گزارش کارشناسی نقشه بردار رسمی دادگستری

نقشه یو تی ام و گزارش کارشناسی نقشه بردار رسمی دادگستری (رشته امور ثبتی ) از الزامات پرونده های ملکی در دادگاه اختلافات ملکی است.

گماردن یک نقشه بردار برای تهیه یک مدرک دقیق و کامل از ملک شما در واقع یک سرمایه گذاری اساسی و لازم می باشد چراکه یک برآورد نقشه برداری دقیق و کامل می تواند در وقت و سرمایه صرفه جویی کرده و کارها را به درستی روی یک روال منطقی و بدون شبهه پیش ببرد.

انجام هر گونه عملیات عمرانی اعم از ساخت بنای جدید و یا توسعه و تعمیر بناهای موجود در هر قطعه زمین در صورت فقدان اطلاعات دقیق و قابل اعتماد، بدون شک منجر به تاخیرات ناخواسته در مراحل طراحی و اخذ مجوز می گردد. به طوری که شاید در صورت رد طرح اجرایی در پروسه دریافت مجوز شروع کار به دلیل اطلاعات ناقص از زمین در پرونده، پروژه دو تا سه هفته عقب بیفتد. علاوه بر آن ممکن است نقص اطلاعات زمینی منجر به رای بر تغییر طراحی و دوباره کاری و در نتیجه اعمال هزینه غیرمنتظره گردد.

متاسفانه سند های موجود در کشور که به اسناد حدود اربعه معروفند ( سند های دفترچه ای ) به دلیل مشخص نبودن “حدود دقیق  زمین ” از ارزش پایینی برخوردارند وبه همین دلیل اختلافات ملکی به مهمترین مشکل تاریخی کشور ما تبدیل شده است.

وکالت پیگیری سند تک برگ نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
سند تک برگ نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
کاداستر ملک نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

امروزه با پیشرفتی که در زمینه نقشه برداری در دنیا اتفاق افتاده است می توان با ارائه نقشه زمین در سیستم مختصات UTM یو تی ام، مکان آن زمین را در هر برهه ای از زمان و با دقت بسیار بالا، روی زمین پیاده نمود ، در واقع در این سیستم هر نقطه ای روی نقشه فقط متناظر  یک نقطه روی زمین است.

این یعنی حدود هیچ زمینی بعد از ورود به این سیستم قابل تعرض نمی باشد ، لذا با توجه به اینکه قانون کاداستر (حدنگار ) در شرف تصویب در مجلس می باشد ،  مالکینی برنده می باشند که زودتر زمین خود را در قالب این سیستم مشخص نمایند .

زیرا وقتی تمام حدود زمین شما دقیق مشخص شود مالکین زمین های هم مرز شما دیگر نمی توانند ادعایی نسبت به زمین شما داشته باشند در حالی که بنا به تجربه ، بارها دیده شده است که مجموع مساحت ذکر شده در سند مالکیت چند زمین همجوار بسیار کمتر از مساحت واقعی مجموع آنهاست و  تنها اولین مالک است که آزادی عمل داشته و می تواند مساحت سندی خود را دقیقا بر روی زمین پیاده سازی نماید .

دادگاه اختلافات ملکی

در صورت وجود هرگونه اختلاف و نزاع راجع به محل دقیق نقطه شروع و پایان خط مرزی بین هر قطعه زمین با قطعات مجاور، نقشه برداری محدوده تحت دعوی برای تعیین و تصدیق حقیقت و حل عادلانه مسئله امری ضروری است.

به این ترتیب شما میتوانید ادعای خود مبنی بر هرگونه پیش روی و یا ورود غیرقانونی همسایه در ملک شما، مانند استقرار فنس در محل نادرست جهت مرزبندی ، را به طور قانونی پیگیری نمایید.

همچنین یک نقشه بردار می تواند به شما مشاوره لازم را در مورد امکان اضافه کردن یک عارضه مشخص در ملک به طور قانونی ارائه نماید. برای مثال اگر زمین شما ناهموار باشد ساخت سازه ها و بناهای بزرگ مانند استخر، می تواند منجر به تعدی به حریم ملک مجاور و پرداخت جریمه با ادعای خسارت به دلیل ورود غير مجاز از طرف همسایه گردد.

شاید بهترین راه برای حل اختلاف خط مرزی بین دو قطعه زمین یک توافق متقابل بین همسایه ها باشد. مالک یک قطعه زمین در هر طرف از قطعه خود می تواند مرز دقیق بین خود و قطعه همسایه را با یک شاخص عرف مانند فنس یا ردیف درخت مشخص نماید به طوری که دقیقاً مشخص گردد که از کدام نقطه قطعه زمین مربوط به هر یک شروع شده و در کدام نقطه تمام می شود.

در این راستا طرفین می توانند یک سند رسمی مبنی بر توافق با قطعه زمینهای مجاور در مرز فی مابین تدوین نمایند و به کمک یک نقشه بردار مرز قانونی و حقیقی بین دو قطعه را بر اساس آنچه از ابتدا تفکیک شده است را بر روی زمین پیاده سازی نمایند.

زمین و استفاده ای که از آن به عمل می آید روز به روز در حال تغییر است. اضافه کردن درختان جدید، اضافه کردن ساختمانها و سازه های جدید، اضافه کردن فنس و آلونک و انبار و غیره تغییراتی هستند که مالک هر قطعه زمین با توجه به شرایط بر روی قطعه خود اعمال می نماید.

به علاوه ممکن است مالک قطعه خود را به دیگری بفروشد و یا در اثر فوت به وراث واگذار گردد. بنابراین در تمام ان موارد توافق کلامی نمی تواند سند رسمی مناسبی برای جلوگیری از تجاوز به حریم ملک شما توسط همسایه گردد.

گاهی تعلل در رسمی نمودن مرز قانونی و حقیقی فی مابین ملک خود و قطعات مجاور منجر به نزاع های طولانی مدت و صرف وقت و هزینه گزاف جهت طی مراحل قانونی شکایت از تعدی به ملک می گردد که چه بسا بسیار پرهزینه تر از استفاده از یک نقشه بردار جهت تعیین و تایید رسمی مرز دقیق و حقیقی بین قطعات مجاور هم می باشد.

همچنین گاهی اوقات تجاوز به محدوده زمین مجاور و استفاده طولانی مدت از آن  بدون حضور مدعی و دریافت شکایت رسمی، منجر به تعلق آن محدوده به استفاده کننده فعلی آن می گردد حتی اگر رسماً و در سند موجود، آن محدوده جزو قطعه استفاده کننده فعلی آن نباشد.

معمولاً انجام نقشه برداری تنها راه صحیح برای تعیین خطوط مرزی اراضی می باشد. در واقع نقشه برادار پس از تفکیک و افراز اراضی، چهارگوشه هر قطعه را میخ کوبی می نماید اما در طول زمان این میخها ممکن است زیر خاک مدفون شوند و یا در اثر اضافه کردن عوارض جدید مانند فنس، آلونک، ساختمان و سنگ فرش قابل دیدن نباشند که اگر از میخ های فلزی برای تعیین محدوده استفاده شده باشد یک دستگاه فلزیاب برای حل اختلاف فی ما بین بر سر مرز واقعی ملک می تواند مفید باشد.

در مواقعی که املاک مجاور هم بر سر مرز دقیق فی مابین اختلاف نظر دارند و نمی توانند به صورت غیررسمی توافق نمایند، در دادگاه طرح دعوی نموده و از یک نقشه بردار جهت میانجیگری فنی و دقیق دعوت می کنند.

این نقشه بردار باید حتما نقشه بردار کارشناس رسمی دادگستری رشته امور ثبتی باشد تا گزارش کارشناسی نقشه بردار رسمی دادگستری را به عنوان تامین دلیل تهیه کند و ممهور کند تا ضمیمه پرونده شود.

گزارش کارشناسی نقشه بردار رسمی دادگستری تاثیر مستقیم بر رای قاضی در دادگاه اختلافات ملکی دارد.

انواع اختلافات ملکی

دعاوی راجع به تصرفات غیر قانونی املاک از قبیل : خلع ید، رفع تصرف عدوانی، رفع مزاحمت و رفع ممانعت از حق و ….

دعاوی راجع به املاک و اموال مشاع، از قبیل: افراز ملک مشاع، دستور فروش ملک مشاع، تقسیم و تفکیک ملک مشاع و….

در زیر نمونه هایی از نقشه یو تی ام وضع موجود انواع ملک آورده شده است.

نمونه نقشه یو تی ام و گزارش کارشناسی نقشه بردار رسمی دادگستری

نمونه  نقشه یو تی ام UTM ملک چهارگوشه تهیه شده توسط نقشه بردار خانم مهندس آبکار

نمونه نقشه یو تی ام دقیق نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نمونه نقشه یو تی ام دقیق نقشه بردار خانم مهندس آبکار۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

نمونه  نقشه یو تی ام UTM  ملک چندگوشه تهیه شده توسط نقشه بردار خانم مهندس آبکار

نمونه نقشه یو تی ام وضع موجود نقشه بردار خانم مهندس آبکار09126140339
نمونه نقشه یو تی ام وضع موجود نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

​نمونه  نقشه یو تی ام UTM  ملک با شکست های متعدد تهیه شده توسط نقشه بردار خانم مهندس آبکار

نقشه یو تی ام دوهزارم شهرداری نقشه بردار خانم مهندس آبکار09126140339
نقشه یو تی ام دوهزارم شهرداری نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

نمونه  نقشه یو تی ام UTM  ملک مشاعی تهیه شده توسط نقشه بردار خانم مهندس آبکار

نقشه یو تی ام مشاعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار  09126140339
نقشه یو تی ام مشاعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

​نمونه  نقشه یو تی ام UTM  ملک تجمیعی تهیه شده توسط نقشه بردار خانم مهندس آبکار

نقشه کادر طولها و مساحت قطعه ها از گذر تا گذر نقشه بردار خانم مهندس آبکار09126140339
نقشه کادر طولها و مساحت دقیق قطعه ها از گذر تا گذر در سیستم مختصات یو تی ام نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

همچنین در صورتی که از ابتدا مالک زمین نبوده اید و نسبت به پلاک ثبتی ملک اطمینان صد در صد ندارید، قبل از شروع هرگونه عملیات ساختمانی نسبت به جانمایی پلاک ثبتی توسط کارشناسان رسمی دادگستری- نقشه برداری و امورثبتی اقدام نمایید.

هزینه گزارش کارشناسی نقشه بردار رسمی دادگستری

مطمئناً هزینه جانمایی پلاک ثبتی که درواقع شما را از تعلق سند به ملک در محل خود مطمئن می سازد در مقابل هزینه های کلی ساخت و ساز بسیار ناچیز است. درصورتی که اهمال در این مهم تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت.

نمونه نقشه یو تی ام UTM تایید موقعیت پلاک ثبتی سند تهیه شده توسط نقشه بردار خانم مهندس آبکار

نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی مادر و پلاک های فرعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی مادر و پلاک های فرعی مفروز و مجزی شده از پلاک ثبتی مادر نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

جهت تهیه انواع نقشه یو تی ام با کابرد دو منظوره هم برای ارائه به شهرداری و هم برای ادارات ثبت جهت اخذ سند تک برگی یا تصحیح سند، همه روزه در ساعات اداری تماس بگیرید و مشاوره شوید.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!