استعلام ثبتی فوری

استعلام ثبتی در برگیرنده دو مورد است: استعلام سابقه ثبتی و استعلام گردش ثبتی

همانطور که می دانید برای هرگونه استعلام از ادارات ثبت نیاز به ارائه نامه دادگاه و یا درخواست رسمی از طرف شخص مالک است. بنابراین در مواردی مانند معامله ملک که نیاز مبرم به داشتن اطلاعات قبل از ورود به معامله وجود دارد متاسفانه راهی وجود ندارد.

لذا گروه کارشناسان رسمی امور ثبتی ما در صورت اطمینان از حسن نیت متقاضی می توانند در خصوص استعلام ثبتی به صورت فوری ارائه خدمات کنند.

استعلام سابقه ثبتی ملک در واقع اطلاعات پلاک ثبتی ملک را بدست می دهد و استعلام گردش ثبتی ملک وضعیت نقل و انتقالات ملک را در سالهای مختلف بدست می دهد مثلا سه گردش ثبتی آخر.

ابتدا به توضیح مفصل روش استعلام سابقه ثبتی ملک و سپس استعلام گردش ثبتی ملک می پردازیم.

استعلام سابقه ثبتی

 به این معنا که پلاک ثبتی مادر به پلاک های فرعی تفکیک می شود و هر پلاک فرعی نیز به قطعه های تفکیکی تقسیم می شود که به هر قطعه تفکیکی یک شماره تعلق می گیرد که معمولا با نظم خاصی پشت سر چیده شده اند. این عملیات به عملیات تفکیک زمین معروف است. وقتی هر یک از قطعه زمین ها جهت صدور سند به اداره ثبت مراجعه می کنند اداره ثبت به هر قطعه زمین یک پلاک ثبتی فرعی اختصاص می دهد.

نقشه ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

بنابراین بر خلاف شماره قطعه های تفکیکی که زمین های کنار هم شماره قطعه های پشت سر هم دارند، شماره پلاک های فرعی بر اساس ترتیب زمین ها نیست بلکه بر اساس مراجعه مالک ها به اداره ثبت است.

پس شماره پلاک های فرعی از هیچ قاعده ای پیروی نمی کنند  اما در سند همه قطعه های تفکیکی ذکر می شود که مفروز و مجزی شده از چه پلاک فرعی هستند. بنابراین وجه مشترک تمام قطعه هایی که از یک زمین واحد جدا شده اند این است که مفروز و مجزی شده از یک پلاک فرعی واحد هستند.

در این روش پس از تعیین گوشه‌های دقیق ملک در سیستم مختصات یو ‌تی ‌ام UTM ، پلیگون ملک را بر روی اطلاعات و نقشه‌های ثبتی موزاییک‌ شده در سیستم مختصات یو‌ تی‌ ام UTM جانمایی می شود و پلاک ثیتی محل وقوع ملک را استخراج می گردد.

نقشه ثبتی قطعات تفکیکی پلاک ثبتی مادر نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه ثبتی قطعات تفکیکی پلاک ثبتی مادر نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام پلاک ثبتی اصلی و فرعی سند نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام تعیین پلاک ثبتی اصلی و فرعی و شماره قطعه تفکیکی ملک نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

اگر در قطعه زمین مورد نظر ساخت و ساز انجام می گیرد و به واحدهای آپارتمانی تبدیل شود، عملیات تفکیک آپارتمانها صورت می گیرد. بدین ترتیب هر آپارتمان پلاک فرعی جدیدی می گیرد که در واقع مفروز و مجزی شده از پلاک فرعی زمین است.

بنابراین استخراج سابقه ثبتی ملک توسط نقشه بردار کارشناس رسمی امور ثبتی به معنای استخراج پلاک اصلی، پلاک فرعی، شماره قطعه و پلاک مفروزی است.

نتیجه استخراج سابقه پلاک ثبتی به صورت شماره هایی خواهد بود که در نقشه یو تی ام ملک درج می شود و به صورت جمله نیز در نقشه یو تی ام گواهی و ممهور می شود.

در زیر نمونه های از نقشه یو تی ام گواهی پلاک ثبتی تهیه شده توسط نقشه بردار خانم مهندس آبکار آورده شده است.

در نقشه های یو تی ام UTM استاندارد باید اطلاعات موقعیت و پلاک ثبتی ملک به صورت تایپ شده و کامپیوتری باشد که امکان جعل یا تغییر آن وجود نداشته باشد. گاها دیده می شود برخی کارشناسان با خودکار و به صورت دستنویس موقعیت پلاک ثبتی ملک را گواهی می کنند که این امر از یک کارشناس رسمی دادگستری بسیار بعید است. بنابراین این نوع نقشه ها به دلیل شبهه در دستکاری نقشه و جعل اعداد و شماره ها قابل قبول اداره ثبت نیستند.

برای مطالع بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید:

استعلام گردش ثبتی

مفهوم دیگر استخراج اطلاعات ثبتی ملک می تواند به معنای استخراج گردش ثبتی ملک از حیث مالکیت باشد. به این معنا که چه انتقالاتی و در چه سالهایی بر روی سند انجام شده است و آخرین مالکیت مندرج در سند به نام چه کسی است.

این نوع خدمات به دلیل داشتن بار حقوقی و عدم امکان انتشار اطلاعات هویتی، باید با نامه دادگاه باشد بطوریکه کارشناس اطمینان حاصل کند این اطلاعات صرفا جنبه استفاده در محضر دادگاه جهت حل دعاوی ملکی دارد نه جنبه سوء استفاده و جعل اسناد.

اما گاهی اوقات روند طولانی و هزینه بر دادگاهها موجب می شود با توجه به شرح پرونده کارشناس تصمیم به ارائه اطلاعات بگیرد که صرفا به صورت شفاهی خواهد بود.

بطوریکه مکتوب و ممهور کردن اینگونه اطلاعات الزاما به بعد از ارائه نامه دادگاه موکول می شود. اما داشتن اطلاعات به صورت شفاهی نیز می تواند در تصمیم گیری متقاضی بسیار مفید باشد.

جهت مطالعه روند کار استعلام گردش ثبتی بر روی دکمه زیر کلیک کنیدد:

در ادامه مطالب مفیدی مرتبط با این موضع در نظر گرفته شده است. برای مطالعه بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید:

نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!