تحدید حدود زمین کشاورزی با مختصات یو تی ام

تحدید حدود زمین کشاورزی با مختصات یو تی ام یعنی مرز دقیق زمین کشاورزی در چهار جهت اصلی شمالا شرقا جنوبا غربا تثبیت شود و مختصات یو تی ام دقیق گوشه های زمین تعیین گردد.

در گذشته بسیاری از زمینهای کشاورزی به دلیل دورافتادگی از شهر قیمتهای پایینی داشته اند. بنابراین ارزش زمین به اندازه ای نبوده است که مالک برای دیوارکشی هزینه کند. لذا با گذشت زمان مرزهای بین زمینهای مجاور بر اساس کشتو به صورتی تقریبی شکل گرفته است.

نقشه یو تی ام تحدید حدود نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام تحدید حدود نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

نقشه یو تی ام تحدید حدود زمین برای سند تک برگی الزامی است

اما اکنون که بسیاری از مناطق کشاورزی با گسترش شهر قیمت گرفته اند، منطقی است که هر چه سریعتر نسبت به تثبیت حدود اربعه ملک و اخذ سند تک برگی اقدام کنید.

البته بهترین کار این است که همه زمینهای کشاورزی مجاور از گذر تا گذر، همزمان با هم برای پیاده کردن یا میخ کوبی حدود اربعه ملک اقدام کنند.

بدین ترتیب در صورت وجود اختلاف بین مساحت واقعی زمینها با مساحت سندی آنها، می توان در همان مرحله پیاده کردن، خطا را بین زمینها سرشکن کرد.

عکس هوایی نقشه بلوکی ملک های مجاور نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
عکس هوایی نقشه بلوکی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام بلوکی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام بلوکی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

اما در صورتی که هر یک ار ملک ها به طور جداگانه و غیر هماهنگ و البته توسط کارشناس های مختلف با روش ها و دقت های مختلفف اقدام به پیاده کردن حدود اربعه ملک کنند، در نهایت تمام خطاهای ذاتی مانند کوچک بودن اندازه واقعی زمینها نسبت به عدد مندرج در سند، و همچنین خطاهای انسانی مانند دقت دستگاه نقشه برداری و دقت تعیین مختصات یو تی ام ملک ، به قطعه زمین آخر منتقل می شود!

به طوریکه قطعه زمین آخر مجبور است تمام خطاها را بپذیرد و زمینش کوچکتر از اندازه سندی آن باشد و یا اینکه طرح دعوای حقوقی و وارد شدن به پرونده اختلافات ملکی را انتخاب کند و سالها درگیر باشد.

بنابراین شما مالک زمین کشاورزی که خوشبختانه به این مقاله دسترسی پیدا کرده اید ، جهت کمک به خود و همسایه های خود، از یک نقشه بردار کارشناس رسمی درخواست کنید تا محدوده مورد نظر را نقشه برداری کند و سپس حدود اربعه هر یک از زمینها را بر اساس مساحت و حدود اربعه ای که در سند قدیمی یا در بنچاق آمده است پیاده کند بطوریکه حقی از کسی اجحاف نشود و همه مالکین از دقت کار یکسان بهره مند شوند.

در زیر نمونه تثبیت حدود اربعه و مرزهای زمینهای کشاورزی در سیستم مختصات یو تی ام آورده شده است. (تهیه شده توسط نقشه بردار خانم مهندس آبکار)

عکس هوایی یو تی ام جانمایی حدود اربعه سندی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
عکس هوایی یو تی ام جانمایی حدود اربعه سندی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

با توجه به اینکه در مورد زمینهای کشاورزی عکس هوایی دید بهتر و کامل تری از چگونگی مرزها به دست می دهد، معمولا در نقشه های یو تی ام جانمایی زمینهای کشاورزی ، از عکس هوایی به عنوان پس زمینه استفاده می شود که هم برای کشاورزان که علم نقشه خوانی ندارند گویاتر باشد و هم برای کارشناس اداره ثبت تصویر واضحی از منطقه بدون نیاز به بازدید زمینی ایجاد شود.

در صورت تمایل به استفاده از خدمات نقشه برداری گروه کارشناسی ما در مورد سند گرفتن برای زمین های کشاورزی برای مشاوره و برآورد هزینه تماس بگیرید.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!