استعلام پلاک ثبتی با کد پستی

استعلام پلاک ثبتی با داشتن کد پستی ملک یعنی از روی کد پستی ملک بتوان به اطلاعات پلاک ثبتی ملک شامل پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک دسترسی پیدا کرد.

استخراج پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک از بانک اطلاعات ثبتی (شامل نقشه های ثبتی قدیمی و سیستم کاداستر کشور)، در حیطه تخصص نقشه بردار رسمی امور ثبتی است و کاری بسیاری فنی و زمانبر است.

البته ملک هایی که در بافت شهری هستند دارای کد پستی هستند ولی ملک هایی که به صورت زمین یا باغ خارج از بافت هستند، کد پستی ندارند و پلاک ثبتی را با استفاده از لوکیشن وسط ملک در می آوریم.

بنابراین در صورتیکه کد پستی ملک خود را ندارید، نگران نباشید. با ارسال یک لوکیشن از وسط ملک، تعیین پلاک ثبتی اصلی و فرعی توسط تیم کارشناسان رسمی امور ثبتی ما انجام می شود.

ارتباط بین پلاک ثبتی با پلاک شهرداری و کد پستی

پلاک شهرداری یا همان پلاک آبی در واقع شماره ایی هست که بر سر در ملک کوبیده می شود و به صورت زوج و فرد در سمت شمالی و جنوبی کوچه ها تعریف شده است و تکرار می شود. اما پلاک ثبتی ملک که خود شامل دو بخش : پلاک اصلی و پلاک فرعی است هیچ ارتباطی با پلاک شهرداری و با کد پستی ملک ندارد و مرجع تعیین آن، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است بطوریکه به هیچ وجه تکراری نیست و هر ملک ، یک شماره پلاک ثبتی منحصر بفرد دارد و با هیچ ملک دیگری یکسان نیست.

بنابراین با داشتن پلاک شهرداری/پلاک آبی ملک و با داشتن کد پستی ملک می توان لوکیشن ملک را مشخص کرد و از روی لوکیشن ملک می توان مختصات جغرافیایی ملک را استخراج کرد و سپس با استفاده از مختصات ملک، پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک را از بانک اطلاعات ثبتی استخراج کرد.

متاسفانه در حال حاضر سایت اداره پست ایران امکان استعلام نشانی از کد پستی را ندارد، اما در صورتی که متقاضیان قصد داشته باشند تا از طریق کد پستی خود و یا دیگران آدرس محل مورد نظر را دریافت نمایند بایستی به سامانه استعلام نشانی ایرانیان به نشانی اینترنتی sana.post.ir مراجعه نمایند. 

در سایت اداره پست تنها امکان دریافت کد پستی با وارد کردن آدرس وجود دارد و کاربر نمی تواند از طریق کد پستی آدرس مورد نظر را مشاهده کند. برای توضیحات بیشتر به متن مقاله مراجعه شود.

دریافت آدرس دقیق از طریق کد پستی نیازمند داشتن مجوز است که متقاضیان بایستی به صورت حضوری به دفاتر خدمات پستی مراجعه نمایند. برای توضیحات بیشتر متن مقاله مطالعه شود.

یکی دیگر از سایت های استعلام نشانی از کد پستی سامانه استعلام آنلاین سرچ لاین به آدرس اینترنتی searchline.ir است.

در این سامانه امکان استعلام کد پستی و دریافت آدرس متقاضیان وجود دارد. در ادامه لینک ورود به سامانه استعلام آنلاین سرچ لاین ارائه شده است.

متقاضیان برای استفاده از سامانه سرچ آنلاین باید ابتدا پس از ورود ثبت نام کرده و سپس از طریق حساب کاربری خود وارد شوند. پس از ورود به حساب کاربری بر روی گزینه استعلام کد پستی کلیک کرده و در کادر مورد نظر کد پستی خود را وارد کنند و گزینه استعلام را انتخاب نمایند. سامانه پس از بررسی کد پستی متقاضی نام استان، شهر و شهرستان مربوط به کد پستی را نمایش می دهد. سایر بخش های آدرس متقاضی مانند آدرس کامل و تلفن ثابت تنها از طریق مراجعه به اداره پست و دریافت مجوز امکان پذیر است.

روشی دیگر برای پیدا کردن آدرس از روی کد پستی، جستجوی آدرس از روی پنج رقم ابتدا کد پستی است. بطوریکه پنج رقم اول کد پستی نشان دهنده استان، شهر و شهرستان محل مورد نظر است. در واقع تنها راه استعلام نشانی از کد پستی و پیدا کردن آدرس دقیق پستی مورد نظر تنها از طریق مراجعه حضوری به شرکت پست و احراز هویت کاربر امکان پذیر است.

بنابراین اگر فقط کد پستی ملک را دارید و محل/لوکیشن ملک را نمی دانید، ابتدا باید محل/آدرس/لوکیشن ملک را از روش های ذکر شده در بالا پیدا کنید و سپس با ارسال لوکیشن ملک برای کارشناسان ما، پروسه تعیین پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک شروع شود.

استعلام پلاک ثبتی با ارسال کد پستی

همانطور که گفته شد ، اگر فقط کد پستی ملک را دارید و محل/لوکیشن ملک را نمی دانید، ابتدا باید محل/آدرس/لوکیشن ملک را از روش های ذکر شده در بالا پیدا کنید و سپس با ارسال لوکیشن ملک برای کارشناسان ما، پروسه تعیین پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک شروع شود.

با استفاده از نقشه گوگل مپ گوشی موبایل و یا اپلیکیش بلد، لینک لوکیشن ملک مورد نظر را ارسال کنید.

لازم به تاکید است که نیازی نیست حضورا به محل ملک بروید. به همان روشی که برای تاکسی اینترنتی اسنپ استفاده می کنید می توانید آدرس ملک را روی نقشه گوگل مپ پیدا کنید و بعد گوشی را به حال عکس ماهواره ایی بگذارید تا با دیدن عکس هوایی منطقه راحتتر بتوانید ملک مورد نظرتان را پیدا کنید.

ابتدا آدرس ملک را در گوگل مپ یا اپلیکیشن بلد سرچ کنید و بعد از پیدا کردن ملک مورد نظر روی نقشه، انگشت خود را در وسط ملک قرار دهید تا گزینه اشتراک گذاشتن لوکیشن در پایین صفحه نمایش داده شود. سپس این لینک را از طریق هر یک از پیام رسان های ایرانی یا خارجی شامل واتساپ تلگرام سروش ایتا بله روبیکا و … برای ما ارسال کنید.

اگر ملک مورد نظر زمین خالی بزرگ است، برای تشخیص بهتر زمین خود می توانید گوگل مپ گوشی را روی حالت ماهواره بگذارید تا نقشه (گوگل مپ) تبدیل به عکس ماهواره ایی (گوگل ارث) بشود. با دیدن عکس ماهواره ایی منطقه، به راحتی می توانید زمین خود را شناسایی کنید و وسط زمین را نشانه بگیرید تا علامت قطره ی قرمز رنگ به معنای لوکیشن ظاهر شود. سپس پایین صفحه اشتراک گذاری را انتخاب کنید تا بتوانید نقطه ی مورد نظر به صورت لینک لوکیشن برای ما ارسال کنید.

همچنین متقاضیان می توانند وارد سایت “تهران من” شهرداری شوند و ملک خود را روی نقشه سایت شهرداری پیدا کنند تا با کلیک بر روی ملک مورد نظر مختصات یو تی ام آن نمایش داده شود. سپس از صفحه اسکرین شات بگیرند و برای ما ارسال کنند.

در زیر روش کار به صورت تصویری نشان داده شده است:

استعلام حوزه ثبتی با کد پستی

برای اطلاع از حوزه ثبتی ملک در استان تهران، ابتدا بر اساس تقسیمات نواحی ثبتی استان تهران باید مشخص شود که ملک در کدامیک از نواحی ثبتی واقع شده است. اگر ملک داخل شهر تهران واقع شده باشد جزو ناحیه ثبتی تهران بزرگ است که خود به حوزه های ثبتی شمیران- زیبادشت-قلهک-کن-تهرانپارس سعادت آباد-رودکی-شهرآرا-مولوی-یافت آباد-پیروزی-خاوران-شهرری-نارمک-ولیعصر-لویزان تقسیم شده است.

اما اگر در حومه تهران واقع شده باشد جزو نواحی ثبتی:

فشم – لواسان – پردیس – دماوند – فیروزکوه – پاکدشت – کهریزک – پیشوا – ورامین – قرچک – رباط کریم – حسن آباد – شهریار- اسلامشهر – ملارد – شهرقدس – بهارستان

می باشد که با توجه به موقعیت ملک و نقشه تقسیمات نواحی ثبتی می توان ناحیه ثبتی ملک را مشخص کرد.

نقشه تقسیمات نواحی ثبتی استان تهران
نقشه تقسیمات نواحی ثبتی استان تهران
نقشه تقسیمات نواحی ثبتی تهران بزرگ
نقشه تقسیمات نواحی ثبتی تهران بزرگ

تعیین پلاک ثبتی اصلی ملک با کد پستی

هر بخش ثبتی نیز به محدوده های کوچکتری تحت عنوان پلاک ثبتی اصلی تقسیم می‌شود. یک شماره یا کد شناسایی برای هر کدام از این پلاک های ثبتی اصلی در نظر گرفته می‌شود که به آن شمارۀ پلاک اصلی گفته می‌شود.

معمولا پلاک ثبتی اصلی  یک منطقه برای تمام ملک های آن منطقه یکسان است. در واقع هر منطقه ثبتی با یک پلاک ثبتی اصلی منحصر بفرد مشخص شده است.

مثلا پلاک ثبتی اصلی منطقه ولنجک تهران پلاک ۶۷ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه لواسان شامل پلاک ثبتی ۷۸ اصلی معروف به مزرعه سنگ لشگری و پلاک ثبتی ۷۹ اصلی معروف به کمرد و سوهانک و پلاک ثبتی ۷۳ اصلی معروف به مزرعه طلادر است.

پلاک ثبتی منطقه خاک سفید پلاک ثبتی ۹۲ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه پونک پلاک ثبتی ۱۱۸ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه باغ فیض (اشرفی اصفهانی) تهران پلاک ثبتی ۱۲۶ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه فرحزاد پلاک ثبتی ۱۱۶ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه جماران تهران پلاک ثبتی ۸ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه حصارک تهران پلاک ثبتی ۷ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه مرادآباد تهران پلاک ثبتی ۱۲۱ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه ازگل تهران پلاک ثبتی ۸۰ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه طرشت تهران پلاک ثبتی ۲۳۹۵ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه ورامین معروف به بهنام عرب پلاک ثبتی ۱۷۱ اصلی است.

پلاک ثبتی مهرشهر کرج پلاک ثبتی ۱۷۰ اصلی است.

اما همیشه اینطور نیست. در برخی مناطق تهران بخصوص محله های قدیمی، هر ملک خود یک پلاک ثبتی اصلی مستقل است. مثلا در منطقه بازار تهران هر مغازه پلاک ثبتی اصلی مستقل دارد. یا در برخی مناطق هر کوچه یک پلاک ثبتی اصلی دارد. اما مثلا در ولنجک ، کل منطقه ولنجک پلاک ۶۷ اصلی است.

تعیین پلاک ثبتی فرعی ملک با کد پستی

پلاک های اصلی اصلی به قطعات کوچک تر تحت عنوان پلاک های فرعی تقسیم می‌شوند. پلاک ثبتی اصلی را به اصطلاح پلاک مادر هم می نامند. معمولا اکثر افراد پلاک ثبتی اصلی ملک خود را می دانند و دنبال پیدا کردن پلاک ثبتی فرعی هستند.

شماره پلاک فرعی از هیچ قاعده ایی پیروی نمی کند لذا استعلام پلاک فرعی از هیچ راهی ممکن نیست مگر مراجعه به یک کارشناس رسمی امور ثبتی.

در واقع شماره پلاک فرعی بر اساس مراجعه متقاضیان به اداره ثبت مربوطه تخصیص داده می شود. یعنی در صف رسیدگی به پرونده ها نفر جلویی شما یک شماره کمتر و نفر پشتی شما یک شماره بیشتر است که ممکن است ملک های شما صدها متر فاصله داشته باشند. بنابراین از روی شماره پلاک فرعی همسایه ها نمی توانید شماره پلاک فرعی ملک خود را بفهمید و لوکیشن ملک تاثیری در تعیین پلاک ثبتی فرعی ندارد.

در زیر نمونه ایی از نقشه ثبتی مربوط به تخصیص پلاک های فرعی در یک پلاک اصلی آورده شده است:

نقشه ثبتی قطعات تفکیکی پلاک ثبتی مادر نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه ثبتی قطعات تفکیکی پلاک ثبتی مادر نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه ثبتی پلاک ثبتی مادر و قطعات تفکیکی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه ثبتی پلاک ثبتی مادر و قطعات تفکیکی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

البته وقتی پلاک ثبتی اصلی به قطعات کوچکتر تقسیم می شوند، به هر قطعه اجالتا یک شماره قطعه به عنون شماره قطعه تفکیکی تخصیص داده می شود تا زمانیکه متقاضی به اداره ثبت مراجعه کند و رسما پلاک فرعی بگیرد.

شماره قطعه های تفکیکی شماره های پشت سر هم هستند که می توان از روی شماره قطعه همسایه، شماره قطعه ملک خود را بفهیمد. اما همانطور که گفته شد برای انجام کلیه امور ثبتی، شماره پلاک فرعی مهم است نه شماره قطعه.

در زیر نمونه ایی از تقسیم پلاک اصلی به قطعه های تفکیکی آورده است:

نقشه ثبتی قطعات تفکیکی پلاک ثبتی مادر نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه ثبتی قطعات تفکیکی پلاک ثبتی مادر نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه ثبتی پلاک اصلی فرعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه ثبتی پلاک اصلی فرعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
کروکی ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
کروکی ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

روش تعیین پلاک ثبتی با استفاده از کد پستی

همانطور که گفته شد ابتدا باید با استفاده از کد پستی ملک، آدرس دقیق ملک را پیدا کرد. سپس با استفاده از آدرس دقیق ملک، لوکیشن دقیق ملک را بدست آورد و سپس با استفاده از لوکیشن ملک، مختصات دقیق ملک را بدست آورد.

اکنون کارشناس رسمی امور ثبتی ، با استفاده از مختصات ملک می تواند حوزه ثبتی و سپس پلاک ثبتی اصلی ملک را بدست آورد.

در مرحله آخر، با جستجو در بانک اطلاعات ثبتی شامل نقشه های ثبتی قدیمی و سیستم کاداستر کشور، پلاک ثبتی فرعی ملک را که شماره ایی منحصر بفرد برای ملک مورد نظر هست را بدست بیاورد و به متقاضی اعلام نماید.

پلاک ثبتی فرعی دقیقا مانند کد پستی ، یک شماره منحصر بفرد است که با هیچ ملک دیگری یکسان نیست.

پروسه استعلام پلاک ثبتی با کد پستی، پروسه ایی فنی و بسیار پیچیده است که ممکن است یک هفته زمان ببرد. بخصوص در مناطقی که بهم ریختگی اطلاعات ثبتی وجود دارد و یا نقشه های ثبتی قدیمی از بین رفته اند و مرجع مشخصی برای دسترسی به شماره های فرعی وجود ندارد.

لذا تعیین پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک جزو خدمات گران قیمت و کاملا تخصص است.

برای استعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک با هر نوع کاربری شامل زمین خالی ، خانه کلنگی و یا آپارتمان ، می توانید بدون مراجعه حضوری و فقط با ارسال کد پستی و لوکیشن ملک به کارشناسان رسمی دادگستری تخصص امور ثبتی ما اقدام کنید.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!