استعلام پلاک ثبتی در تهران

استعلام پلاک ثبتی در برگیرنده دو مفهوم است:

  1. تعیین لوکیشن دقیق پلاک ثبتی
  2. تعیین پلاک ثبتی با داشتن لوکیشن ملک

با توجه به اینکه ملک یکی از مهم ترین دارایی ها در ایران محسوب می شود همه افراد در زندگی خود  با سند مالکیت و معاملات ملکی سر و کار دارند.

بنابراین استعلام پلاک ثبتی یک نیاز عمومی محسوب می شود که متاسفانه سیستم ثبت املاک کشور به نحوی نیست که بتوان به راحتی به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی پیدا کرد.

حتی خود کارشناسان اداره ثبت از ارائه اینگونه خدمات معذور هستند چرا که بهم ریختگی و ابهام در پرونده های ثبتی به نحوی است که انجام امور ثبتی را بسیار زمان بر و نیازمند تخصص و تجربه خاصی کرده است.

بطوریکه کارمندان شهرداری ها و ادارات ثبت و کلیه ارگانها و سازمان های مرتبط با امور ملک ، متقاضی را به مراجعه به یکی از کارشناسان رسمی امور ثبتی ارجاع می دهند تا کار مربوطه را انجام دهد و نتیجه را به صورت کتبی با مهر معتبر “کارشناس رسمی دادگستری و نظام مهندسی در تخصص نقشه برداری و امور ثبتی” به آن اداره تحویل دهد.

گروه کارشناسان رسمی ما با مدیریت خانم مهندس آبکار که در بین نقشه برداران در تهران بسیار شناخته شده است، یک مرجع رسمی و معتبر برای پرونده های امور ثبتی و نقشه برداری است که همواره توسط کارشناسان ادارات ثبت و شهرداری ها توصیه می شود. بخصوص زمانی که پرونده پیچیدگی خاصی دارد که نیاز به کارشناس خبره امور ثبتی با دسترسی به بانک اطلاعات ثبتی قوی نیاز است.

جهت استعلام گروه کارشناسان رسمی ما با مدیریت خانم مهندس آبکار می توانید به هر یک از ادارات ثبت تهران شهرری دماوند پردیس بومهن رودهن پرند کهریزک و یا به شهرداری های کلیه مناطق تهران مراجعه کنید.

همچنین گزارش های کارشناسی ، نقشه های یو تی ام و نقشه های ثبتی گروه کارشناسان رسمی ما با مدیریت خانم مهندس آبکار در دادگاه های ملکی سراسر تهران به عنوان تامین دلیل جهت صدور حکم مورد استفاده فراوان است.

مبحث اصلی این مطلب که استعلام پلاک ثبتی است برای کلیه مناطق تهران و حومه تهران و برخی از شهرستانها پذیرفته می شود.

استعلام پلاک ثبتی برای تعیین موقعیت دقیق ملک

در صورتی که غرض از استعلام پلاک ثبتی، پیدا کردن موقعیت و محل دقیق ملک باشد لازم است متقاضی عکس واضح از صفحات اول تا چهارم سند را به واتساپ ما ارسال کند تا بررسی اولیه و اطمینان از موجود بودن اطلاعات در بانک اطلاعات ثبتی ما انجام شود. در صورتی که اصل سند در دسترس نیست ارسال عکس از کپی سند بلامانع است.

و یا اگر سند رسمی شما به صورت بنچاق است، کافی است که از پاراگراف سوم که با عبارت ” ششدانگ یک قطعه زمین…” شروع می شود عکس واضح بگیرید و برای ما ارسال کنید.

جانمایی پلاک ثبتی بنچاق نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
جانمایی پلاک ثبتی بنچاق تعیین آدرس دقیق بنچاق قدیمی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

برای مطالعه روش انجام جانمایی پلاک ثبتی بر روی لینک های مرتبط در آخر صفحه کلیک کنید.

استعلام پلاک ثبتی برای تعیین پلاک ثبتی اصلی و فرعی

در صورتی که غرض از استعلام پلاک ثبتی، تعیین پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک مورد نظر باشد، لازم است لوکیشن دقیق ملک در واتساپ ما ارسال شود تا اقدامات اولیه جهت شناسایی مختصات دقیق ملک توسط کارشناسان ما انجام شود. چراکه اطلاعات پلاک ثبتی در بانک اطلاعات ثبتی بر اساس مختصات ملک است.

برای ارسال لوکیشن ملک می توانید از اپلیکیشن های گوشی موبایل و یا گوگل مپ استفاده کنید:

اگربه کار با سایت تهران من آشنایی داشته باشید می توانید براحتی مختصات جغرافیایی و مختصات یو تی ام UTMملک را برای ما اسکرین شات بگیرید و ارسال کنید:

مختصات جغرافیایی و مختصات یو تی ام UTMملک

روش تعیین پلاک ثبتی

پس از ارسال لوکیشن ملک توسط متقاضی، نقشه ثبتی مربوط به محدوده ملک بررسی می شود و با استفاده از نرم افزارهای تخصصی بر روی نقشه هوایی منطبق می شود.

به این ترتیب هر ملک بر روی نقشه هوایی قابل انطباق با متناظرش بر روی نقشه ثبتی خواهد بود. لذا پلاک ثبتی اصلی و فرعی و شماره قطعه تفکیکی هر ملک بدست می آید:

نقشه ثبتی قدیمی قطعات تفکیکی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
تعیین پلاک ثبتی اصلی و فرعی و شماره قطعه تفکیکی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

کاربرد استعلام پلاک ثبتی

وقتی یک سند قدیمی منگوله دار شاهنشاهی به دست وراث می شرد در حالیکه مالک سند فوت کرده است و وراث هیچ اطلاعی از محل ملک ندارند راهی جز انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی جهت پیدا کردن محل ملک از روی پلاک ثبتی مندرج در سند وجود ندارد. عملیات جانمایی پلاک ثبتی که توسط کارشناس رسمی امور ثبتی انجام می شود جزو تخصصی ترین سخت ترین و گران قیمت ترین خدمات امور ثبتی است. چراکه بدون پیدا کردن محل ملک عملا آن سند هیچ ارزشی ندارد مگر اینکه کسی حاضر باشد به صورت چشم بسته بدون اطلاع از محل ملک و شرایط تصرف ملک ان را بخرد که به ندرت پیش می آید. اگر کسی حاضر شد این کار را بکند مطمئن باشید که محل ملک را می داند ولی به صاحب سند نمی گوید چون احتمالا زمین ارزشمندی است که اگر وراث مطلع شوند حاضر به فروش آن نمی شوند.

همچنین یکی از موارد پر کاربرد جهت استعلام پلاک ثبتی ملک هنگام معامله ملک است که خریدار نیاز دارد قبل از پرداخت ثمن معامله از صحت اسناد و مدارک اطمینان پیدا کند. متاسفانه استعلامات ثبتی دفترخانه ها به بعد از پرداخت یک سوم ثمن معامله موکول می شود که همین موضوع موجب کلاهبرداری های ملکی می شود.

همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید، زمین معرفی شده جهت فروش که با رنگ زرد مشخص شده است، با پلاک ثبتی اعلامی توسط فروشنده انطباق ندارد. در واقع پلاک ثبتی اعلامی سالها پیش فروخته و ساخته شده است در حالیکه برای فروش مجدد آن به قصد کلاهبرداری، یک زمین خالی مرغوب را به رویت خریدار می رسانند.

نقشه ثبتی قطعات تفکیکی مفروز شده از پلاک ثبتی فرعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه ثبتی قطعات تفکیکی مفروز شده از پلاک ثبتی فرعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
جانمایی پلاک ثبتی ملک روی عکس هوایی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
جانمایی پلاک ثبتی روی عکس هوایی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

البته استعلام ثبتی دفترخانه ها استعلام کامل و جامعی نیست چرا که صرفا مالکیت پلاک ثبتی استعلام می شود.  در صورتی که ممکن است محل ملک مورد اشکال باشد. یعنی سند منگوله دار مورد معامله ، متعلق به ملکی که به رویت خریدار رسیده است نباشد. متاسفانه در ایران هیچ ساز و کار قانونی برای استعلام موقعیت ملک وجود ندارد.

دلیل این موضوع این است که این کار بسیار تخصصی و تقریبا زمانبر است بطوریکه نمی تواند در لیست خدمات ادارات ثبت قرار بگیرد.

البته اگر قصد دارید قبل از امضای مبایعه نامه و پرداخت ثمن معامله از صحت مالکیت مطلع شوید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

گاهی نیز طلبکار از بدهکار مالی که به صورت ملک است پیدا می کند که با معرفی مال به دادگاه می تواند آن را توقیف کند و طلب خود را وصول کند. یعنی محل و آدرس ملک را پیدا کرده است اما برای معرفی ملک به دادگاه لازم است پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک را به دادگاه اعلام کند. در این مواقع لوکیشن ملک را با گوشی موبایل بگیرید و در واتساپ برای ما ارسال کنید تا عملیات استخراج پلاک ثبتی اصلی و فرعی برای مختصات مورد نظر متقاضی از بانک اطلاعات ثبتی انجام شود. نتیجه به صورت شفاهی و ظرف سه روز کاری به متقاضی اعلام می شود.

هزینه استعلام پلاک ثبتی

هزینه استعلام ثبتی بستگی به کاربرد آن برای متقاضی، شفاهی یا کتبی بودن اعلام نتیجه و همچنین درجه دشواری کار دارد که معمولا پیدا کردن محل دقیق سندهای قدیمی منگوله دار شاهنشاهی جزو سخت ترین و در نتیجه گران ترین خدمات کارشناسی نقشه برداری و امور ثبتی است.

همانطور که گفته شد با توجه به اینکه استعلام پلاک ثبتی جزو خدمات ادارات ثبتی نمی باشد ، تعرفه دولتی ندارد و بنابراین هزینه چند میلیون تومانی دارد.

ادارت ثبت صرفا استعلام مالکیت پلاک ثبتی را انجام می دهند که هنگام معامله توسط دفترخانه و با تعرفه دولتی انجام می شود.

برای انجام کلیه خدمات امور ثبتی شامل انواع استعلام ثبتی و جانمایی پلاک ثبتی همه روزه در ساعات اداری تماس بگیرید و یا در واتساپ به صورت ۲۴ ساعته با ما ارتباط بگیرید.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!