جانمایی و شماره گذاری پارکینگها

در صورتی که ساخت ملک با نقشه های معماری و پروانه ساختمان متفاوت باشد، هنگام تفکیک آپارتمانها جهت صدور سند تک برگی آپارتمانها، سازنده موظف است نقشه معماری منطبق با وضع موجود مشاعات با شماره گذاری پارکینگ ها تهیه و به تایید شهرداری برساند.

نقشه معماری منطبق با وضع موجود ملک بیشتر در مورد طبقات همکف و پارکینگها معنی پیدا می کند که جانمایی پارکینگها باید بر اساس موقعیت راه پله و آسانسور و همچنین موقعیت ستونها تعیین شود و سپس شماره گذاری پارکینگ ها طبق دستورالعمل اداره ثبت انجام شود.

در زیر نمونه نقشه شماره گذاری پارکینگها توسط نقشه بردرا رسمی تفکیک آپارتمان اداره ثبت خانم مهندس آبکار را مشاهده می کنید:

نمونه نقشه جانمایی پارکینگها توسط خانم مهندس آبکار کارشناس رسمی تفکیک آپارتمانهای تهران
جانمایی و شماره گذاری پارکینگ های ساختمان و تعیین تعداد پارکینگ های مسکونی و تجاری نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
جانمایی پارکینگ های ساختمان و تعیین تعداد پارکینگ های مسکونی و تجاری نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

یک کارشناس رسمی نقشه برداری (ترجیحا فعال در لیست مهندسین نقشه بردار تفکیک) باید از طبقات همکف و زیرزمینهایی که پارکینگ دارند نقشه برداری دقیق با دوربین و تجهیزات دقیق نقشه برداری انجام دهد به طوری که موقعیت دیوارها, ورودی راه پله, موقعیت ستونها و فاصله ی دقیق ستونها از یکدیگر کاملا برداشت شود که جانمایی دقیق پارکینگ ها جهت مشخص شدن تعداد و سالم یا مزاحم بودن پارکینگها به طور کارشناسانه انجام شود. نقشه ی تهیه شده باید ممهور به مهر کارشناس و سپس جهت تایید تحویل شهرداری شود.

گروه کارشناسان رسمی ما متشکل از مهندسین ارشد و با تجربه تفکیک آپارتمانهای دفتر نقشه های تفکیکی, آماده انجام بهترین طراحی پارکینگ به طوری که بیشترین تعداد پارکینگ قابل جانمایی را تعیین و تایید نماید آماده ارائه خدمات نقشه برداری مربوطه از صفر تا صد است.

نکات مهم جانمایی و شماره گذاری پارکینگ ها در نقشه معماری ساختمان

بنده به عنوان کارشناس رسمی تفکیک آپارتمانهای تهران که در واقع مرحله ی آخر در پروسه ساختمان سازی است به مواردی برخورد می کنم که اگر در مراحل اولیه کار ساختمان سازی مدیریت شده بود در این مرحله ی آخر تبدیل به مشکل نمی شد.

وقتی راه حل جلوگیری از مشکل را برای سازنده توضیح می دهم بسیارمتاسف می شود که چقدر ساده می توانست جلوی مشکل را در مراحل اولیه بگیرد.

اما دیگر دیر است چون مرحله ی تفکیک آپارتمان ها مرحله ی آخر جهت صدور سند نهایی آپارتمانهاست بنابراین تصمیم دارم تجربیات خود را در پستهای این وبلاگ به اشتراک بگذارم تا بلکه توجه سازنده ها را به این موارد حیاتی معطوف کنیم بلکه قبل از اینکه دیر شود جلوی یک سری از مشکلاتی که دائما توسط سازنده ها تکرار می شود گرفته شود.

یکی از این موارد محل درب پارکینگ می باشد که در واقع در مرحله ی طراحی نقشه های معماری تعیین موقعیت می شود. محل درب پارکینگ باید در موقعیتی باشد که بهتری حالت فضای گردش برای ورود و خروج ماشین ها را تامین کند. در غیر اینصورت اندکی تغییر در ضخامت دیوارها و موقعیت ستونها در مرحله ی ساخت ممکن است پارکینگ ها را با خطر حذف مواجه کند.

گاها دیده می شود در نقشهای معماری پارکینگها میلیمتری جانمایی شده اند و همه چیز خوب به نظر می رسد. اما این روی کاغذ است ! آیا توجه به این مسئله شده است که اگر دست معمار بلرزد و آجر را ۱۰ سانت جا به جا کار بگذار یا دیوار ها و ستونها در عمل ضخیم تر از روی کاغذ از آب دربیاید, دیگر آن طراحی میلیمتری جواب نخواهد داد و ممکن است پارکینگی به دلیل عدم تامین طول و عرض و فضای گردش استاندارد در معرض حذف قرار گیرد.

بنابراین لازم است, به خصوص در مورد ملک های کوچک به فضا کم است و آزادی عمل وجود ندارد, سازنده ها در مرحله ی طراحی نقشه های معماری نه تنها از طراح زبده استفاده کنند بلکه از یک کارشناس رسمی تفکیک آپارتمان که آخر کار را می داند مشاوره بگیرند.

در صورت استفاده از گروه نقشه برداری ما برای پیاده کردن بر و کف و ستونها, از مشاوره رایگان در مورد جانمایی و شماره گذاری پارکینگها بهره مند خواهید شد.

گروه کارشناسان رسمی ما متخصص در امر پایانکار و سند تک برگی آپارتمان های نوساز آماده ارائه خدمات هستند.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!