استعلام گردش ثبتی

استعلام گردش ثبتی قبل از معامله به قدری ضروری و حائز اهمیت است که مقاله ای را به توضیح این موضوع اختصاص داده ایم چراکه دانستن گردش ثبتی ملک و بی ریشه بودن ملک می تواند در تصمیم گیری خریدار تاثیر مستقیم داشته باشد.

گروه کارشناسان رسمی امور ثبتی ما استعلام گردش ثبتی فوری و با داشتن کپی سند را امکان پذیر کرده اند تا قبل از ورود به معاملات ملکی میلیاردی بتوانید از سالم بودن معامله اطمینان پیدا کنید.

قبل از معامله با استعلام گردش ثبتی از صحت مالکیت و همچنین بی ریشه بودن ملک مطمئن شوید.

با ارسال لوکیشن ملک و کپی سند برای کارشناسان رسمی امور ثبتی ما می توانید ظرف دو روز کاری تمام اطلاعات مفیدی که برای یک معامله مطمئن نیاز دارید بدست آورید.

و یا اگر سند رسمی شما به صورت بنچاق است، کافی است که از پاراگراف سوم که با عبارت ” ششدانگ یک قطعه زمین…” شروع می شود عکس واضح بگیرید و برای ما ارسال کنید.

جانمایی پلاک ثبتی بنچاق نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
جانمایی پلاک ثبتی بنچاق تعیین آدرس دقیق بنچاق قدیمی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

مشاوره با کارشناس رسمی امور ثبتی قبل از معامله می تواند ریسک معامله را به صفر برساند.

برای ارسال لوکیشن ملک می توانید از اپلیکیشن های گوشی موبایل و یا گوگل مپ استفاده کنید:

اگربه کار با سایت تهران من آشنایی داشته باشید می توانید براحتی مختصات جغرافیایی و مختصات یو تی ام UTMملک را برای ما اسکرین شات بگیرید و ارسال کنید:

مختصات جغرافیایی و مختصات یو تی ام UTMملک

همانطور که می دانید در ایران استعلام گردش ثبتی ملک به راحتی در اختیار افراد قرار نمی گیرد و نیاز به نامه دادگاه و چند ماه دوندگی دارد. با توجه به اینکه معمولا د رمعامله ملک معمولا فروشنده عجله به انعقاد قرارداد فروش و دریافت قسمت قابل توجهی از ثمن معامله را دارد، همیشه این خریدار است که با وجود ابهامات فراوان در مورد ملک مجبور است پرداخت مالی را انجام دهد.

به همین دلیل است که دادگاه های کلاهبرداری های ملک همچنان جزو پر ترافیک ترین دعوی های حقوقی هستند.

متاسفانه مشاورین املاک هم افراد کم سوادی هستند که حتی سواد سند خوانی و نقشه خوانی ندارند و صرفا برای اخذ کمیسیون خود اصرار به سریعتر انجام شدن معامله دارند.

لذا تصمیم گرفتیم این خلاء قانونی را به کمک کارشناسان خبره امور ثبتی خود با دسترسی قوی به بانک اطلاعات ثبتی پاسخگو باشیم و قدمی در جهت کارشناسی شدن معاملات ملکی برداریم.

خدمات استعلام فوری گردش ثبتی از امروز به صورت ۲۴ ساعته برقرار است. جهت ارسال لوکیشن ملک و کپی سند در واتساپ با ارتباط بگیرید.

معامله سند تک برگی امن تر است یا سند دفترچه ای؟

معامله بر اساس سندهای تک برگی ریسک معامله را به حداقل کاهش داده است. چون سندهای تک برگ بر اساس نقشه های یو تی ام UTM دقیق صادر می شوند که هم مساحت دقیق است و هم موقعیت ملک بر روی نقشه کاداستری آورده شده است. علاوه بر آن آدرس ملک و سایر اطلاعات جانبی جهت تکمیل اطلاعات سندی آورده شده است.

وکالت پیگیری سند تک برگ نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
وکالت پیگیری سند تک برگ نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

مشکلی که در مورد اسناد قدیمی دفترچه ای وجود دارد این است که در این اسناد آدرس ملک ذکر نشده است.

معامله بر اساس سندهای قدیمی منگوله دار دو ریسک بزرگ را به دنبال خواهد داشت:

  1. به دلیل عدم وجود ابزارهای دقیق نقشه برداری, مساحت مندرج در سند دقت ندارد به خصوص در مورد ملک های با شکل هندسی نامشخص و حتی ملک های چهارگوش اما زاویه دار
  2. موقعیت ملک نه به صورت آدرس و نه به صورت مختصات در سند درج نشده است. تنها مشخصه ملک پلاک فرعی از اصلی می باشد که بدون داشتن نقشه ثبتی منطقه و اطلاعات کافی از نحوه قطعه بندی پلاک مادر موقع صدور سندها نمی توان از صحت موقعیت ملک مطمئن شد.

لذا اکیدا توصیه می شود در صورتی که قصد انجام معامله ملک با سند قدیمی منگوله دار را دارید, حتما تهیه نقشه یو تی ام UTM جهت تعیین ابعاد و مساحت دقیق ملک و تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی جهت اطمینان از موقعیت ملک, توسط کارشناس رسمی نظام مهندسی / دادگستری- امور ثبتی را جزو شروط معامله قرار دهید.

استعلام ثبتی قبل از معامله

در شرایطی که در برخی از کشورها به دلیل دسترسی خریداران به سامانه جامع استعلام گردش ثبتی، تمام اطلاعات مربوط به ملک و مالک برای انجام یک معامله بدون مشکل و بلامانع به‌صورت آنلاین قابل صحت‌سنجی است، این امکان در ایران وجود ندارد.

با این حال، دست‌اندرکاران حوزه ثبت رسمی می‌گویند خریداران می‌توانند قبل از انجام معامله و پرداخت بهای ملک موردنظر نیز از صحت یا خدشه‌دار بودن ادعاهای مالکان باخبر شوند. در واقع اگرچه هنوز به دلیل سنتی بودن بخش عمده‌ای از فرآیندها در کشور امکان دسترسی آنلاین و فوری خریداران به اطلاعات ثبتی املاک و محدودیت‌های حقوقی و قضایی مالکان وجود ندارد، اما متقاضیان خرید املاک می‌توانند از طریق مراجعه به دفاتر اسناد رسمی قبل از انعقاد هر نوع قراردادی نسبت به صحت معامله‌ای که مصمم به انجام آن هستند، اطمینان حاصل کنند.

اگرچه فرآیند استعلام گردش ثبتی معمولا در زمان تنظیم سند رسمی و انتقال مالکیت از فروشنده به خریدار انجام می‌شود، اما متقاضیان خرید واحدهای مسکونی و سایر املاک می‌توانند قبل از انجام معامله به دو روش اقدام به صحت‌سنجی سند ارائه شده، مالکیت فرد فروشنده و همچنین عدم محدودیت‌های قضایی و حقوقی برای ملک موردمعامله کنند. 

در اولین روش، متقاضیان خرید و فروش املاک می‌توانند به‌جای تنظیم قراردادهای عادی، به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند و از همان ابتدا معامله خود را در دفاتر اسناد رسمی تنظیم و ثبت کنند؛ در این روش قبل از تنظیم هر نوع قرارداد و پرداخت هر نوع مبلغی، دفاتر اسناد رسمی اقدام به استعلام گردش ثبتی از شرایط ملک و مالک کرده و در صورت مشکل‌دار نبودن این دو، اقدام به تنظیم قرارداد رسمی بین متعاملین می‌کنند. 

این در حالی است که در روش دوم و در صورت تمایل متعاملین به انجام معاملات و تنظیم قرارداد عادی خریدار می‌تواند با ارائه سند مالکیت به دفاتر اسناد رسمی از دفاتر درخواست استعلام ثبتی کند.

در این روش، متقاضی خرید با پرداخت مبلغی حدود ۵۰ هزار تومان به دفاتر اسناد رسمی به‌عنوان حق‌التحریر و حق‌ثبت به منظور انجام فرآیند استعلام ثبت، می‌تواند این اطمینان را به‌دست آورد که مالک و ملک معرفی شده به وی مشکل حقوقی، قضایی و سندی ندارد و پس از ایجاد این اطمینان نسبت به انجام معامله با فروشنده اقدام کند.  

ارائه سند مالکیت برای طرح تقاضای استعلام ثبتی الزامی است تا با استفاده از اطلاعات مندرج در سند ادعاهای مالک و نبود ممنوعیت و محدودیت برای وی به منظور انجام معاملات ملکی صحت‌سنجی شود.

اما همانطور که گفته شد در استعلام گردش ثبتی موارد اصالت سند ، صحت مالکیت و اینکه مالک ممنوع المعامله نمی باشد بررسی و نتیجه اعلام می گردد.

اما اینکه آیا سند مورد نظر مربوط به ملکی است که خریدار رویت کرده است یا خیر در هیچیک از استعلام گردش ثبتی مشخص نمی گردد. به این دلیل است که سند تک برگی از مطمئن ترین نوع سند است چراکه موقعیت ملک در قسمت پایین سمت راست سند چاپ شده است و خریدار می تواند با آدرس ملکی که رویت کرده است تطبیق دهد.

همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید، زمین معرفی شده جهت فروش که با رنگ زرد مشخص شده است، با پلاک ثبتی اعلامی توسط فروشنده انطباق ندارد. در واقع پلاک ثبتی اعلامی سالها پیش فروخته و ساخته شده است در حالیکه برای فروش مجدد آن به قصد کلاهبرداری، یک زمین خالی مرغوب را به رویت خریدار می رسانند.

نقشه ثبتی قطعات تفکیکی مفروز شده از پلاک ثبتی فرعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه ثبتی قطعات تفکیکی مفروز شده از پلاک ثبتی فرعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
جانمایی پلاک ثبتی ملک روی عکس هوایی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
جانمایی پلاک ثبتی روی عکس هوایی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

مشخصات سند دفترچه ای منگوله دار-سند شاهنشاهی

اما در مورد سندهای قدیمی که به سندهای منگوله دار دفترچه ای معروف هستند، در صفحات دوم و سوم با عنوان “ملک و محل آن” و “حدود و مشخصات” راجع به مساحت ملک، شماره پلاک اصلی و فرعی ملک، شماره قطعه تفکیکی، بخش ثبتی و همچنین طولها و مجاورین ملک در چهار جهت اصلی شمالا شرقا جنوبا غربا توضیح داده شده است.

اما در هیچ جایی از سند آدرس ملک و موقعیت آن ذکر نشده است. بطوریکه نمی توان یقین داشت که این سند متعلق به ملکی باشد که برای معامله به رویت خریدار رسیده است.

تنها راه پیدا کردن یقین از اینکه سندی متعلق به ملک هست یا خیر از طریق انجام پروسه عملیات جانمایی پلاک ثبتی است.

عملیات جانمایی پلاک ثبتی توسط نقشه بردار کارشناس رسمی امور ثبتی انجام می شود به شرطی که دسترسی به بانک اطلاعات ثبتی داشته باشند.

در این موارد نقشه بردار کارشناس رسمی موقعیت/آدرس ملک را بر اساس شماره پلاک اصلی و فرعی ملک پیدا می کند. به این ترتیب نقشه دفترچه ای قدیمی (سند اربعه) ملک بر اساس پلاک ثبتی، تبدیل به نقشه دقیق در سیستم مختصات UTM   یو تی ام می گردد که در آن مکان دقیق ملک بر روی نقشه منطقه توسط کارشناس رسمی امور ثبتی تایید گردیده است.

در صورتی که این موقعیت استخراج شده از سند با موقعیت واقعی ملک منطبق باشد می توان یقین داشت که سند متعلق به همان ملک است. در غیر اینصورت سند متعلق به ملکی است که توسط نقشه بردار کارشناس رسمی جانمایی شده است.

پروسه تهیه  نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی به این صورت است که اطلاعات خام ذخیره شده در بانک اطلاعات ثبتی مانند نقشه های ثبتی قدیمی ژئورفرنس شده و سایر اطلاعات توصیفی مندرج در سند در یک پروسه فنی روی هم اندازی لایه های اطلاعاتی تبدیل به موقعیت فعلی در سیستم مختصات UTM   یو تی ام می شوند.

بطوریکه به صورت مختصات دقیق یو تی ام توسط نقشه بردار کارشناس رسمی تهیه کننده نقشه ممهور می شود تا مورد استفاده ادارات ثبت به عنوان مدرک تایید گواهی موقعیت ملک در پرونده ملک ثبت شوند.

در شکل زیر نمونه نقشه ثبتی را ملاحظه می فرمایید که موقعیت پلاک های ثبتی به تفکیک با ذکر شماره پلاک ثبتی و شماره قطعه تفکیکی و حتی ذکر طول و عرض قطعه های تفکیکی آورده شده است.

نقشه پلاک ثبتی اصلی و فرعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه پلاک ثبتی اصلی و فرعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی مادر و پلاک های فرعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار09126140339
نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی مادر و پلاک های فرعی مفروز و مجزی شده از پلاک ثبتی مادر نقشه بردار خانم مهندس آبکار۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

در صورت تمایل به استفاده از خدمات کارشناسی جانمایی پلاک ثبتی تماس بگیرید و یا خلاصه ای از وضعیت پرونده خود را به تلگرام ارسال کنید تا در اسرع وقت بررسی و مشاوره اولیه شوید.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار کارشناس امور ثبتی 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!