سند تک برگی

طبق دستور سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همه سندهای مالکیت باید به سند تک برگ تبدیل شوند. سندهای دفترچه ای و سندهای منگوله دار شاهنشاهی برای انجام هرگونه انتقال سند باید ابتدا به سند تک برگ تبدیل شوند.

سند دفترچه ایی منگوله دار شاهنشاهی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
سند دفترچه ایی منگوله دار شاهنشاهی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
سند منگوله دار نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
سند دفترچه ایی منگوله دار جمهوری اسلامی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
سند منگوله دار نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
سند دفترچه ایی منگوله دار جمهوری اسلامی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
وکالت پیگیری سند تک برگ نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
سند تک برگی جدید نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

سند تک برگ می تواند به صورت مشاعی نیز باشد. همچنین ملک هایی که قبلا فاقد سند رسمی بوده اند و برای اولین بار است که سند مالکیت برایشان صادر می شود از طریق ماده ۱۴۷ درخواست صدور سند مخود را ثبت می کنند و سند تک برگ ماده ۱۴۷ دریافت می کنند که البته فرق هایی با سند معمولی دارد.

در کل سه نوع سند رسمی معتبر در ایران وجود دارد:

  • اسناد مربوط به سال ۱۳۳۸ به قبل
  • سند توصیفی یا حدی به حدی

    در این نوع اسناد مساحت ملک ذکر نشده است و حدود اربعه به صورت توصیفی بدون ذکر اندازه آورده شده است.

    در مورد این نوع از اسناد، وقتی مالک جهت درخواست تبدیل سند منگوله دار به سند تک برگی به اداره ثبت مربوطه مراجعه می کند، اداره ثبت مالک را ملزم به تهیه نقشه دقیق توسط نقشه بردار رسمی نظام مهندسی و ممهور کردن نقشه به مهر کارشناس امور ثبتی می نماید.

    نقشه دقیق مورد تایید اداره ثبت عبارت است از نقشه یو تی ام که در آن ابعاد و مساحت دقیق ملک (با دقت سانتی متر و قابل انجام)

  • اسناد مربو ط به سال ۱۳۴۱-۱۳۳۹
  • سند دفترچه ای منگوله دار

    این دوره مصادف است با اجرای قانون اصلاحات اراضی که به دلیل

    الف) حجم زیاد سندهای مالکیت صادر شده در این دوره

    ب) الزام سرعت بالای اجرای قانون

    ج) دستی نوشتن تمام صفحات اسناد

     احتمال اشتباه در ابعاد و مساحت ها وجود دارد کما اینکه به دلیل نبود تجهیزات دقیق مساحی و کارشناسان نقشه برداری، طولها تا حدودی صحیح است اما مساحت ها به علت عدم احتساب زوایای ملک با مساحت واقعی ملک تقاوت دارد. بنابراین اختلاف مساحت درج شده در سند با مساحت واقعی ملک به خصوص در مورد ملک های زاویه دار در بسیاری موارد قابل توجه است.

    در اینگونه موارد وقتی مالک جهت درخواست تبدیل سند منگوله دار به سند تک برگی به اداره ثبت مربوطه مراجعه می کند، اداره ثبت مالک را ملزم به تهیه نقشه دقیق ممهور به مهر نقشه بردار رسمی سازمان نظام مهندسی می نماید. چراکه اندازه گیری و تایید مساحت و ابعاد دقیق ملک تنها با دوربین نقشه برداری دقیق (به خصوص در مورد ملک های زاویه دار) قابل انجام و تنها در حیطه صلاحیت و تخصص نقشه برداران رسمی سازمان نظام مهندسی است.

    علاوه بر این همانطور که گفته شد به دلیل حجم بالای سندهای مالکیت صادر شده در این دوره و الزام سرعت بالا و به تبع آن افزایش خطاهای انسانی کارکنان در نوشتن اسناد، گاهاً از نظر انطباق پلاک ثبتی نیز اشتباهاتی رخ داده است. به این دلیل چنانچه اداره ثبت در فرآیند صدور سند تک برگی شبهه ای در صحیح بودن پلاک ثبتی مشاهده کند، مالک را ملزم به تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی ممهور به مهر کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری نیز می نماید.

  • اسناد مربوط به بعد از سال ۱۳۸۹
  • سند تک برگ

    در سال ۱۳۸۹ با اجرای طرح کاداستر کشوری و کمک گرفتن سازمان ثبت از نظام مهندسی استانها جهت تهیه نقشه های یو تی ام UTM (جهت تعیین موقعیت دقیق ملک در سیستم مختصات یو تی ام) و متعاقباً طرح الزام داشتن سند تک برگی برای انجام معاملات ملکی از مهرماه سال ۹۰ ، علاوه بر درج ابعاد و مساحت دقیق ملک در سند، نقشه عرصه ملک نیز بر روی سند چاپ می شود. به این ترتیب اسناد تک برگی دقیق ترین و به روزترین اسناد در ایران محسوب می شوند.

    به این دلیل اخذ سند تک برگی قبل از انجام معاملات ملکی به نفع هر دو طرف معامله است و اکیداً توصیه می گردد. اطمینان از صحیح بودن پلاک ثبتی و دقیق بودن ابعاد و مساحت از الزامات معاملات ملکی جهت پیشگیری از ضرر و زیان های احتمالی طرفین است.

    گروه کارشناسان رسمی ما در اختیار داشتن انواع تجهیزات نقشه برداری دقیق مانند دوربین نقشه برداری، متر لیزری، دستگاه جی پی اس و..،آمادگی و تبحر خود را در تهیه انواع نقشه های ملکی شامل نقشه جانمایی پلاک ثبتی، نقشه یو تی ام UTM، نقشه ابعاد و مساحت ملک، مورد تایید تمام ادارات ثبت اسناد و املاک اعلام می دارد.

    ضمناً با توجه به نوع سند و شرایط ملک، نقشه های تهیه شده توسط نقشه برداران رسمی سازمان نظام مهندسی ما، در صورت درخواست متقاضی و طبق دستور اداره ثبت مربوطه، ممهمور به مهر کارشناس رسمی دادگستری و یا امور ثبتی با مناسب ترین قیمت می گردد.

    نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
    نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

    خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

    مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

    وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

    همچنین بخوانید:

    Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
    واتساپ
    تماس تلفنی
    error: Content is protected !!