یو تی ام آنلاین

در تمام اپلیکیشن های گوشی موبایل ، لوکیشن بر اساس مختصات جغرافیایی تعریف شده است که برای تبدیل لوکیشن یا به عبارتی تبدیل مختصات جغرافیایی به مختصات یو تی ام این مقاله را مطالعه بفرمایید.

اگر کلمه لاتین یو تی ام UTM را در اپلیکیشن های اندروید یا اپلیکیشن های آیفون سرچ کنید لیست اپلیکیشن یو تی ام را مشاهده می کنید که UTM Geo Map در اولین رتبه قرار دارد.

http://s8.picofile.com/file/8364453084/google_Play.png

روش نصب اپلیکیشن یو تی ام مانند لقیه اپلیکیشن ها است. به راحتی دانلود و نصب می شود.

روش کار با اپلیکیشن یو تی ام

اپلیکیشن  UTM Geo Map را نصب کنید و بر روی دکمه Map Coordinates  بزنید و بعد روی دکمه GOTO GPS Location  بزنید . مختصات نقطه مورد نظر را به چهار صورت در سیستم های مختصاتی مختلف نمایش می دهد که در سطر سوم از مختصات های نوشته شده مختصات یو تی ام UTM ملک است این مختصات که دارای دو عدد شش رقمی و هفت رقمی است که هر دو دارای دو رقم بعد اعشار هستند که نشان دهنده دقت به سانتی متر است.

سطر اول نیز در واقع مختصات جغرافیایی ملک است که کاربردهای زیادی دارد.

http://s8.picofile.com/file/8364453300/utm_geo_map.png

برای اینکه از محل ملک خود اطمینان پیدا کنید لازم است که مختصات ملک را بر روی عکس ماهواره ای سرچ کنید تا عکس هوایی ملک و هم محدوده ملک را به وضوح ببینید.

بنابراین به قسمت satellite  در اپلیکیشن گوگل مپ گوشی موبایل بروید و مختصات جغرافیایی ملک را در قسمت سرچ وارد کنید. مختصات جغرافیایی ملک در واقع همان سطر اول از چهار سطری است که در اپلیکیشن  UTM Geo Map مشاهده کردید.

مختصات یو تی ام و مختصات جغرافیایی

مختصات جغرافیایی شامل طول و عرض جغرافیایی روی بیضوی است را بصورت کامل با تمام اعشار مثل ۳۵٫۷۴۵۱۱۵,۵۱٫۳۷۵۲۹۵  عبارت در موتور جستجوی گوگل سرچ نمایید می توانید محل ملک خود را بر روی نقشه و بر روی عکس هوایی ببینید. کافی است که گزینه Google MAP یا گزینه Google Earth  را انتخاب کنید.

http://s9.picofile.com/file/8364453376/google.png

http://s9.picofile.com/file/8364453568/googleEarth.png

اما لازم به تاکید است که تهیه نقشه یو تی ام UTM  ملک صرفا باید توسط نقشه بردار کارشناس رسمی انجام شود و هیچ اپلیکیشن و نرم افزاری وجود ندارد که بتواند نقشه یو تی ام UTM ملک را تولید کند. ​

آیا نقشه یو تی ام اجباری است؟

برای انجام هر کاری در ادارات ثبت از جمله درخواست سند تک برگی، نقل و انتقال سند، تصحیح سند، تعویض سند و غیره لازم است نقشه یو تی ام UTM  ملک توسط متقاضی تحویل اداره ثبت داده شود در غیر اینصورت روند انجام کار متوقف می شود.

گاهی اوقات متقاضیان اعتراض می کنند که چرا از همسایه یا دوست او نقشه یو تی ام UTM  خواسته نشده است اما اداره ثبت از او نقشه یو تی ام UTM  خواسته شده است.

لازم به تاکید است که اگر نقشه یو تی ام UTM  قبلا به اداره ثبت تحویل داده شده باشد و در پرونده موجود باشد، دیگر لازم نیست تهیه و تحویل شود.

بنابراین اگر ملکی نقشه یو تی ام UTM  خواسته نشده است به این معنی نیست که نقشه یو تی ام UTM  اجباری نیست. بلکه در پرونده ملک مورد نظر در اداره ثبت نقشه یو تی ام UTM  وجود داشته است بنابراین نیاز به تهیه مجدد نبوده است.

اما متاسفانه سیستم آنلاینی وجود ندارد که متقاضیان بتوانند چک کنند که آیا ملک شان نقشه یو تی ام UTM  در پرونده دارد یا اینکه مجبور به تهیه هستند.

بنابراین برای اکثر ملک ها یک وقفه اجباری برای تهیه و تحویل نقشه یو تی ام UTM ایجاد می شود که ممکن است محاسبات زمانی را برای انتقال سند و وقت دفترخانه بهم بریزد.

لذا اکیدا توصیه می شود در صورتی که از اداره ثبت پیامک تهیه و تحویل نقشه یو تی ام UTM  دریافت کردید بدون هیچ تعلل و اعتراضی سریعا اقدام به تهیه و تحویل نقشه یو تی ام UTM  کنید. چراکه هیچ راه میانبری وجود ندارد و اداره ثبت به هیچ عنوان از الزام تهیه نقشه یو تی ام UTM  صرف نظر نخواهد کرد.

بنابراین اولا وقت و انرژی خود را اتلاف نکنید و سریعا جهت تهیه و تحویل نقشه یو تی ام UTM  به اداره وقت اقدام کنید و دوما از نقشه برداران سرشناس استفاده کنید که دائما در حال تهیه نقشه یو تی ام UTM  هستند و مهر آنها در ادارات ثبت شناخته شده است.

خانم مهندس آبکار کارشناس نقشه برداری و امور ثبتی با سالها تجربه در تهیه انواع نقشه یو تی ام ، مهر شناخته شده ای در تمام ادارات ثبت و شهرداری ها دارند که تضمین می کنیم درجا تایید نقشه یو تی ام UTM  را اخذ می کنید و بدون نیاز به اصلاح نقشه بلافاصله وارد مرحله بعد می شوید.

طبیعی است در صورتی که نقشه یو تی ام UTM  توسط نقشه برداری تهیه شود که سرشناس نباشد کارمند مربوطه در اداره ثبت مجبور است نقشه یو تی ام UTM  را با دقت بررسی کند و حتی دستور اصلاح یا تغییر نقشه را بدهد.

در زیر نمونه هایی از انواع نقشه یو تی ام UTM  تهیه شده توسط نقشه بردار خانم مهندس آبکار را مشاهده می کنید:

نقشه یو تی ام دوهزارم شهرداری نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام دوهزارم شهرداری نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام جانمایی سند تعیین محل دقیق پلاک ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام جانمایی سند برای تعیین محل و موقعیت دقیق پلاک ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام ملک تصرفی دولت نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام ملک تصرف شده توسط دولت نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام حدود سندی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام حدود سندی شمالا شرقا جنوبا غربا نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام عرصه و اعیان نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام عرصه و اعیان تعیین مساحت دقیق عرصه ملک و بنای احداثی در ملک نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام ملک چندگوشه
نقشه یو تی ام وضع موجود ملک چند گوشه با ابعاد زاویه دار تهیه شده توسط خانم مهندس آبکار نقشه بردار رسمی ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۹۹
نقشه یو تی ام ملک تودلی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام ملک تودلی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

نقشه کاداستر

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی گفت: افرادی که مدعی مالکیت ملکی هستند باید مدارک مثبته به همراه نقشه با مشخص بودن حدود چهار گانه ملک را ارایه دهند.

وی با توضیح اینکه این مختصات با مراجعه به نقشه کاداستر، جانمایی می شود، گفت: به این ترتیب، مختصات اعلام شده مختص ملک مورد تقاضا است و از ثبت مجدد ملک برای دیگری جلوگیری می شود.

این مقام سازمان ثبت دیگر ویژگی تعیین مختصات جغرافیایی ملک به خصوص برای املاکی که تاکنون فاقد سند بوده را صادر نشدن سند معارض اعلام و اضافه کرد: اگر این مختصات در اراضی ملی تعیین شود، در زمان بررسی مشخص شده و بی تردید برای متقاضی سندی صادر نخواهد شد و به این ترتیب از زمین خواری، تجاوز و تعرض به این اراضی جلوگیری می شود.

در پی تصویب طرح جامع کاداستری کشور و ابلاغ دستورالعمل ان به کلیه ادارات ثبت ، هر ملک باید در بانک اطلاعات ثبتی نقشه یو تی ام UTM  داشته باشد. بانک اطلاعات ثبتی شامل نرم افزار یو تی ام است که توسط بخش نقشه برداری اداره می شود.

بنابراین هر مالک نقشه یو تی ام ملک خود را تحویل اداره ثبتی می دهد تا در بانکگ اطلاعات ثبتی ذخیره شود و به عنوان سیستم کاداستر کشور روز بروز تکمیل شود تا جایی که همه ملک های موجود در سراسر ایران ، در سیستم کاداستر کشور ثبت شده باشند.

با تبدیل سندهای دفترچه ایی قدیمی به سند تک برگی و یا با اخذ هر سند جدید برای هر ملک جدید ، نقشه کاداستر محدوده ملک در پایین سندهای تک برگی جدید چاپ می شود:

نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خرید آنلاین نقشه ۱/۲۰۰۰ یا ۱ ۲۰۰۰ یا یک دو هزارم

تهیه نقشه یو تی ام توسط دستگاه ها و نرم افزار یو تی ام مختص نقشه برداری انجام می شود. نقشه برداران عضو رسمی ادارات ثبت و شهرداری ها و تمام ادارات و ارگانهای مرتبط با امور زمین و ملک هستند مانند سازمان منابع طبیعی ، سازمان زمین شهری، سازمان امور اراضی و غیره.

مختصات یو تی ام گوشه های ملک بر روی نقشه یک دو هزارم ۱:۲۰۰۰ جانمایی می شود تا دید بهتری از محدوده ملک ایجاد شود. یعنی در واقع پیش زمینه نقشه یو تی ام ، نقشه هوایی با مقیاس یک دوهزارم ۱:۲۰۰۰ است.

گاهی متقاضی متوجه منظور شهرداری از تهیه نقشه یک ۲۰۰۰ نمی شود و به سازمان نقشه برداری کشور مراجه می کند و نقشه دوهزارم کاغذی و خام را خریداری می کند و یا به سایت سازمان نقشه برداری مراجعه می کند تا به صورت آنلاین سفارش نقشه دو هزارم بدهد. اخیرا در سایت سازمان نقشه برداری خرید نقشه به صورت آنلاین امکان پذیر شده است.

درست از که این نقشه ها قیمتی ندارد اما در واقع متقاضی اتلاف وقت و هزینه کرده است. چراکه نیازی نیست شما نقشه ۲۰۰۰ را تهیه کنید و به نقشه بردار تحویل بدهید تا جانمایی ملک را روی آن انجام دهد. خود نقشه بردارها فایل کامل نقشه ۲۰۰۰ را دارند. بنابراین تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که یک نقشه بردار کارشناس رسمی را انتخاب کنید و درخواست شهرداری یا اداره ثبت را عینا برای نقشه بردار توضیح دهید.

نقشه بردار باید با توجه به وضعیت و شرایط ملک ، بهترین و کامل ترین نوع نقشه یو تی ام UTM را تهیه و ممهور کند و تحویل متقاضی بدهد تا متقاضی به اداره ثبت یا شهرداری مراجعه کند و نقشه یو تی ام را تحویل کارشناس مربوط به پرونده خود بدهد.

البته اکیدا توصیه می شود از نقشه یو تی ام UTM چند نسخه کپی رنگی تهیه کنید و پس از اینکه کارشناس ادراه ثبت یا شهرداری اصل نقشه یو تی ام UTM را با کپی ان مطابقت داد کپی نقشه یو تی ام UTM  را در پرونده بایگانی کند بطوریکه اصل نقشه یو تی ام UTM را به شما برگردانند تا نزد خود در کنار ساید اسناد ملک نگهداری کنید.

نقشه یو تی ام ملک مانند سند مالکیت ملک یکی از اسناد مهم محسوب می شود. به همین دلیل است که هزینه تهیه نقشه یو تی ام UTM  نسب به سایر خدمات نقشه برداری گرانتر است و حتما باید ممهور باشد.

برای تهیه انواع نقشه یو تی ام با زمینه نقشه یک دو هزارم ۱/۲۰۰۰ با ما تماس بگیرید.

برای تهیه انواع نقشه یو تی ام و میخ کوبی مختصات یو تی ام قبل از شمیم زدن با ما تماس بگیرید.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار کارشناس رسمی امور ثبتی 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!