نقشه برای تامین دلیل دادگاه

دعاوی ملکی در ایران به دلیل روشن نبودن وضعیت ثبتی بسیاری از ملک ها هنوز هم یکی از پر حجم ترین پرونده های دادگاه ها را تشکیل می دهند. دعاوی ملکی می تواند شامل کسری مساحت ملک فروخته شده ، عدم انطباق پلاک ثبتی ملک ، عدم انطباق لوکیشن ملک با سند انتقال یافته، عدم تثبیت مرز ملک قبل از معامله در معامله زمین های کشاورزی و باغات و غیره ..

کسری مساحت ملک فروخته شده در دعاوی ملکی

یکی از موضوعات پر تکرار در دعاوی ملکی کسری مساحت است.

کسری مساحت ملک وقتی مطرح می شود که معامله ای بر اساس یک مساحت مشخص منعقد می شود و بیع معامله نیز بر اساس مساحت محاسبه و پرداخت می شود اما بعدا مشخص می شود که ملک خریداری شده مساحت مورد نظر را نداشته است.

این ملک می تواند زمین ، خانه کلنگی و یا آپارتمان باشد که خریدار مجبور است برای مطالبه مابه التفاوت کسری ملک به دادگاه مراجعه کند و نقشه دقیق از ملک که مساحت دقیق توسط یک نقشه بردار کارشناس رسمی دادگستری تهیه و ممهور شده است را به عنوان تامین دلیل تحویل دادگاه دهد.

نقشه یو تی ام دوخطی مغایرت طولهای سندی و طولهای وضع موجود نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام دوخطی مغایرت طولهای سندی و طولهای وضع موجود نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام اختلاف طول سندی با طول وضع موحود ملک نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام اختلاف طول سندی با طول وضع موحود ملک نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

معامله بر اساس سندهای تک برگی ریسک معامله را به حداقل کاهش داده است. چون سندهای تک برگ بر اساس نقشه های یو تی ام UTM دقیق صادر می شوند که هم مساحت دقیق است و هم موقعیت ملک بر روی نقشه کاداستری آورده شده است. علاوه بر آن آدرس ملک و سایر اطلاعات جانبی جهت تکمیل اطلاعات سندی آورده شده است.

اما معامله بر اساس سندهای قدیمی منگوله دار دو ریسک بزرگ را به دنبال خواهد داشت:

  1. به دلیل عدم وجود ابزارهای دقیق نقشه برداری, مساحت مندرج در سند دقت ندارد به خصوص در مورد ملک های با شکل هندسی نامشخص و حتی ملک های چهارگوش اما زاویه دار
  2. موقعیت ملک نه به صورت آدرس و نه به صورت مختصات در سند درج نشده است. تنها مشخصه ملک پلاک فرعی از اصلی می باشد که بدون داشتن نقشه ثبتی منطقه ی و اطلاعات کافی از نحوه قطعه بندی پلاک مادر موقع صدور سندها نمی توان از صحت موقعیت ملک مطمئن شد.
نقشه برداری وضع موجود ملک نقشه یو تی ام UTM نقشه بردار خانم مهدس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

لذا اکیدا توصیه می شود در صورتی که قصد انجام معامله ملک با سند قدیمی منگوله دار را دارید, حتما تهیه نقشه یو تی ام UTM جهت تعیین ابعاد و مساحت دقیق ملک و تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی جهت اطمینان از موقعیت ملک, توسط کارشناس رسمی نظام مهندسی / دادگستری- امور ثبتی را جزو شروط معامله قرار دهید.

در زیر نمونه هایی از نقشه برداری دقیق ملک برای تعیین مساحت آورده شده است. نقشه بردار خانم مهندس آبکار

نقشه یو تی ام ساختمان نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام ساختمان نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

عدم انطباق پلاک ثبتی ملک فروخته شده در دعاوی ملکی

مراقب کلاهبرداری در معاملات ملکی باشید!

اخیرا در دعاوی ملکی به مواردی برخورد می کنیم که سندی به صورت وکالتی به شخصی فروخته شده، زمین به خریدار نشان داده شده و اصل سند نیز در اختیار خریدار قرار گرفته است. همه چیز به ظاهر خوب و بدون مشکل به نظر می رسد اما زمانی که خریدار سالها پس از معامله برای درخواست سند تک برگ به اداره ثبت مراجعه می کند، آن سند با آن شماره پلاک اصلی و فرعی متعلق با زمینی که به رویت خریدار رسیده بود مغایرت دارد. و در حقیقت اصلا مشخص نیست که زمین واقعی کجا واقع شده است و چه شرایطی دارد.

لذا اکیدا توصیه می گردد قبل از انجام هر گونه معامله ی ملکی و نهایی کردن معامله، به یک کارشناس رسمی امور ثبتی جهت تطبیق موقعیت زمین مورد معامله با سند مراجعه کنید.

شما مالک محترم به هر حال برای اخذ سند تک برگی، مانند همه ی مالکین، ملزم به تهیه نقشه یو تی ام UTM ملک خواهید شد. بابراین این کار را موقع معامله انجام دهید تا با اطمینان کامل معامله کنید و سرفرصت نقشه یو تی ام UTM و سند را به اداره ثبت جهت صدور سند تک برگ ارائه دهید.

حتی پیشنهاد می کنیم تهیه نقشه ی یو تی ام UTM وضع موجود و تطبیق پلاک ثبتی ملک به عنوان یکی از شروط معامله باشد. باور بفرمایید هزینه این کار کارشناسی در مقابل مبلغ معاملات ملکی بسیار ناچیز و در عین حال از ضروریات می باشد.

جهت استفاده از خدمات نقشه برداری تهیه نقشه یو تی ام UTM تطبیق پلاک ثبتی ملک با وضع موجود و تایید صحت اسناد و مدارک ملک مورد معامله می توانید همه روزه در ساعت اداری تماس بگیرید.

عدم تثبیت مرز ملک فروخته شده

نکات مهم در مورد معامله باغ

در مورد اراضی با کاربری باغ معمولا مرزها به صورت مرزهای طبیعی است که ممکن است در طول زمان دچار تغییر شود. مثلا در سند ذکر شده است شمالا به نهر. در صورتی که همین نهر در طول زمان ممکن است تغییر مسیر دهد و یا پهن و باریک شود. به این ترتیب ممکن است مساحت ملک در طول زمان دستخوش تغییر شود.

بنابراین بهترین تدبیر در مورد ملک های با کاربری باغ این است که مرزهای ملک از قبل تثبیت شده باشد. فنس مرز ثابت محسوب نمی شود. دیوارکشی مهمترین مرز ثابت است. هر چه دیوار قدیمی تر باشد بهتر است. حتی اگر در منطقه باغها مجوز دیوارکشی ندارند داشتن یک نیم دیوار بسیار به فنس یا مرزهای فرضی ارجحیت دارد.

یکی از شروط مهم در معامله باغ داشتن مرز تثبیت شده به شکل دیوار است. و بعد تهیه نقشه یو تی ام UTM  تعیین موقعیت و مساحت زمین بر اساس برداشت همین مرز تثبیت شده با دستگاههای دقیق نقشه برداری و معامله بر اساس مساحت واقعی.

نقشه یو تی ام محل درختها نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام محل درختها نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

حهت دریافت خدمات مشاوره و کارشناسی تهیه نقشه یو تی ام UTM و همچنین ارزیابی/قیمت گذاری ملک توسط کارشناسان رسمی نظام مهندسی / دادگستری امور ثبتی تماس بگیرید.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!