قیمت انواع نقشه یو تی ام UTM

نقشه یو تی ام UTM به معنای کلی آن نقشه ای است که در سیستم تصویر یو تی ام بر روی بیضوی (WGS84) تعریف می گردد ، اما میزان دقت این نقشه متفاوت است ، و بطور خلاصه ما نقشه یو تی ام UTM با دقت های مختلفی داریم ، که این تفاوت دقت موجب تفاوت در قیمت یو تی ام می گردد.

نقشه یو تی ام استاندارد که ملاک عمل ثبت و شهرداری است قطعا نقشه ای است که در آن سه مشخصه اصلی ملک (مختصات ، ابعاد و مساحت) با دقت سانتیمتر مشخص گردد و تهیه این نقشه نیاز به برداشت زمینی با دوربین یا GPS سه فرکانسه دارد و با استفاده از GPS های دستی که دقتی چند متری دارند ، هیچگاه نمی توان به این نقشه دست یافت .

کاربرد جی پی اس های دستی صرفا در ناوبری و مسیر یابی است و نمیتوان از آن جهت تهیه نقشه با دقت سانتیمتر استفاده نمود .

همچنین در مورد تهیه نقشه یو تی ام با گوشی موبایل یا تعیین مختصات یو تی ام ملک از طریق گوگل مپ باید صراحتا بگوییم این اپلیکیشن ها و نرم افزارها دقت کافی را ندارند و صرفا برای لوکیشن یابی استفاده می شوند.

مختصات جغرافیایی و مختصات یو تی ام UTMملک

دقت نقشه یو تی ام باید در حد سانتی متر باشد اما جی پی اس دستی یا جی پی اس گوشی موبایل و نقشه گوگل مپ خطایی بالاتر از نیم متر دارند که قطعا با دقت مورد نظر برای نقشه یو تی ام فاصله زیادی دارد.

نقشه یو تی ام UTM  به معنای نقشه ای است که در آن گوشه های دقیق ملک با حروف انگلیسی ABCDEF…. و یا با شماره های  123456……… مشخص شده است و در جدولی معروف به جدول مختصات یو تی ام UTM  برای هر گوشه دو عدد شش رقمی و هفت رقمی درج شده است.

رقم های بعد از ممیز نشان دهنده دقت مختصات است که معمولا تا دو رقم اعشار کافی است چون دو رقم اعشار نشان دهنده دقت سانتی متری است که برای ادارات ثبت و شهرداری ها کافی است.

با توجه به اینکه در تهران اکثر ملک ها تحت ساخت و ساز قرار گرفته اند و سند تک برگی دارند بنابراین چهارگوشه دقیق اکثر ملک ها در بانک سیستم کاداستری دارات ثبت و شهرداری ها ثبت شده است. لذا اگر ملکی کلنگی باشد و بخواهد سند تک برگی اخذ کند با توجه به گوشه های تثبیت شده همسایه شرقی یا همسایه غربی می توان گوشه های این ملک را نیز با دقت بسیار بالا تثبیت کرد که این کار توسط هر نقشه برداری به راحتی قابل انجام است.

در زیر نمونه هایی از نقشه یو تی ام UTM  ملک در منطقه ساخته شده آورده شده است. همانور که می بینید همه ملک ها طبق نقشه ثبتی در کنار هم چیده شده اند بطوریکه گوشه های هر ملک هم از سمت غربی و هم از سمت شرقی توسط ملک های دیگر تثبیت شده است. (نقشه یو تی ام UTM  وضع موجود ملک تهیه شده توسط نقشه بردار خانم مهندس آبکار):

نقشه یو تی ام ملک مشاعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام ملک مشاعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام پلاک ثبتی اصلی و فرعی سند نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام پلاک ثبتی اصلی و فرعی سند دفترچه ای قدیمی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام ملک تصرفی دولت نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام ملک تصرف شده توسط دولت نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام عرصه و اعیان نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام عرصه و اعیان تعیین مساحت دقیق عرصه ملک و بنای احداثی در ملک نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

اما در مورد ملک های حومه تهران بخصوص قسمت هایی که هیچ ساخت و سازی ندارد که بتواند ملاک تثبیت عرصه ملک های دیگر قرار گیرد ، تهیه نقشه یو تی ام UTM  دشوار تر و پیچیده تر خواهد بود بطوریکه قابل انجام توسط هر نقشه برداری نیست.

همانطور که گفته شد با توجه به اینکه دقت مورد تایید ادارات ثبت و شهرداری دقت سانتی متری می باشد، اظهارات مالک در مورد نشان دادن گوشه های ملک نیز نمی تواند ملاک انجام کار قرار گیرد چون اظهارات مالک دقت سانتی متری ندارد و صرفا به صورت حدودی و چشمی می باشد. البته بعضی مالکین که حتی حدودی هم جای ملک خود را نمی دانند چون چندین سال است که ملک را رها کرده اند.

لذا در این مواقع صرفا نقشه بردار کارشناس رسمی امور ثبتی است که می تواند گوشه دقیق ملک را از بانک اطلاعات ثبتی استخراج کند بطوریکه دسترسی به جانمایی تمام قطعه زمین های منطقه بر اساس نقشه تفکیکی ثبتی داشته باشد. بنابراین پروسه تهیه نقشه یو تی ام UTM  برای این موارد زمانبر تر و بالطبع گران تر از نقشه یو تی ام UTM  ملک ساخته شده است.

در زیر نقشه یو تی ام UTM  برای ملک هایی که در مناطق بدون ساخت و ساز واقع شده اند را مشاهده می کنید که توسط توسط خانم مهندس آبکار نقشه بردار امور ثبتی تهیه شده است:

نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی برای سازمان منایع طبیعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی برای سازمان منایع طبیعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام سند حدی به حدی برای تثبیت مرزهای دقیق پلاک ثبتی روی نقشه هوایی منطقه نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام سند حدی به حدی برای تثبیت مرزهای دقیق پلاک ثبتی روی نقشه هوایی منطقه نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه جانمایی پلاک ثبتی 78 سنگ لشگری نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه جانمایی پلاک ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
جانمایی پلاک 78 سنگ لشگری روی نقشه هوایی منطعه نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
جانمایی پلاک ثبتی روی نقشه هوایی منطعه نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

گاهی اوقات نیز برای تهیه نقشه یو تی ام UTM   نیاز به تلفیق هر دو روش است. یعنی بعضی از گوشه ها را با استفاده از گوشه های تثبیت شده ملک های مجاور باید بدست آورد و برخی گوشه ها را با استفاده از نقشه ثبتی و اطلاعات موجود در بانک اطلاعات ثبتی. نمونه نقشه یو تی ام UTM  زیر تهیه شده توسط خانم مهندس آبکار نمونه ای از این نوع نقشه یو تی ام UTM   است:

نقشه یو تی ام جانمایی گوشه های ملک تهیه شده توسط خانم مهندس آبکار نقشه بردار رسمی ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۹۹

در مورد زمین های مشلعی با توجه به اینکه بر اساس دستورالعمل اداره ثبت برای زمین های مشاعی باید نقشه یو تی ام ملک مادر تهیه شود بطوریکه مشخص شود ملک مورد نظر کجای قطعه مادر واقع شده است.

در زیر نمونه نقشه یو تی ام ملک مشاعی را ملاحظه می کنید که قطعه مادر دارای مساحت بزرگ و با شکل هندسی نامنظم است که بنابراین قیمت یو تی ام برای این نوع ملک بسیار بالاتر از ملک های معمولی با شکل منظم است. نقشه بردار خانم مهندس آبکار.

نقشه یو تی ام مشاعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام مشاعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

بنابراین اگر به عنوان مثال مالک ۱۰۰۰ متر مشاع از ده هکتار زمین را دارد مجبور است نقشه یو تی ام قطعه مادر ده هکتاری را متقبل شود. لذا قیمت یو تی ام برای زمینهای مشاعی بسیار بالاتر از زمین مستقل با همان مساحت خواهد بود.

پس فراموش نکنید که اگر زمین مورد نظر مشاعی است هنگام استعلام قیمت یو تی ام حتما مشاعی بودن ملک را به نقشه بردار اعلام کنید.

در صورتی که نیاز به تهیه نقشه یو تی ام UTM  دارید در ساعات اداری با ما تماس بگیرید و یا در واتساپ با ما ارتباط بگیرید تا در اسرع وقت موضوع شما را بررسی کنیم.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!