جانمایی روی نقشه هوایی ۲۰۰۰

جانمایی ملک بر بروی نقشه یک دو هزارم (۲۰۰۰/۱) تهران از جمله مدارکی است که شهرداری از مالک/سازنده ملک هنگام تشکیل پرونده اخذ جواز ساخت و یا دستور نقشه می خواهد. این نقشه عنوانهای مختلف دارد: نقشه یو تی ام UTM دو هزارم ۱/۲۰۰۰ , نقشه یو تی ام UTM2000, نقشه یک دو هزارم و غیره

اما منظور شهرداری از تمام آنها نقشه ای است که موقعیت ملک در سیستم مختصات یو تی ام UTM بر روی نقشه با مقیاس یک دوهزارم تهران جانمایی شود به طوری که محدوده ملک قابل دیدن باشد. ملکهای مجاور و گذرهای اطراف ملک در نقشه دیده شود و همچنین طول و عرض و مساحت دقیق ملک در نقشه درج شود.

مالکانی را که دارای ملک زاویه دار با طولهای نامتقارن هستند قبل از صدور جواز ساخت و دستور نقشه ملزم به مراجعه به کارشناسان رسمی نقشه برداری هستند  تا نقشه برداری دقیق از ملک با دوربین نقشه برداری در سیستم مختصات یو تی ام UTM انجام شود و نقشه یو تی ام UTM وضع موجود ملک با مقیاس یک پانصدم (۱:۵۰۰) جانمایی شده بر روی نقشه هوایی یک دوهزارم (۱:۲۰۰۰) منطقه تهیه و ممهور به مهر نقشه بردار کارشناس رسمی شود.

نقشه برداری با مقیاس ۱:۲۰۰ و جانمایی گوشه های ملک روی نقشه هوایی ۱:۲۰۰۰ نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

این امر شاید در ابتدا از طرف مالکان امری ناخوشایند بنظر بیاید اما محاسن بسیاری دارد که از جمله آنها می توان موارد زیر را برشمرد : 

۱- پیاده سازی دقیق ملک روی زمین و جلوگیری از تجاوز به حریم املاک وگذرهای اطراف .

۲-تهیه نقشه دقیق معماری بر اساس قالب واقعی ملک که ساخت ملک را راحت تر می نماید.

۳-تعیین دقیق مساحت ملک که موجب اخذ درست و واقعی عوارض تخریب و نوسازی می گردد و مالکان اضافه پرداختی در این بابت نخواهند داشت.

۴-منطبق شدن مساحت پایان کار با مساحت آپارتمانها پس از ساخت که موجب از بین رفتن ابهامات مالکان و خریداران واحدهای پیش فروشی می گردد و می توان از آن به عنوان یکی از مزایای ملک در هنگام پیش فروش یاد نمود .

نقشه یک دوهزارم یک نقشه نادقیق است که در واقع فقط حکم یک نقشه شماتیک را دارد که موقعیت و آدرس ملک را در منطقه مورد نظر نشان میدهد. خود چهارچوب ملک باید حتما با دستگاههای دقیق نقشه برداری با مقیاس بسیار دقیق تر مانند ۱:۵۰۰ یا ۱:۲۰۰ تهیه شود تا تمام شکستهای کوچک و بزرگ ملک و زاویه ها در هر چهار جهت اصلی برداشت شوند .

نقشه یو تی ام وضع موجود مرز زمین طبق فنس کشی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام وضع موجود مقیاس ۱:۵۰۰ بر روی نقشه هوایی ۱:۲۰۰۰ نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

با نقشه یو تی ام  (UTM)، وقتی گوشه های ملک با دقت سانتی متر بر روی زمین مشخص باشد و زوایا با دقت بالا تعیین شده باشند،  بنابراین قالب واقعی ملک و مساحت با دقت سانتی متر بدست می آید.

با نقشه یو تی ام  (UTM)، قطعه زمین یا ملک مورد نظر دارای مختصات منحصر به فرد بر روی کره زمین می گردد و با هیچ ملک دیگری بر روی کره زمین اشتباه گرفته نخواهد شد. به این ترتیب، مختصات اعلام شده مختص ملک مورد تقاضا است. در زیر نمونه هایی از نقشه یوی تی ام استاندارد برای انواع ملک آورده شده است. همانطور که مشاهده می کنید علاوه بر مشخص شدن موقعیت ملک بر روی نقشه منطقه، بر ملک و عرض خیابانها و همچنین عوارض مهم اطراف ملک نیز برای پیدا کردن دید کارشناسانه و دقیق از ملک در نقشه آورده می شود.

در زیر یک نمونه استاندارد از نقشه یو تی ام UTM وضع موجود ملک روی نقشه هوایی یک دو هزارم ۱/۲۰۰۰ تهران جهت ارائه به شهرداری تهیه شده توسط کارشناسان گروه ما را مشاهده می فرمایید.

نقشه یو تی ام دوهزارم شهرداری نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام دوهزارم شهرداری نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام جانمایی سند تعیین محل دقیق پلاک ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام جانمایی سند برای تعیین محل و موقعیت دقیق پلاک ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام ملک تصرفی دولت نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام ملک تصرف شده توسط دولت نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام عرصه و اعیان نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام عرصه و اعیان تعیین مساحت دقیق عرصه ملک و بنای احداثی در ملک نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام حدود سندی شمالا شرقا جنوبا غربا نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام زمین نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام وضع موجود ملک چند گوشه با ابعاد زاویه دار تهیه شده توسط خانم مهندس آبکار نقشه بردار رسمی ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۹۹
نقشه یو تی ام ملک تودلی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام ملک تودلی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خرید نقشه هوایی ۱/۲۰۰۰ یا ۱ ۲۰۰۰ یا یک دو هزارم

گاهی متقاضی متوجه منظور شهرداری از تهیه نقشه یک ۲۰۰۰ نمی شود و به سازمان نقشه برداری کشور مراجه می کند و نقشه دوهزارم کاغذی و خام را خریداری می کند.

درست از که این نقشه ها قیمتی ندارد اما در واقع متقاضی اتلاف وقت و هزینه کرده است. چراکه نیازی نیست شما نقشه ۲۰۰۰ را تهیه کنید و به نقشه بردار تحویل بدهید تا جانمایی ملک را روی آن انجام دهد. خود نقشه بردارها فایل کامل نقشه ۲۰۰۰ را دارند. بنابراین تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که یک نقشه بردار کارشناس رسمی را انتخاب کنید و درخواست شهرداری یا اداره ثبت را عینا برای نقشه بردار توضیح دهید.

نقشه بردار باید با توجه به وضعیت و شرایط ملک ، بهترین و کامل ترین نوع نقشه یو تی ام UTM را تهیه و ممهور کند و تحویل متقاضی بدهد تا متقاضی به اداره ثبت یا شهرداری مراجعه کند و نقشه یو تی ام را تحویل کارشناس مربوط به پرونده خود بدهد.

البته اکیدا توصیه می شود از نقشه یو تی ام UTM چند نسخه کپی رنگی تهیه کنید و پس از اینکه کارشناس ادراه ثبت یا شهرداری اصل نقشه یو تی ام UTM را با کپی ان مطابقت داد کپی نقشه یو تی ام UTM  را در پرونده بایگانی کند بطوریکه اصل نقشه یو تی ام UTM را به شما برگردانند تا نزد خود در کنار سایر اسناد ملک نگهداری کنید.

طبق دستورالعمل ، در صورتیکه در محدوده ملک مورد نظر نقشه هوایی ۱:۲۰۰۰ موجود نباشد، کارشناسس باید پس زمینه نقشه از بروزترین تصور ماهواره ایی گوگل ارث استفاده نماید:

جانمایی پلاک ثبتی روی تصویر ماهواره ایی گوگل نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
جانمایی پلاک ثبتی روی تصویر ماهواره ایی گوگل نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
جانمایی ملک روی تصویر ماهواره ایی گوگل ارث نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
عکس هوایی نقشه بلوکی ملک های مجاور نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
عکس هوایی گوگل نقشه قطعات تفکیکی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
جانمایی سند روی عکس هوایی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
جانمایی سند روی عکس هوایی بر اساس حدود اربعه سندی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

نقشه یو تی ام ملک مانند سند مالکیت ملک یکی از اسناد مهم محسوب می شود. به همین دلیل است که هزینه تهیه نقشه یو تی ام UTM  نسب به سایر خدمات نقشه برداری گرانتر است و حتما باید ممهور باشد.

برای تهیه انواع نقشه یک دو هزارم ۱/۲۰۰۰ به شهرداری با ما تماس بگیرید. نقشه های یک دو هزارم ۱/۲۰۰۰ ما با بالاترین کیفیت منطبق بر استاندارد های شهرداری ها در جا تایید شهرداری را اخذ خواهد کرد.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!