تبدیل قولنامه به سند تک برگی

تبدیل قولنامه به سند تک برگی درخواست بسیاری از متقاضیان صدور سند تک برگی است که ملک خود را به صورت قولنامه ای خریداری کرده اند و سالهاست بلاتکلیف هستند.

مالکیت بدون سند رسمی سالیان سال است که در برخی از شهرها و روستاها سبب شده تا کلاهبرداران و سوءاستفاده کنندگان از اراضی بتوانند از این خلاء قانونی بهره برداری سوء کنند و با زمین خواری به صورت چراغ خاموش، املاک زیادی را تصرف کنند.

براي حل مشكل سند متقاضياني كه املاك خود را به صورت عادي یا قولنامه ای خريداري کرده اند و نيز مالكان رسمي كه مالكيت آنها به نحو مشاعي است و به دليل فوت يا مفقودالاثر بودن مالك رسمي و ورثه وي و يا عدم دسترسي به مالك يا مالكان رسمي تاكنون موفق به اخذ سند مالكيت شش دانگ نشده اند ، قانوني تحت عنوان «قانون تعيين تكليف وضعيت ثبتي اراضي و ساختمان هاي فاقد سند رسمي» در مجلس شوراي اسلامي تصويب شده و آیين نامه اجرايي آن در تاريخ ۲۵/۴/۹۱ به تصويب ریيس محترم قوه قضایيه رسيده است.

از این رو در جهت تسهيل در رسيدگي به درخواست متقاضيان تبدیل قولنامه به سند، سامانه پذيرش الكترونيكي تقاضاها تهيه شده تا متقاضيان با مراجعه به سايت سازمان به آدرس www.ssaa.ir به راحتي بتوانند تقاضاي خود را به واحد ثبتي ارسال کنند، تا سازمان ثبت پس از بررسی بر اساس مستندات و اسناد سازمان ثبت، سند تک‌برگ ۶ دانگ برای مالکان صادر کند.

بر اساس ماده «۱» قانون تعيين تكليف وضعيت ثبتي اراضي و ساختمان‌هاي فاقد سند رسمي، ساختمان های احداث شده بر روی اراضی با سابقه ثبتی که منشأ تصرفات متصرفان نیز قانونی است و همچنین صدور اسناد مالکیت برای اراضی کشاورزی و نسق های زراعی و باغاتی که شرایط فوق را دارند، لیکن به علت وجود حداقل یکی از موارد ، صدور سند مالکیت مفروزی از طریق قوانین جاری برای آن ها میسر نمی باشد.

بر اساس ماده«۲» قانون تعيين تكليف وضعيت ثبتي اراضي و ساختمان هاي فاقد سند رسمي كساني كه اراضي متعلق به دولت يا موسسات دولتي را در تصرف دارند، مشمول مقررات اين قانون نمي باشند و بايستي مستقيما از طريق سازمان راه و شهرسازي خواسته خود را تعقيب کنند.

ثبت نام قانون تعيين تكليف وضعيت ثبتي اراضي و ساختمان هاي فاقد سند رسمي به صورت اینترنتی است که در زیر فرم ثبت نام آورده شده است.

بسیار مهم است که پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک در قولنامه درج شده باشد چون قسمتی از فرم ثبت نام درخواست سند برای ملک قولنامه ای اعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی است.

فرم ثبت نام درخواست سند مالکیت ماده 147 برای تبدیل قولنامه به سند نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
فرم ثبت نام درخواست سند مالکیت ماده ۱۴۷ نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

اما اگر در قولنامه پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک ذکر نشده است نکران نباشید. به کمک یک کارشناس رسمی امور ثبتی می توانید از پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک خود مطلع شوید.

برای اطلاع از روش و هزینه تعیین پلاک ثبتی ملک قولنامه ای بر روی لینک زیر کلیک کنید:

همچنین باید نقشه یو تی ام و گواهی تعیین مختصات ملک خود را توسط نقشه بردار رسمی نظام مهندسی تهیه کنید و در سایت آپلود کنید. در غیر اینصورت ثبت نام ناقص است و به پرونده رسیدگی نخواهد شد.

در زیر نمونه نقشه یو تی ام و گواهی تعیین مختصات تهیه شده توسط نقشه بردار رسمی خانم مهندس آبکار اورده شده است.

نقشه یو تی ام ماده 147نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام ماده ۱۴۷نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
فرم گواهی مختصات ثبت نام درخواست سند قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی ماده 147 نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
فرم گواهی مختصات ثبت نام درخواست سند قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی ماده ۱۴۷ نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

برای ثبت درخواست صدور سند مالکیت جهت تبدیل قولنامه به سند تک برگی با ما تماس بگیرید:

نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!