چرا نقشه یو تی ام UTM؟

ضرورت تهیه نقشه یو تی ام UTM  و تعیین مختصات جغرافیایی ملک

تهیه نقشه یو تی ام توسط دستگاه ها و نرم افزار یو تی ام مختص نقشه برداری انجام می شود. نقشه برداران عضو رسمی ادارات ثبت و شهرداری ها و تمام ادارات و ارگانهای مرتبط با امور زمین و ملک هستند مانند سازمان منابع طبیعی ، سازمان زمین شهری، سازمان امور اراضی و غیره.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی گفت: افرادی که مدعی مالکیت ملکی هستند باید مدارک مثبته به همراه نقشه با مشخص بودن حدود چهار گانه ملک را ارایه دهند.

وی با توضیح اینکه این مختصات با مراجعه به نقشه کاداستر، جانمایی می شود، گفت: به این ترتیب، مختصات اعلام شده مختص ملک مورد تقاضا است و از ثبت مجدد ملک برای دیگری جلوگیری می شود.

سند تک برگ کاداستری نقشه بردار خانم مهندس آبکار کارشناس رسمی امور ثبتی 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار کارشناس رسمی امور ثبتی ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه کاداستری سند تک برگ نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

این مقام سازمان ثبت دیگر ویژگی تعیین مختصات جغرافیایی ملک به خصوص برای املاکی که تاکنون فاقد سند بوده را صادر نشدن سند معارض اعلام و اضافه کرد: اگر این مختصات در اراضی ملی تعیین شود، در زمان بررسی مشخص شده و بی تردید برای متقاضی سندی صادر نخواهد شد و به این ترتیب از زمین خواری، تجاوز و تعرض به این اراضی جلوگیری می شود.

در پی تصویب طرح جامع کاداستری کشور و ابلاغ دستورالعمل ان به کلیه ادارات ثبت ، هر ملک باید در بانک اطلاعات ثبتی نقشه یو تی ام UTM  داشته باشد. بانک اطلاعات ثبتی شامل نرم افزار یو تی ام است که توسط بخش نقشه برداری اداره می شود.

نقشه یو تی ام چیست؟

بنابراین برای انجام هر کاری در ادارات ثبت از جمله درخواست سند تک برگی، نقل و انتقال سند، تصحیح سند، تعویض سند و غیره لازم است نقشه یو تی ام UTM  ملک توسط متقاضی تحویل اداره ثبت داده شود در غیر اینصورت روند انجام کار متوقف می شود.

گاهی اوقات متقاضیان اعتراض می کنند که چرا از همسایه یا دوست او نقشه یو تی ام UTM  خواسته نشده است اما اداره ثبت از او نقشه یو تی ام UTM  خواسته شده است.

لازم به تاکید است که اگر نقشه یو تی ام UTM  قبلا به اداره ثبت تحویل داده شده باشد و در پرونده موجود باشد، دیگر لازم نیست تهیه و تحویل شود.

بنابراین اگر ملکی نقشه یو تی ام UTM  خواسته نشده است به این معنی نیست که نقشه یو تی ام UTM  اجباری نیست. بلکه در پرونده ملک مورد نظر در اداره ثبت نقشه یو تی ام UTM  وجود داشته است بنابراین نیاز به تهیه مجدد نبوده است.

اما متاسفانه سیستم آنلاینی وجود ندارد که متقاضیان بتوانند چک کنند که آیا ملک شان نقشه یو تی ام UTM  در پرونده دارد یا اینکه مجبور به تهیه هستند.

بنابراین برای اکثر ملک ها یک وقفه اجباری برای تهیه و تحویل نقشه یو تی ام UTM ایجاد می شود که ممکن است محاسبات زمانی را برای انتقال سند و وقت دفترخانه بهم بریزد.

لذا اکیدا توصیه می شود در صورتی که از اداره ثبت پیامک تهیه و تحویل نقشه یو تی ام UTM  دریافت کردید بدون هیچ تعلل و اعتراضی سریعا اقدام به تهیه و تحویل نقشه یو تی ام UTM  کنید. چراکه هیچ راه میانبری وجود ندارد و اداره ثبت به هیچ عنوان از الزام تهیه نقشه یو تی ام UTM  صرف نظر نخواهد کرد.

بنابراین اولا وقت و انرژی خود را اتلاف نکنید و سریعا جهت تهیه و تحویل نقشه یو تی ام UTM  به اداره وقت اقدام کنید و دوما از نقشه برداران سرشناس استفاده کنید که دائما در حال تهیه نقشه یو تی ام UTM  هستند و مهر آنها در ادارات ثبت شناخته شده است.

خانم مهندس آبکار کارشناس نقشه برداری و امور ثبتی با سالها تجربه در تهیه انواع نقشه یو تی ام ، مهر شناخته شده ای در تمام ادارات ثبت و شهرداری ها دارند که تضمین می کنیم درجا تایید نقشه یو تی ام UTM  را اخذ می کنید و بدون نیاز به اصلاح نقشه بلافاصله وارد مرحله بعد می شوید.

طبیعی است در صورتی که نقشه یو تی ام UTM  توسط نقشه برداری تهیه شود که سرشناس نباشد کارمند مربوطه در اداره ثبت مجبور است نقشه یو تی ام UTM  را با دقت بررسی کند و حتی دستور اصلاح یا تغییر نقشه را بدهد.

در زیر نمونه هایی از انواع نقشه یو تی ام UTM  تهیه شده توسط نقشه بردار خانم مهندس آبکار آورده شده است:

نقشه یو تی ام جانمایی سند تعیین محل دقیق پلاک ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام جانمایی سند برای تعیین محل و موقعیت دقیق پلاک ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام عرصه و اعیان نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام عرصه و اعیان تعیین مساحت دقیق عرصه ملک و بنای احداثی در ملک نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام ملک تصرفی دولت نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام ملک تصرف شده توسط دولت نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه کادر طولها و مساحت قطعه ها از گذر تا گذر نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه کادر طولها و مساحت دقیق قطعه ها از گذر تا گذر در سیستم مختصات یو تی ام نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام ملک کلنگی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام ملک کلنگی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام utm دوهزارم 2000 نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام utm دوهزارم ۲۰۰۰

این نقشه های یو تی ام بدون داشتن نرم افزار یو تی ام قابل باز شدن در گوشی موبایل یا سیستم های کامپیوتری نیستند. لذا برای باز کردن فایل نرم افزار یو تی ام تلاش نکنید. پسوند فایل نرم افزار یو تی ام DWG است.

همراه با نقشه یو تی ام که بر روی کاغذ A3 پلات می شود و توسط نقشه بردار تهیه کننده ممهور می شود، فایل نرم افزار یو تی ام نیز باید تحویل نقشه بردار اداره ثبت یا شهرداری یا سایر ادارات مرتبط با امور اراضی شود.

نقشه یو تی ام ثبتی جانمایی قطعات تفکیکی پلاک ثبتی در سیستم مختصات یو تی ام نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

تهیه نقشه یو تی ام UTM ملک های بدون دیوار

نقشه یو تی ام UTM به معنی ثبت مرزها و گوشه های موجود ملک در سیستم جهانی یو تی ام UTM است. بنابراین باید گوشه ها و حدود ملک از قبل تثبیت شده باشند که با دستگاههای نقشه برداری توسط نقشه بردار کارشناس رسمی برداشت و در سیستم ثبت شوند.

دیوارکشی بهترین حالت تثبیت حدود و گوشه های ملک است. اما نیم دیوار یا فنس هم می تواند ملاک قرار گیرد به شرط اینکه قدیمی باشد و تثبیت شده باشد. به این معنی که مجاورین ملک این مرزها را پذیرفته باشند و یا آنها نیز بر اساس همین مرز مشترک در اداره ثبت مربوطه نقشه یو تی ام UTM ثبت کرده باشند و سند گرفته باشند.

اگر زمین و مجاورین ان هیچ گونه مرز مشخصی روی زمین نداشته باشند، ابتدا باید گوشه ها و مرزهای زمین بر اساس شماره قطعه تفکیکی ملک روی زمین پیاده شود تا در آینده محل اختلافات ملکی با ملک های مجاور نشود. بنابراین این مهم باید حتما توسط نقشه برداران کارشناس رسمی امور ثبتی انجام شود.

در زیر نمونه هایی از نقشه یو تی ام تثبیت عرصه ملک را مشاهده می کنید. نقشه بردار خانم مهندس آبکار.

نقشه یو تی ام ثبتی جانمایی قطعات تفکیکی پلاک ثبتی در سیستم مختصات یو تی ام نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام ثبتی جانمایی قطعات تفکیکی پلاک ثبتی در سیستم مختصات یو تی ام نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام پلاک ثبتی تعیین موقعیت دقیق پلاک ثبتی سند نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام پلاک ثبتی تعیین موقعیت دقیق پلاک ثبتی اصلی و فرعی سند نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام ملک مشاعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام ملک مشاعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه جانمایی پلاک ثبتی 78 سنگ لشگری نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه جانمایی پلاک ثبتی مادر و قطعات تفکیکی آن نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام جانمایی قطعات تفکیکی پلاک ثبتی بر اساس نقشه ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
جانمایی پلاک 78 سنگ لشگری روی نقشه هوایی منطعه نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
جانمایی پلاک روی نقشه هوایی منطعه نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

برای تهیه انواع نقشه یو تی ام جهت تحویل به ادارات ثبت و شهرداری ها و کلیه ارگانها و سازمانهای مرتبط با ملک و زمین با ما تماس بگیرید و یا در واتساپ ارتباط بگیرید.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!