اختلاف طول/مساحت ملک با سند

اولا کارشناسی تطبیق وضع موجود ملک با سند جهت بررسی اختلاف مساحت ملک با مساحت سندی تنها در حیطه تخصص نقشه برداران کارشناس رسمی امور ثیتی است و ثانیا به دلیل بار حقوقی بالایی که این امر دارد، کارشناسی باید با دقت تمام و در نظر گرفتن تمام جوانب فنی و حقوقی ملک انجام بگیرد. به همین دلیل هزینه نقشه یو تی ام UTM با کاربرد اصلاح سند با هزینه نقشه یو تی ام UTM که صرفا شامل نقشه برداری عمومی از ملک می شوند متفاوت است.

لذا در ابتدای مطلب ذکر این نکته ضروری است که در انتخاب کارشناس که اولا باید نقشه بردار دادگستری باشد (نه هیچ رشته دیگری) دقت کنید چون فقط مهر این کارشناسان در مورد قبول ادارات ثبت و شهرداری ها است و ثانیا قیمت نقشه یو تی ام UTM را ملاک انتخاب کارشناس قرار ندهید.

گاهی کارشناس به دلیل مسلط بودن به وضعیت منطقه و اشراف به اینکه ملک های منطقه مورد نظر نیاز به دو مرحله کار بررسی دارند، یک مرحله نقشه برداری یو تی ام UTM وضع موجود و یک مرحله بررسی و تطبیق سند با وضع موجود، قیمت را برآورد می کند در حالی که کارشناسی دیگر به دلیل عدم تجربه و اشراف به امور ثبتی تنها هزینه یک مرحله که عملیات نقشه برداری وضع موجود ملک است را برآورد می کند.

در این صورت اگر مالک ملاک انتخاب کارشناس نقشه بردار را قیمت استعلامی قرار دهد، نه تنها کار ناقص انجام می شود بلکه چه بسا کارشناس مربوطه توانایی و حتی صلاحیت انجام مرحله دوم را نداشته باشد و بنابراین مالک مجبور به انجام کار از ابتدا و با یک کارشناس دیگر است.

نقشه یو تی ام ملک کلنگی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام ملک کلنگی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

گروه ما به عنوان کارشناسان رسمی امور ثبتی دادگستری و نقشه برداری نظام مهندسی با سالها تجربه در زمینه انواع نقشه یو تی ام UTM و کارشناسی سندهای پیچیده شاهنشاهی، همیشه سعی کرده ام برای برآورد قیمت، اطلاعات کامل ملک را بشنوم ،گرچه وقت گیر و رایگان است، تا بتوانم مشاوره تخصصی کامل به مالک ارائه دهم که با آگاهی به وضعیت خاص ملک خود بتواند تصمیم بگیرد و وقت و هزینه خود را هدر ندهد.

گزارش کارشناسی اختلاف مساحت

در مورد مسئله ای که موضوع این مطلب است، اگر پس از نقشه برداری یو تی ام UTM وضع موجود ملک و تطبیق آن با سند مغایرتی دیده نشود که فبها. و اگر مغایرت ها در حد ۴-۵ سانتی متر باشد با توجه به اینکه در بازه خطای موجه عملیات نقشه برداری است، از این مغایرت چشم پوشی می کنیم و وضع موجود را منطبق با سند گزارش می کنیم.

اما اگر مغایرت به نحوی باشد که تنها در طولها قابل توجه است بلکه در مساحت نیز اختلاف قابل توجهی ایجاد شده است، عملیات بررسی ملک های مجاور جهت تعیین منشا این خطا ضروری است و گاهی عملیات برداشت بلوکی و جانمایی پلاک ثبتی ملک های مجاور تجویز می شود.

به این معنا که تمام ملک های واقع در همسایگی ملک مورد نظر، از گذر تا گذر ، باید نقشه برداری شوند و با سندهایشان تطبیق داده شوند تا مشخص شود کدامیک از ملک ها از حق سندی خود به ضرر ملک های دیگر تجاورز کرده است.

نقشه یو تی ام کادر نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام کادر نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
توضیحات نقشه کادر گزارش اصلاح سند نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
توضیحات نقشه کادر نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

 اگر اختلاف مساحت ضرر مالی کمی را متوجه شما به عنوان ملکی که ملکهای همسایه به آن تجاورز کرده اند و اکنون وضع موجود کمتری نسبت به سند عایدش شده است، می کند می توانید تصمیم به چشم پوشی بگیرید و بر اساس این مساحت کم سند خود را تصحیح کنید (اصلاح سند).

اما اگر این اختلاف مساحت در حد چند ده متر است که با توجه به قیمت هر متر مربع زمین در تهران مالک را متوجه ضرر مالی بزرگی می کند، لازم است کل عملیاتی که خدمتتون به تفصیل توضیح داده شد انجام شود تا برای اداره ثبت تامین دلیل شود و حق شما از مساحت سندی محفوظ بماند.

هزینه اصلاح سند

اصلی ترین هزینه اصلاح سند در واقع هزینه نقشه برداری است که باید توسط نقشه بردار رسمی دادگستری انجام شود.

اگر به ما اعتماد کنید و کار کارشناسی ملک خود را به ما بسپارید با توجه به شرایط زمانی و وضعیت خاص ملک برای بهترین و سریع ترین راه مشاوره رایگان دریافت می کنید کما اینکه در صورت انتخاب هر مسیری در حد تخصص و توان تا روزی که به نتیجه برسید همراه شما خواهیم شد.

اگر نیاز به مشاوره باشد همه مشاوره ها رایگان انجام می شود و اگر نیاز به انجام نقشه برداری باشد تماما طبق تعرفه و در سریع ترین زمان ممکن آماده ارائه خدمات کارشناسی هستیم.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!