وکیل ملکی امور ثبتی

وکیل ملکی در زمینه امور ثبتی و سند مالکیت یعنی وکیل دادگستری در دعاوی ملکی و پرونده های ملکی یا به طور کلی پرونده هایی که به ملک و سند مرتبط می شود.

دعاوی ملکی شامل الزام به تنظیم سند رسمی، خلع ید متصرف، رفع تصرف عدوانی، مطالبه خسارت، مطالبه خسارت ازشهرداری بابت عقب نشینی، مطالبه بهای ملک از شهرداری، دادخواست تامین دلیل دادگاه مطالبه مابه التفاوت کسری ملک، کسری متراژ زمین، کم بودن متراژ زمین در معامله، مغایرت سند با ملک، اختلاف در مساحت ملک مورد معامله، دادخواست اعتراض به تشخیص اراضی موات، پلاک ثبتی ملی شده، نحوه پس گرفتن زمین از منابع طبیعی، مستثنیات منابع طبیعی، اعتراض به رای کمیسیون ماده ۵۶ منابع طبیعی، اعتراض به تشخیص اراضی موات، تقسیم ماترک ملکی متوفی، تعیین سهم الارث ملکی، توقیف ملک جهت مطالبه بدهی، توقیف ملک برای حکم اجرای مهریه، اخذ سند تک برگی و غیره … می شود.

بنابراین وکیل ملکی خوب کسی است که اطلاعات و داده های ارزشمندی را جمع آوری کند که بتواند با استناد به مستندات محکم و مستدل پرونده ملکی را در دعاوی ملکی به سرانجام برساند.

بسیاری از پرونده ها و دعاوی ملکی به اطلاعات ثبتی وابسته است که باید از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور استعلام گرفته شود.

اما مسیر اخذ استعلام ثبتی بسیار زمانبر و مستلزم نامه نگاری های اداری و سازمانی است و قاعدتا تا جواب استعلام های ثبتی به دست وکیل ملکی نرسد ، نمی تواند نظری در مورد پرونده ملکی داشته باشد.

لذا ما به عنوان گروه کارشناسان رسمی دادگستری رشته امور ثبتی بسیاری از اطلاعات ثبتی مورد نیاز وکیل ملکی را ظرف چند روز استخراج می کنیم تا هم وکیل و هم موکل قبل از هر گونه اقدام حقوقی و ارائه دادخواست رسمی به دادگاه، بتوانند نتیجه پرونده را پیش بینی کنند تا با مسیری شفاف رو برو باشند.

همچنین در صورتی که متقاضیان اطلاعات و استعلامات ثبتی مستقیما به ما مراجعه کرده باشند، می توانیم پس از تامین اطلاعات و مستندات مورد نیاز ، آنها را به وکیل ملکی خبره و با تجربه در پرونده های اینچنینی ارجاع دهیم.

لینک بین ما به عنوان کارشناس رسمی امور ثبتی و وکیل ملکی قطعا می تواند پرونده ها و دعاوی ملکی را در کمترین زمان به سرانجام برساند.

در ادامه نمونه هایی از تامین نقشه ها و اطلاعات مورد نیاز برای وکیل ملکی در امور ثبتی به تفصیل آورده شده است تا با روش کار و توانایی های گروه کارشناسان دادگستری و نظام مهندسی ما در رشته نقشه برداری و امور ثبتی آشنا شوید.

استعلام آخرین وضعیت ثبتی

استعلام وضعیت ثبتی ملک کاربردهای فراوانی دارد که به گونه ای متصل به نقشه یو تی ام ملک می شود. بنابراین در این مطلب راجع به کاربرد نقشه یو تی ام در استعلام وضعیت ثبتی ملک مطالب مفیدی ارائه شده است.

با توجه به اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اساس کار خود را بر حفظ حریم خصوصی افراد بنا نهاده است، فرایند استعلام وضعیت ثبتی ملک با کد ملی تنها محدود به صاحب کد ملی مورد نظر است.

بر همین اساس، در صورتی که به دنبال استعلام وضعیت ثبتی ملک با کد ملی خود هستید، لازم است به صورت حضوری و با در دست داشتن مدرک شناسایی‌تان به یکی از شعب سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کرده و با ارائه کد ملی مربوطه، کلیه اسناد ثبتی به نام خود را استعلام کنید.

طی این استعلام، کلیه پلاک ثبتی به نام شما از طریق جامع و مدرن سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اختیارتان قرار خواهد گرفت که برخی از اطلاعات ملک مورد نظر را نیز پوشش می‌دهد.

اکنون فرض کنیم که شما نه مالک هستید و نه کنجکاو! و صرفا به دلایل حقوقی به دنبال استعلام وضعیت ثبتی ملک یا املاکی هستید که برای یک کد ملی خاصی به ثبت رسیده‌اند.

برای مثال، مال باخته‌ای از صدها مال باخته دیگر هستید که یک نفر پول هنگفتی را از شما کلاهبرداری کرده و متواری شده است.

اکنون شما در به در به دنبال این فرد و یا دست کم آدرسی، نشانه‌ای، سندی و ملکی از او هستید تا با ارائه آن به دادگاه، علاوه بر تسریع روند بازداشت او بخشی از اموال بر باد رفته خود را نیز باز پس بگیرید.

باید گفت، همان طور که در همان ابتدای کار نیز اشاره شد، برای استعلام وضعیت ثبتی ملک با کد ملی شخص دیگر، دریافت حکم قضایی الزامی است.

پس چاره‌ای ندارید جز اینکه قانونی و قضایی اقدام کنید. پس از اینکه این حکم قضایی از سوی مراجع ذیربط تهیه شد، اکنون می‌توانید با در دست داشتن آن و ارائه کد ملی شخص مورد نظر، کلیه اسناد ملکی ثبت شده به نام وی را از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور استعلام کنید.

اما کار به همین آسانی‌ها هم نیست و هوز گیر و بندهایی وجود دارد. سند ملکی که از طریق استعلام شده است، فاقد آدرس خواهد بود.

تنها چیزی که این سند می‌تواند به شما بدهد یک پلاک ثبتی است که پیدا کردن آدرس از روی آن نیز کار من و شما نخواهد بود. ‌ اکنون با در دست داشتن این پلاک‌های ثبتی می‌توانید به کارشناسان رسمی نقشه‌‌برداری امور ثبتی مراجعه کنید تا با جانمایی پلاک ثبتی مورد نظر در نقشه‌های یوتی‌ام (UTM)، محل دقیق ملک مورد نظر را به صورت نامه‌ای مهمور و قابل استناد در دادگاه در اختیار شما قرار دهند.

در صورت ارائه این مدرک مهمور به مهر کارشناس رسمی سازمان به دادگاه، شما قادر خواهید بود فرد مورد نظر را در مضام اتهام قرار داده و مطالبات خود از وی را جدی‌تر پیگیری کنید.

برای استعلام وضعیت ثبتی هر ملک در مرحلۀ اول به پلاک ثبتی آن احتیاج است؛ و برای به دست آوردن پلاک ثبتی باید از روش جانمایی معکوس پلاک ثبتی استفاده کنیم که در پست های قبلی به تفصیل توضیح داده شده است.

در این روش پس از برداشت گوشه‌های دقیق ملک در سیستم مختصات یو ‌تی ‌ام UTM ، پلیگون ملک را بر روی اطلاعات و نقشه‌های ثبتی موزاییک‌ شده در سیستم مختصات یو‌ تی‌ ام UTM محل ملک قرار می‌دهیم و پلاک ثیتی محل وقوع ملک را استخراج می کنیم . سپس با مراجعه به دفتر اسناد رسمی آخرین وضعیت ثبتی ملک را استعلام کنیم. این عملیات بسیار عملیات پیچیده و فنی است که تنها در حیطه تخصص نقشه برداران کارشناسان دادگستری – امور ثبتی است به طوری که در این زمینه مهر کارشناسان رشته های دیگر (مانند کارشناسان دادگستری رشته راه و ساختمان و یا رشته عمران-عمران) مورد قبول اداره ثبت نمی باشد.

بدون داشتن نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی که در ان هم موقعیت دقیق چهار گوشه ملک در سیستم مختصات یو تی ام UTM و هم شماره پلاک اصلی و فرعی ملک و در صورت وجود شماره قطعه تفکیکی ملک به اضافه هر اطلاعات تکمیلی مانند اینکه این پلاک مفروز و مجزی شده از کدام قطعه فرعی بوده است، حتی اگر مالک ملک باشید نمی توانید از وضعیت ثبتی ملک استعلام بگیرید.

بنابراین قبل از مراجعه به اداره ثبت و اتلاف وقت خود، از یک کارشناس رسمی امور ثبتی جهت تهیه مدارک مورد نیاز و موثق از ملک استفاده کنید. تاکید می کنم اطلاعات باید حتما به صورت نقشه و حتما ممهور باشد.

اطلاعات شفاهی و یا نوشته شده با خودکار بر روی نقشه به دلیل احتمال جعل ، به هیچ عنوان قابل قبول اداره ثبتی نیست. در نقشه های یو تی ام UTM استاندارد باید اطلاعات موقعیت و پلاک ثبتی ملک به صورت تایپ شده و کامپیوتری باشد که امکان جعل یا تغییر آن وجود نداشته باشد.

گاها دیده می شود برخی کارشناسان با خودکار و به صورت دستنویس موقعیت پلاک ثبتی ملک را گواهی می کنند که این امر از یک کارشناس رسمی دادگستری بسیار بعید است. بنابراین این نوع نقشه ها به دلیل شبهه در دستکاری نقشه و جعل اعداد و شماره ها قابل قبول اداره ثبت نیستند.

نقشه بردار کارشناس رسمی امور ثبتی برای انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی به اطلاعات مندرج در صفحه اول دوم سوم و چهارم سند دفترچه ای نیاز دارد. اما در شرایطی که اصل سند گم شده است، سند مفقود شده است یا عمدا یا سهوا از بین رفته است، در صورتی که یک نسخه کپی از صفحات سند موجود باشد که خوانا باشد به طوری که نوشته ها و شماره ها چاپ واضحی داشته باشند، می توان از کپی سند برای جانمایی پلاک ثبتی استفاده کرد.

در صورتی که قسمت از نوشته ها در نسخه کپی سند کمرنگ باشد به طوری که قابل خواندن نباشد، اگر شامل اطلاعات اصلی نباشد مسئله ای نیست اما اگر همین قسمت ناخوانا شامل کلمه ای اساسی و مهم باشد ممکن است کار جانمایی پلاک ثبتی غیر ممکن شود.

همچنین شماره ها و اعداد مندرج در سند از جمله اطلاعات اساسی و مهم هستند که هرگونه اشتباه در خواندن شماره ها، مستقیما منجر به بروز اشتباه در جانمایی پلاک ثبتی می شود.

بنابراین در شرایطی که سند یا کپی آن موجود نمی باشد و تنها اطلاعات موجود از ملک شماره پلاک ثبتی و حوزه ثبتی ملک است که از اداره ثبت استعلام شده است، کار کارشناس بسیار دشوار تر و زمانبر تر خواهد شد.

هر چه تعداد اطلاعات از مشخصات ملک بیشتر باشد کار کارشناس راحت تر و نتیجه گیری سریعتر خواهد بود.

با توضیحاتی که در زیر آورده شده است کاملا توجیه خواهید شد که چرا شماره ها، اعداد و کلمه های مندرج در سند دفترچه ای جزو اطلاعات اساسی و مهم در عملیات جانمایی پلاک ثبتی هستند.

زمانی که قطعه زمین مادر طبق نقشه ثبتی در نظر گرفته شده برای منطقه با طراحی معابر دسترسی و مساحت در نظر گرفته شده برای قطعه زمینها تفکیک می شود ، هر قطعه یک شماره قطعه می گیرد که معمولا با نظم خاصی پشت سر چیده شده اند.

وقتی هر یک از قطعه زمین ها جهت صدور سند به اداره ثبت مراجعه می کنند اداره ثبت به هر قطعه زمین یک پلاک ثبتی فرعی اختصاص می دهد. بنابراین بر خلاف شماره قطعه های تفکیکی که زمین های کنار هم شماره قطعه های پشت سر هم دارند، شماره پلاک های فرعی بر اساس ترتیب زمین ها نیست بلکه بر اساس مراجعه مالک ها به اداره ثبت است.

پس شماره پلاک های فرعی از هیچ قاعده ای پیروی نمی کنند. به همین دلیل است که عملیات جانمایی پلاک ثبتی و یا معکوس آن عملیات استخراج پلاک ثبتی ملک عملیات پیچیده و زمانبری است که تنها با در اختیار داشتن سلسله اطلاعات ثبتی ذخیره شده در بانک اطلاعات ثبتی امکان پذیر است‌. لذا  ادعای افراد غیرکارشناس مبنی بر اطلاع از شماره پلاک فرعی ملک کاملا مردود می باشد.

گاها پیش می آید کا مراجعه کنندگان اعلام می کنند که املاکی محل در قبال در قبال هزینه ای ادعای در اعلام اطلاعات پلاک ثبتی ملکی را دارد. اولا همانطور که گفته شد این ادعا از نظر کارشناسی و فنی کاملا مردود است و قطعا قابل استناد در هیچ یک از ادارات و ارگانهای مرتبط با امور سند و ملک نمی باشد.

ضمنا صرف دانستن شماره پلاک ثبتی ملک کاری را از پیش نمی برد. چون پلاک ثبتی ملک باید بر روی نقشه یو تی ام UTM که مختصات دقیق چهارگوشه ملک روی نقشه هوایی محدوده آورده شده است درج شود و صحت و دقت آن گواهی شود و سپس ممهور شود. بنابراین مالک به هر حال موظف و مجبور است که از یک نقشه بردار کارشناس رسمی دادگستری استفاده کند. چه برای مرحله استخراج پلاک ثبتی و چه برای درج پلاک ثبتی بر روی  نقشه یو تی ام UTM و ممهور کردن آن.

جانمایی پلاک ثبتی بر اساس شماره قطعه تفکیکی ملک توسط کارشناسان رسمی دادگستری – امور ثبتی است به شرطی که کارشناس مربوطه این اطلاعات را در بانک اطلاعات ثبتی خود داشته باشد.

قبل از هر اقدامی ابتدا باید جهت یافتن حدود تقریبی ملک با توجه به پلاک آن در بین سایر قطعات تفکیک شده از زمین مادر، نقشه ثبتی محدوده ملک موجود باشد.

برخی از مالکین نقشه ثبتی منطقه ملک خود را در بین اسناد و مدارک قدیمی مرتبط با ملک دارند که باید این نقشه را به اضافه اصل سند دفترچه ای به نقشه بردار کارشناس رسمی امور ثبتی تحویل دهند تا نقشه بردار اقدام به پیاده کردن ملک بر روی زمین نماید. کارشناس  برای عملیات جانمایی پلاک ثبتی به اطلاعات مندرج در صفحه اول تا چهارم سند دفترچه ای نیاز دارد.

در شکل زیر نمونه نقشه ثبتی را ملاحظه می فرمایید که موقعیت پلاک های ثبتی به تفکیک با ذکر شماره پلاک ثبتی و شماره قطعه تفکیکی و حتی ذکر طول و عرض قطعه های تفکیکی آورده شده است.

نقشه تفکیکی ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه تفکیکی ثبتی قطعات تفکیکی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

به این ترتیب موقعیت ملک بر اساس پلاک ثبتی، تبدیل به نقشه دقیق در سیستم مختصات UTM   یو تی ام می گردد که در آن مکان دقیق ملک بر روی زمین با حد و مرز دقیق و مساحت دقیق توسط کارشناس رسمی امور ثبتی تایید گردیده است.

نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی مادر و پلاک های فرعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار09126140339
نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی مادر و پلاک های فرعی مفروز و مجزی شده از پلاک ثبتی مادر نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

در این ادارات صرفا مهر نقشه بردار کارشناس رسمی دادگستری- امور ثبتی مورد قبول است. رشته های دیگر مانند راه و ساختمان یا عمران صلاحیت تایید نقشه یو تی ام UTM را ندارند و مهر آنها مورد قبول ارگانها و سازمانها نمی باشد.

بنابراین در صورتی که طبق استعلام اداره ثبت به نام شما باشد، حتی اگر سند را نداشته باشید می توانید با تحویل  نقشه یو تی ام  به اداره ثبت مربوطه جهت اخذ سند المثنی اقدام کنید. نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی حکم سند جدید برای ملک یا زمین را دارد.

اکنون در این مرحله، نقشه بردار با توجه به متراژهای آورده شده در نقشه پلاک ثبتی و با توجه به عوارض طبیعی و مصنوعی موجود در محدوده پلاک مورد نظر با استفاده از دوربین نقشه برداری و سایر وسایل و تجهیزات نقشه برداری، حدود پلاک مورد نظر را بر روی زمین جانمایی و پیاده می نماید.

پس از مشخص شدن دقیق محدوده ملک یا زمین، نقشه بردار اقدام به نقشه برداری ملک پیاده شده به اضافه عوارض دور و بر آن جهت تهیه نقشه در سیستم مختصات  UTM یو تی ام و ممهور کردن آن به عنوان نقشه بردار رسمی امور ثبتی برای تحویل به اداره ثبت مربوطه می نماید.

اما در صورتی نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی را برای ارائه به دادگاه بخواهید، نیاز به پیاده کردن بر روی زمین ندارد و با همان نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی ادامه روند پیگیری ها از دادگاه و اداره ثبت قابل انجام است، به عنوان مثال اگر نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی را جهت توقیف اموال به دادگاه ارائه دهید.

استعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی

استعلام پلاک ثبتی ملک یکی از موارد مورد تقاضا برای افرادی است که مجبور به اعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک به دادگاه هستند.

به عنوان مثال برای توقیف ملک و یا اجرای مهریه و یا درخواست سهم الارث ، متقاضی جهت تنظیم دادخواست به دادگاه مراجعه می کند و لازم است پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک مورد نظر را به دادگاه اعلام کند. در غیر اینصورت پرونده قضایی ملک به جریان نخواهد افتاد.

افراد معمولا پلاک ثبتی اصلی ملک را می دانند. چون معمولا پلاک ثبتی اصلی در یک منطقه برای همه یکسان است. اما همیشه اینگونه نیست.

در مناطقی از تهران که بافت قدیمی دارند مانند بازار تهران، هر ملک پلاک ثبتی اصلی مستقلی دارد و یا هر دو سه تا ملک با هم یک پلاک ثبتی اصلی دارند.

اما مثلا در مناطق جدید الاحداث مانند سعادت آباد ، قسمت بزرگی از منطقه دارای پلاک ثبتی اصلی به شماره ۱۱۶ اصلی هستند.

لیست پلاک های ثبتی اصلی مناطق تهران

پلاک ثبتی اصلی منطقه ولنجک تهران پلاک ۶۷ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه لواسان شامل پلاک ثبتی ۷۸ اصلی معروف به مزرعه سنگ لشگری و پی دو برادران است.

پلاک ثبتی ۷۹ اصلی معروف به کمرد و سوهانک است.

پلاک ثبتی ۷۳ اصلی معروف به مزرعه طلادر است.

پلاک ثبتی منطقه خاک سفید پلاک ثبتی ۹۲ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه پونک پلاک ثبتی ۱۱۸ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه باغ فیض (اشرفی اصفهانی) تهران پلاک ثبتی ۱۲۶ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه فرحزاد پلاک ثبتی ۱۱۶ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه جماران تهران پلاک ثبتی ۸ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه حصارک تهران پلاک ثبتی ۷ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه مرادآباد تهران پلاک ثبتی ۱۲۱ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه ازگل تهران پلاک ثبتی ۸۰ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه طرشت تهران پلاک ثبتی ۲۳۹۵ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه ورامین معروف به بهنام عرب پلاک ثبتی ۱۷۱ اصلی است.

پلاک ثبتی مهرشهر کرج پلاک ثبتی ۱۷۰ اصلی است.

پلاک ثبتی کلاک کرج پلاک ثبتی ۲۲ اصلی است.

تعیین پلاک ثبتی فرعی ملک

همانطور که گفته شد تعیین پلاک ثبتی اصلی ملک کار دشواری نیست چون معمولا یک محدوده بزرگ دارای یک پلاک ثبتی اصلی مشخصی است که شاخصه آن منطقه است.

اما در مورد پلاک ثبتی فرعی ملک نه تنها هیچ قاعده و قانونی وجود ندارد بلکه هر ملک پلاک ثبتی فرعی منحصر بفرد خود را دارد که با هیچ ملک دیگری یکسان نیست.

سختی تعیین پلاک ثبتی فرعی ملک وقتی نمایان می شود که بدانید پلاک های ثبتی فرعی دو ملک مجاور ممکن است چند صد شماره با هم فاصله داشته باشند.

تخصیص پلاک فرعی به یک ملک بر اساس مراجعه متقاضی به اداره ثبت و درخواست صدور پلاک فرعی است. یعنی اگر متقاضی در صف انتظار تخصیص پلاک ثبتی فرعی نفر دهم باشد، پلاک فرعی اش ده شماره با نفر اول صف فاصله خواهد داشت فارغ از اینکه ملک های این دو نفر متقاضی چه فاصله ای با هم داشته باشند.

حال در نظر بگیرید که در یک منطقه بزرگ که هزاران متقاضی صدور پلاک ثبتی فرعی به صورت رندوم به اداره ثبت مراجعه کرده باشند. بنابراین برای شماره های صادر شده که به نوبت است هیچ قاعده ایی در مورد محل ملک ها نمی توان قائل بود.

التبه ناگفته نماند که برخی افراد شماره قطعه تفکیکی را با شماره پلاک فرعی اشتباه می گیرند.

در مورد شماره قطعه تفکیکی این قاعده وجود دارد که ملک های کنار هم شماره های پشت سر هم دارند. اما در مورد پلاک ثبتی فرعی چنین قاعده ایی وجود ندارد.

در زیر نمونه هایی از نقشه ثبتی پلاک ثبتی اصلی بر اساس شماره قطعه تفکیکی و همچنین بر اساس شماره پلاک فرعی را می بینید.

نقشه ثبتی شماره قطعه های تفکیکی

کروکی قطعات تفکیکی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
کروکی قطعات تفکیکی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه پلاک ثبتی اصلی و فرعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه پلاک ثبتی اصلی و فرعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

نقشه ثبتی شماره پلاک فرعی

نقشه ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه ثبتی پلاک ثبتی مادر و قطعات تفکیکی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه ثبتی پلاک ثبتی مادر و قطعات تفکیکی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

نقشه ثبتی ترکیبی شماره قطعه های تفکیکی و شماره پلاک فرعی

کروکی ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
کروکی ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

چگونه پلاک ثبتی فرعی ملکی را بفهمیم؟

پلاک ثبتی فرعی ملک را تنها در صورتی که به سند رسمی ملک دسترسی داشته باشید می توانید بفهمید.

در مورد سندهای دفترچه ای منگوله دار قدیمی که اغلب شاهنشاهی هستند ، شماره ملک که سمت راست بالای صفحه دوم نوشته شده است د رواقع همان شماره پلاک ثبتی ملک است که اولین شماره پلاک ثبتی اصلی و دومین شماره پلاک ثبتی فرعی است. این دو شماره با یک علامت ممیز یا خط مورب از هم جدا شده اند.

همچنین در صفحه سوم این اعداد به صورت متنی نوشته شده اند.

در زیر نمونه ای از یک سند دفترچه ای منگوله دار جهت رویت محل و چگونگی درج پلاک ثبتی اصلی و فرعی در سند مالکیت دفترچه ای منگوله دار آورده شده است.

سند شاهنشاهی منگوله دار
سند شاهنشاهی منگوله دار
سند منگوله دار شاهنشاهی 2
سند منگوله دار شاهنشاهی ۲

سند دفترچه ایی آپارتمان مسکونی:

سند منگوله دار نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
سند منگوله دار نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
سند منگوله دار نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
شماره پلاک ثبتی اصلی و فرعی در سند منگوله دار نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

در مورد سندهای تک برگی جدید نیز در قسمت مشخصات ملک به وضوح نوشته شده است پلاک اصلی – پلاک فرعی – شماره قطعه و غیره…

همچنین در پشت سند تک برگ تمام اعداد به صورت نوشتاری نیز درج شده اند.

در زیر نمونه ای از یک سند تک برگی جهت رویت محل و چگونگی درج پلاک ثبتی اصلی و فرعی در سند مالکیت تک برگی آورده شده است.

وکالت پیگیری سند تک برگ نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
شماره پلاک ثبتی اصلی و فرعی در سند تک برگ نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

اما در صورتی که به سند مالکیت ملکی دسترسی نداشته باشید تنها راه برای اطلاع از شماره پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک مراجعه به یک کارشناس رسمی امور ثبتی است.

کارشناس رسمی امور ثبتی با دسترسی با بانک اطلاعات ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور می تواند پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک را استخراج کند.

روش تعیین پلاک ثبتی فرعی ملک

درخواست وکیل ملی: تعیین پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک برای ارائه دادخواست به دادگاه دعاوی ملکی

روش کار به این صورت است که لینک لوکیشن ملک را برای ما به عنوان کارشناس رسمی امور ثبتی می فرستید تا ما لوکیشن ملک را تبدیل به مختصاتی منطبق با سیستم مختصات بانک اطلاعات ثبتی (یعنی سیستم مختصات یو تی ام UTM) کنیم.

سپس با طی یک پروسه فنی اطلاعات پلاک ثبتی ملک استخراج می شود که شامل پلاک ثبتی اصلی – پلاک ثبتی فرعی و شماره قطعه تفکیکی است.

همچنین متقاضیان می توانند وارد سایت “تهران من” شهرداری شوند و ملک خود را روی نقشه سایت شهرداری پیدا کنند تا با کلیک بر روی ملک مورد نظر مختصات یو تی ام آن نمایش داده شود. سپس از صفحه اسکرین شات بگیرند و برای ما ارسال کنند.

در زیر روش کار به صورت تصویری نشان داده شده است:

در مورد زمین های بزرگ مانند زمین های صنعتی یا کشاورزی،علاوه بر ارسال لینک لوکیشن وسط ملک، لازم است متقاضیان دور تا محدوده زمین را به صورت حدودی روی عکس هوایی گوشی موبایل خود خط بکشند و برای ما ارسال کنند.

یعنی وارد قسمت گوگل ارث یا عکس ماهواره ای گوش موبایل خود بشوند و از محدوده ملک اسکرین شات بگیرند و سپس دور تا دور ملک را خط حدودی بکشند و در واتساپ برای ما ارسال کنند.

در زیر روش کار به صورت تصویری نشان داده شده است:

جانمایی پلاک ثبتی روی عکس هوایی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
محدوده پلاک ثبتی روی عکس هوایی جهت استعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام مشاعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام پلاک ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

نقشه گواهی پلاک ثبتی اصلی و فرعی ممهور به مهر کارشناس رسمی دادگستری

در زیر نمونه هایی از پروژه های تعیین پلاک ثبتی اصلی و فرعی گروه کارشناسان رسمی ما با مدیریت خانم مهندس آبکار آورده شده است.

نتیجه کار کارشناسی تعیین پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک هم می تواند به صورت شفاهی به متقاضی اعلام بشود و هم به صورت کتبی در قالب نقشه یو تی ام گواهی پلاک ثبتی ممهور به مهر کارشناس رسمی امور ثبتی دادگستری.

نقشه یو تی ام جانمایی سند تعیین محل دقیق پلاک ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام جانمایی سند برای تعیین محل و موقعیت دقیق پلاک ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام پلاک ثبتی اصلی و فرعی سند نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام پلاک ثبتی اصلی و فرعی سند دفترچه ای قدیمی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام سند دفترچه ای پلاک ثبتی اصلی و فرعی سندی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام سند دفترچه ای پلاک ثبتی اصلی و فرعی سندی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

گروه کارشناسان رسمی ما با سابقه ۲۰ ساله و شهرت خاص در انجام کلیه امور ثبتی با دسترسی به کامل ترین بانک اطلاعات ثبتی و نقشه های ثبتی قدیمی، تعیین پلاک ثبتی اصلی و فرعی کلیه مناطق تهران شهرری کهریزک حسن آباد کرج شهریار اسلامشهر پرند ساوجبلاغ دماوند پردیس رودهن بومهن و غیره را به صورت فوری انجام می دهند.

استعلام پلاک ثبتی برای دادخواست سهم الارث

استعلام پلاک ثبتی ملک موروثی برای ارائه به دادگاه جهت محاسبه سهم الارث بر اساس حکم انحصار وراثت الزامی است. یعنی بدون اعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک ، تنظیم دادخواست تعیین ماترک امکان پذیر نیست.

در این مواقع معمولا اصل سند های متوفی توسط یکی از وراث ضبط می شود و در اختیار سایر وراث قرار نمی گیرد که جای نگرانی نیست. وراث می توانند حتی بدون در اختیار داشتن سندها برای انحصار وراثت و اخذ سند به اندازه سهم ارث خود از طریق دادگاه اقدام کنند که شرایط از دو حالت زیر خارج نیست:

  1. گاهی اوقات وراث از ماترک متوفی مطلع هستند. یعنی می دانند که متوفی چند ملک داشته است و از آدرس دقیق ملک ها مطلع هستند. در این صورت نیازی به استعلام پلاک های ثبتی که به نام متوفی است ندارند. فقط کافی است لیست ملک های متوفی را به دادگاه اعلام کنند تا تقسیم ماترک توسط دادگاه بر اساس سهم هر یک از وراث انجام شود.
  2. اما در صورتی که وراث از ماترک ملکی متوفی بی اطلاع باشند ابتدا باید لیست پلاک های ثبتی اصلی و فرعی که به نام متوفی است از طریق دادگاه از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور استعلام بگیرند.

سپس آدرس پلاک های ثبتی را پیدا کنند و جهت به مزایده گذاشتن ملک و یا اخذ سند تک برگی به اندازه سهم الارث خود اقدام کنند.

حال اگر وارث از محل یا آدرس دقیق ملک های متوفی با خبر باشد کافی است که پلاک ثبتی ملک را بداند تا بتواند دادخواست تقسیم ماترک را تنظیم کند.

در هر دو حالت برای انجام کار به یک کارشناس رسمی امور ثبتی که در واقع کارشناس رسمی دادگستری در رشته نقشه برداری و امور ثبتی است نیاز دارید.

لازم به تاکید است که هر یک از وراث می توانند جهت احقاق حق خود راسا اقدام کنند. لذا نیازی نیست که معطل همکاری بقیه وراث بشوند.

چگونه پلاک ثبتی ملکی را بفهمیم؟

همانطور که گفته شد اگر محل/آدرس دقیق ملکی را به دادگاه اعلام کنید کافی نیست. بلکه باید شماره پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک را حتما در دادخواست های ملکی اعلام کنید، مانند تعیین تکلیف سهم الارث از ملک هایی که به عنوان ماترک متوفی شناسایی شده است.

در این مواقع باید لوکیشن دقیق ملک را برای ما به عنوان کارشناس رسمی امور ثبتی دادگستری ارسال کنید تا با تبدیل لوکیشن به مختصات یو تی ام بتوانیم پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک را از بانک اطلاعات ثبتی استخراج کنیم.

چراکه سیستم ادارات ثبت و شهرداری ها و تمام سازمان های مرتبط با ملک ، بر اساس سیستم مختصات یو تی ام است که یک سیستم مختصات جهانی است. به همین دلیل نام لاتین دارد.

یو تی ام UTM یک سیستم مختصات جهانی است و مخفف universal transverse Mercator  است و به معنی موقعیت دقیق بر روی کره زمین به طوری که این مختصات منحصر به فرد باشد.

به این ترتیب هیچ زمین دیگری در این موقعیت یو تی ام UTM و با این کد مختصات یو تی ام UTM با زمین مورد نظر ما اشتباه گرفته نخواهد شد.

اگر پلاک ثبتی ملک مورد نظر در سیستم کاداستری کشور ثبت شده باشد که فبها. در غیر اینصورت پلاک ثبتی باید از نقشه های ثبتی قدیمی استخراج شود که کار بسیار دشوار ، تخصصی و مستلزم موجود بودن نقشه ثبتی برای محدوده مورد نظر است.

نقشه های ثبتی در واقع اطلاعات بسیار قدیمی و ارزشمندی هستند که گاهی بدون وجود آنها تعیین پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک غیر ممکن است.

در زیر نمونه هایی از نقشه های ثبتی قدیمی تهران آورده شده است.

گروه کارشناسان رسمی امور ثبتی ما با در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی بسیار کامل و نقشه های ثبتی قدیمی، امکان تعیین پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک در تمام نقاط تهران و اطراف تهران را دارد. حتی در دور افتاده ترین مناطق.

چگونه با داشتن پلاک ثبتی آدرس ملک را پیدا کنیم؟

بازگشت به مقدمه این مقاله، گاهی لیست پلاک های ثبتی که به نام متوفی هست از طریق دادگاه از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور استعلام گرفته می شود. اما محل یا آدرس دقیق ملک مشخص نیست.

در این مورد اداره ثبت هیچ کمکی نمی تواند بکند گرچه همه متقاضیان توقع دارند اداره ثبت به طور رایگان آدرس پلاک های ثبتی مورد نظر را نیز اعلام کند.

متاسفانه بانک اطلاعات ثبتی ایران هنوز در آن حد سیستمی نشده است که کارشناس اداره ثبت بتواند با یک کلیک پلاک ثبتی خاصی را سرچ و آدرس آن را پیدا کند.

پیدا کردن آدرس ملک از روی پلاک ثبتی صرفا در حیطه تخصص کارشناس رسمی امور ثبتی است. آن هم به شرط تبحر و در اختیار داشتن اطلاعات ثبتی کامل و کافی از پلاک ثبتی مورد نظر.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای آن‌که بتواند املاک و اراضی را شناسایی کند، اراضی را تقسیم و طبقه‌بندی می‌کند. این تقسیم‌بندی از استان‌ها شروع می‌شود و طبق آن اراضی به واحد‌های کوچکتر و قابل شناسایی تفکیک و تقسیم می‌شوند. هر کدام از این واحد‌ها یک بخش نامیده می‌شود. بخش ثبتی هر ملک در سند ملک ذکر می شود و از جمله اطلاعات مهم جهت دستیابی به حدود موقعیت ملک است.

هر بخش ثبتی نیز به قطعات کوچکتری تحت عنوان قطعه اصلی تقسیم می‌شود. یک شماره یا کد شناسایی برای هر کدام از این قطعات اصلی در نظر گرفته می‌شود که به آن شمارۀ پلاک اصلی گفته می‌شود.

قطعه های اصلی به قطعات کوچک تر تحت عنوان قطعه فرعی تقسیم می‌شوند. قطعه اصلی را به اصطلاح قطعه مادر هم می نامند. چونکه قطعه های فرعی مانند فرزندی در دل قطعۀ اصلی ایجاد می‌شوند.

بنابراین با داشتن پلاک ثبتی اصلی می توان محدوده تقریبی ملک را پیدا کرد. سپس بر اساس شماره پلاک فرعی ملک باید به محل دقیق چهارگوشه ملک دست یافت.

شماره پلاک ثبتی اصلی ملک در واقع برای تمام ملک های یک منطقه یکسان و مشترک است. اما شماره پلاک ثبتی فرعی کاملا منحصر بفرد است بطوریکه هیچ دو ملکی دارای یک شماره پلاک ثبتی فرعی ندارند.

گاهی ملک به جای شماره پلاک ثبتی فرعی، شماره قطعه تفکیکی دارد.

توضیح اینکه اگر ملک ثبت شده‌ای توسط سازمان کل ثبت اسناد و املاک به دو یا چند قطعۀ کوچکتر تفکیک شود، در صورت‎ مجلسی که برای هر قطعه تنظیم می‌شود شماره‌ای مشخص می‌شود که به آن شمارۀ قطعۀ تفکیکی می‌گویند. شمارۀ تفکیکی به شمارۀ قطعه هم مشهور است که از عدد یک شروع شده و به تعداد قطعات بالا می‌رود.

فرق اصلی شماره قطعه تفکیکی و شماره پلاک فرعی این است که شماره قطعه تفکیکی ملک های مجاور ، پشت سر هم هستند. اما شماره پلاک فرعی ملک های مجاور پشت سر هم نیستند. چون شماره پلاک فرعی بر اساس مراجعه مالک ها به اداره ثبت صادر شده است.

بنابراین اطلاعات کامل ملک شامل شماره پلاک ثبتی اصلی، شماره پلاک ثبتی فرعی و یا شماره قطعه تفکیکی و همچنین نام بخش ثبتی لازم است تا کارشناس رسمی امور ثبتی بتواند محل دقیق چهارگوشه ملک را روی نقشه هوایی منطقه جانمایی کند و به این ترتیب به آدرس یا لوکیشن ملک دست پیدا کند.

نتیجه عملیات جانمایی پلاک ثبتی روی نقشه هوایی منطقه به اصطلاح فنی نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی نام دارد.

این نقشه باید ممهور به مهر کارشناس رسمی امور ثبتی بشود و سپس به انضمام حکم دادگاه تحویل اداره ثبت مربوطه شود تا به اندازه سهم ارث هر یک از وراث، سند تک برگی به نام وارث صادر شود.

توقیف پلاک ثبتی

درخواست وکیل ملکی : پیدا کردن آدرس برای توقیف ملک

پیدا کردن آدرس برای توقیف ملک درخواست متقاضیانی است که مالباخته هستند و طلب مالی دارند. در دادگاه های مالی اگر طلبکار بتواند از بدهکار مالی پیدا کند و به دادگاه معرفی کند، دادگاه جهت توقیف ملک اقدام می کند.

اولا به دستور دادگاه تمام پلاک های ثبتی که به نام بدهکار در اداره ثبت املاک کشور ثبت شده است استخراج می شود و به صورت لیستی از پلاک های ثبتی شامل دو عدد که یکی پلاک ثبتی اصلی و دیگری پلاک ثبتی فرعی است به دادگاه مکاتبه می شود.

اما برای توقیف ملک لازم است که آدرس دقیق پلاک ثبتی به دادگاه معرفی شود بطوریکه دادگاه بتواند جهت پرداخت بدهی طلبکار از محل فروش ملک توقیفی اقدام کند.

یکی از پرتکرار ترین پرونده های توقیف ملک مربوط به اجرای مهریه می باشد. اما در مورد اجرای مهریه معمولا شخص از آدرس ملک های همسر خود اطلاع دارد. در این موارد متقاضی نیاز به استعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک دارد. یعنی آدرس و لوکیشن ملک را دارد اما پلاک ثبتی اصلی و فرعی را نیاز دارد تا به دادگاه اعلام کند.

اما در مورد پرونده های کلاهبرداری معمولا طلبکار هیچ اطلاعی از اموال متهم ندارد در حالیکه برای رسیدن به پول خود مجبور است آدرس دقیق پلاک ثبتی را دربیاورد و به دادگاه اعلام کند.

پیدا کردن آدرس ملک از روی پلاک ثبتی اصلی و فرعی پروسه ای بسیار پیچیده و فنی است که صرفا توسط نقشه برداران امور ثبتی که کارشناس رسمی دادگستری هستند انجام می شوند.

البته صرف کارشناس امور ثبتی بودن برای انجام کار پیدا کردن آدرس ملک از روی پلاک ثبتی کافی نیست. بلکه نقشه بردار امور ثبتی باید دسترسی به بانک اطلاعات ثبتی کامل و جامعی، مانند اطلاعات و نقشه های ثبتی قدیمی، داشته باشد که حکم مواد اولیه برای انجام جانمایی پلاک ثبتی را دارد.

پیدا کردن آدرس از روی پلاک ثبتی

درخواست وکیل ملکی : دست یافتن به آدرس پستی از روی شماره پلاک ثبتی اصلی و فرعی

دست یافتن به آدرس پستی از روی شماره پلاک ثبتی اصلی و فرعی سوال همه افرادی است که به نحوی سند قدیمی منگوله دار در دست دارند و محل ملک را نمی دانند.

چون سند منگوله دار آدرس ندارد. به همین دلیل است که تبدیل سند منگوله دار به سند تک برگی الزامی شده است.

در سندهای تک برگی علاوه بر پلاک ثبتی اصلی و فرعی و مفروزی و شماره قطعه که آدرس ثبتی محسوب می شود ، آدرس پستی یا به عبارتی آدرس شهرداری نیز درج شده است.

همچنین موقعیت ملک بر روی نقشه هوایی منطقه در گوشه سمت راست پایین سند تک برگ چاپ شده است بطوریکه رویت سند اطلاعات کاملی از محل دقیق ملک و مجاورین آن و حتی کلیات گذرهای اطراف را نشان می دهد.

اما سند منگوله دار صرفا شامل پلاک ثبتی اصلی و فرعی و مفروزی و شماره قطعه است که در قسمت حدود و مشخصات نیز پلاک های ثبتی مجاورین ملک و عرض گذر به صورت شمالا شرقا جنوبا غربا درج شده است که این اطلاعات صرفا عددهایی هستند که به هیچ وجه اطلاعاتی راجع به آدرس ملک نمی دهند.

اعداد مندرج در سند بر اساس نقشه های ثبتی قدیمی باید رمز گشایی شوند تا محل/موقعیت/لوکیشن پلاک ثبتی مشخص شود.

سپس بر اساس موقعیت /لوکیشن ملک می توان آدرس پستی ملک را از روی نقشه گوگل مپ بدست آورد.

کارشناس پیدا کردن آدرس ملک از روی پلاک ثبتی

سوال متداول وکیل ملکی : “چگونه با داشتن پلاک ثبتی آدرس ملک را پیدا کنیم؟”

برای یافتن جواب سوال “چگونه با داشتن پلاک ثبتی آدرس ملک را پیدا کنیم؟” به کجا مراجعه کنیم؟

رمز گشایی از اطلاعات مندرج در سند منگوله دار قدیمی و یا بنچاق فقط و فقط در حیطه تخصص نقشه بردار کارشناس رسمی امور ثبتی است.

این کارشناسان که زیر مجموعه گروه مهندسی عمران – نقشه برداری نظام مهندسی ، کانون کارشناسان دادگستری و کارشناسان رسمی قوه قضائیه هستند دارای مهر مخصوص ” کارشناس رسمی امور ثبتی” هستند که تنها این مهر مورد قبول ادارات ثبت و دادگاه های ملکی است.

مهر رشته های دیگر مانند مهندس عمران ساختمان یا راه و شهرسازی به هیچ وجه مورد قبول نیست حتی اگر کار را صحیح و دقیق انجام داده باشند.

پیدا کردن آدرس ملک از روی پلاک ثبتی چقدر زمان می برد؟

معمولا یک الی سه هفته زمان می برد که نقشه بردار رسمی امور ثبتی بر اساس نقشه ثبتی قدیمی منطقه و اطلاعات مندرج در سند شامل پلاک ثبتی اصلی و فرعی و مفروزی و شماره قطعه است و نیز پلاک های ثبتی مجاورین ملک و عرض گذر محل دقیق چهارگوشه سند را روی نقشه منطقه جانمایی کند و مختصات یو تی ام آن را استخراج کند.

مختصات یو تی ام یعنی لوکیشن ملک. بر اساس مختصات یو تی ام می توان به آدرس پستی ملک را تعیین نمود.

از کجا بفهیم که سند منگوله دار ارزش پیگیری دارد یا خیر؟

سوال متداول وکیل ملکی : از کجا بفهیم که سند منگوله دار ارزش پیگیری دارد یا خیر؟

یکی از سوالات پر تکرار متقاضیان جانمایی پلاک ثبتی همین است که می خواهند قبل از اینکه هزینه کنند بدانند که ارزش ملک چقدر است و آیا اصلا ارزش پیگیری دارد یا خیر.

واقعیت این است که تا کارشناس امور ثبتی کار را تا انتها انجام ندهد محل و موقعیت ملک مشخص نیست. نه کارشناس و نه هیچکس دیگر صرفا با خواندن سند نمی تواند حتی جای ملک را حدس بزند چه برسد به تعیین ارزش ملک و یا اعلام وضعیت ملک از نظر تصرف.

بنابراین هیچ راه میانبر و رایگانی برای اطلاع از محل یا آدرس سند منگوله دار وجود ندارد و اکیدا توصیه می شود به اظهار نظرهای املاکی های منطقه توجه نکنید چرا که انها قطعا هیچ تخصص و صلاحیتی برای کار بسیار دشوار و فنی جانمایی پلاک ثبتی ندارند.

اگر پس از پیدا شدن آدرس سند، ملک تصرف شده بود چه باید کرد؟

توجه داشته باشید که از نظر حقوقی مالکیت و تصرف دو مبحث کاملا متفاوت هستند.

یعنی از نظر قوانین ثبت املاک کشور ، ممکن است کسی مالک ملکی باشد اما ملک توسط غیر (شامل اشخاص حقیقی و حقوقی) تصرف عدوانی شده باشد.

تصرف ملک توسط دیگران به هیچ وجه حقوق کسی که مالکیت ملک را دارد از بین نخواهد برد.

کافی است که مالک در دادگاه ملکی شورای حل اختلاف ، پرونده خلع ید متصرف تشکیل دهد تا کارهای قانونی تا اخذ اجرایی حکم خلع ید متصرف را اخذ و اجرا کند.

بنابراین حتی اگر سالیان سال است از محل ملک خود بی اطلاع هستید و نمی دانید آیا تصرف شده است یا خیر ، حتما جهت پیدا کردن ملک از روی سند منگوله دار اقدام کنید چون حق مالکیت شما پا بر جا و قابل بازگشت است.

اما همانطور که گفته شد متصرف می تواند شخص حقیقی یا حقوقی باشد.

مطمئنا بین تصرف عدوانی توسط شخص حقیقی با افراد عادی فرق های بارزی هست که در مسیر و نتیجه پرونده خلع ید متصرف بسیار تاثیرگذار است.

شخص حقیقی یعنی افراد عادی که حتی اگر بر اساس تصرف خود سند ماده ۱۴۷ گرفته باشند به محض پیدا شدن مالک اصلی ملک ، سند انها توسط دادگاه ابطال می شود و ملزم به تحویل ملک له مالک اصلی هستند.

اشخاص حقوقی شامل ارگانها و سازمان های دولتی مانند شهرداری ، سازمان منابع طبیعی، شرکت های عمران و شهرسازی، دانشگاه های دولتی و غیر دولتی، ارتش و سپاه ، سازمان زمین شهری و غیره می شود که هر یک از نظر دشواری پرونده و امکان پس گرفتن زمین شرایط خاص خود را دارند که در لینک زیر می توانید بخوانید:

روش پیدا کردن آدرس پستی از شماره پلاک ثبتی

درخواست وکیل ملکی : پیدا کردن آدرس پستی از روی شماره پلاک ثبتی

پیدا کردن آدرس پستی از روی شماره پلاک ثبتی روش استانداردی دارد که صرفا در حیطه تخصص نقشه برداران رسمی امور ثبتی است البته به شرط اینکه کارشناس مورد نظر دسترسی به بانک اطلاعات ثبتی و نقشه های ثبتی قدیمی منطقه داشته باشد.

شاید اصطلاح نقشه ثبتی یا کروکی ثبتی به گوش همه افرادی که به نوعی با سند منگوله دار قدیمی سر و کار دارند خورده باشد. نقشه های ثبتی قدیمی جزو ارزشمند ترین اطلاعات ثبتی می باشند که گاهی به دلیل از بین رفتن نقشه ثبتی یک منطقه اساسا جانمایی پلاک های ثبتی آن منطقه غیر ممکن شده است.

در لینک زیر می توانید توضیح کامل در مورد نقشه ثبتی و سپس روش رسیدن به آدرس پستی ملک از روی شماره پلاک ثبتی و بر اساس نقشه ثبتی را مطالعه کنید:

تعیین آدرس دقیق ملک با عملیات جانمایی پلاک ثبتی

جانمایی پلاک ثبتی یا به عبارتی جانمایی ملک همان تعیین آدرس پستی ملک از روی شماره پلاک ثبتی اصلی و فرعی به اضافه  اطلاعات مندرج در  سند است.

البته لازم به تاکید است که اگر ملک در منطقه مسکونی بیفتد آدرس پستی دارد. اما اگر در مناطق غیر مسکونی و خیابان کشی نشده مانند فضای سبز شهرداری یا تپه های منابع طبیعی که عمدتا اراضی ملی شده اند و یا در حاشیه اتوبان ها و زمین های بهره برداری نشده در حومه شهرها واقع شود قطعا ادرس پستی بی معنی خواهد بود. لذا اینگون زمین ها با مختصات یو تی ام تعیین موقعیت می شوند.

نمونه نقشه جانمایی پلاک ثبتی

همانطور که در پاراگراف بالا توضیح داده شد در صورتی که ملک در مناطق مسکونی و بهره برداری شده واقع شود ادرس پستی دارد و در غیر اینصورت لوکیشن ملک صرفا به صورت مختصات یو تی ام نمایش داده می شود. بنابراین دو نوعد نقشه جانمایی پلاک ثبتی داریم.

در زیر نمونه نقشه جانمایی پلاک ثبتی در منطقه مسکونی را ملاحظه می فرمایید. نقشه بردار خانم مهندس آبکار:

نقشه یو تی ام جانمایی سند تعیین محل دقیق پلاک ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام جانمایی سند برای تعیین محل و موقعیت دقیق پلاک ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام ملک تصرفی دولت نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام ملک تصرف شده توسط دولت نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

در زیر نمونه نقشه جانمایی پلاک ثبتی در منطقه مسکونی را ملاحظه می فرمایید. نقشه بردار خانم مهندس آبکار:

نقشه جانمایی پلاک ثبتی 78 سنگ لشگری نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه جانمایی پلاک ثبتی مادر و قطعات تفکیکی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی برای سازمان منایع طبیعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی برای سازمان منایع طبیعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه هوایی تفکیکی پلاک ثبتی در سیستم مختصات یو تی ام نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه هوایی تفکیکی پلاک ثبتی در سیستم مختصات یو تی ام نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

پیدا کردن آدرس پستی و یا لوکیشن دقیق ملک خود را به گروه کارشناسی فوق حرفه ای ما بسپارید.

برای این منظور عکس واضح از صفحات اول تا چهارم سند منگوله دار خود را به واتساپ ما ارسال کنید و منتظر بررسی اولیه و تعیین هزینه بمانید.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!