نقشه یو تی ام آپارتمان

یک از الزامات صدور سند تک برگی ارائه نقشه یو تی ام UTM به اداره ثبت مربوطه است که در مطالب قبلی به طور مفصل به آن پرداخته شده است. لذا سوال پر تکرار در مورد قیمت تهیه نقشه یو تی ام ما را بر آن داشت که ابهامات در مورد قیمت تهیه نقشه یو تی ام را شفاف سازی کنیم.

در ابتدا به رفع ابهام نقشه یو تی ام UTM برای آپارتمانها جهت صدور سند تک برگی آپارتمان می پردازیم. به طور کلی وقتی صحبت از صدور سند تک برگی می شود این ذهنیت ایجاد می شود که ملک یا به صورت زمین خالی است و یا به صورت خانه کلنگی قدیمی که برای اولین بار قصد تبدیل سند دفترچه ای ملک به سند تک برگی را دارند.

اما هستند آپارتمانهایی که قبل از سال ۱۳۹۱ سندشان صادر شده است و در آن زمان سند آپارتمانها هنوز به روال سنتی و به صورت سند دفترچه ای بوده است.  بنابراین اکنون با مراجعه به اداره ثبت برای تبدیل سند دفترچه ای (نه چندان قدیمی) به سند تک برگی مشمول دستورالعمل الزام به تهیه نقشه یو تی ام UTM ملک می شوند.

اما متقاضیان این ابهام را دارند که آیا منظور نقشه یو تی ام UTM آپارتمانشان است یا کل ملک؟

پاسخ این است که اداره ثبت نقشه یو تی ام UTMعرصه کلی ملک را لازم دارد و کاری به نقشه و مساحت واحدهای آپارتمانی مسکونی و یا تجاری داخل ملک ندارد.

نقشه یو تی ام عرصه و اعیان نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام عرصه و اعیان تعیین مساحت دقیق عرصه ملک و بنای احداثی در ملک نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

بنابراین این نقشه یو تی ام UTM برای تمام واحدهای آپارتمانی مسکونی و تجاری ساخته شده در داخل ملک یکسان است و اگر یکبار تهیه شود، بقیه همسایه های این ساختمان هم می توانند آن را جهت تبدیل سندهای دفترچه ای خود به سند تک برگی استفاده کنند.

بنابراین هنگام بازدید و برداشت نقشه برداری از ملک جهت تهیه نقشه یو تی ام UTM کاری به داخل واحد آپارتمان نداریم. بلکه چهار گوشه ملک که معمولا دو گوشه از حیاط و دو گوشه از طریق پشت بام قابل دسترسی هستند بازدید و نقشه برداری می شود.

ذکر این نکته نیز ضروری است که با توجه اینکه یکی از فاکتورهای مهم در برآورد قیمت تهیه نقشه یو تی ام UTM مساحت ملک است، عنایت بفرمایید که در زمان استعلام قیمت حتما ذکر کنید که ملک شما یک آپارتمان است نه یک قطعه زمین یا یک ملک کلنگی.

به عنوان مثال یک آپارتمان ۵۰ متری در یک بلوک ساختمانی واقع شده است که هر طبقه ۵ واحد است. بنابراین عرصه این ملک یک قطعه زمین ۵۰۰ متری است که هزینه تهیه نقشه یو تی ام UTM برای ۵۰۰ مترمربع را باید پرداخت کنند نه ۵۰ مترمربع را !

اما اگر ملک تک واحدی باشد تفاوت قابل توجهی بین مساحت آپارتمان با مساحت عرصه ملک وجود ندارد و تعرفه بر اساس همان مساحت آپارتمان محاسبه خواهد شد.

در زیر نمونه هایی از نقشه یو تی ام عرصه ملک را مشاهده می کنید در حالیکه ملک به صورت ساختمان چند طبقه است که شامل چندین واحد مسکونی و یا تجاری است.نقشه بردار خانم مهندس آبکار.

نقشه یو تی ام طبق دیوار کشی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام طبق دیوار کشی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام ساختمان نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام ساختمان نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام محل درختها نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام محل درختها نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

بنابراین در شرایطی که عرصه ملک بزرگ باشد مانند مجتمع های مسکونی یا پاساژ های تجاری ، گرچه ملک شما تنها یک واحد مسکونی یا تجاری کوچک در این مجتمع ساختمانی بزرگ است اما ملزم به تهیه نقشه یو تی ام UTM عرصه ملک هستید که بالطبع قیمت تهیه نقشه یو تی ام UTM ممکن است رقم قابل تاملی شود.

ضمنا همانطور که گفته شده با توجه به اینکه کل واحدهای مسکونی و تجاری داخل ملک می توانند از این نقشه یو تی ام UTM برای تبدیل سندهای دفترچه ای خود به سند تک برگی استفاده کنند، می توانید هزینه آن را به طور اشتراکی با بقیه همسایگان تامین کنید.

برای دریافت خدمات نقشه برداری یو تی ام UTM اخذ سند تک برگی معتبر در تمامی ادارات ثبت و ارگانهای مرتبط با امور اراضی و ملک، همه روزه می توانید در ساعات اداری تماس بگیرید و علاوه بر استعلام قیمت مشاوره نیز دریافت کنید.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!