تعیین متراژ دقیق تجاری/مغازه و سرقفلی

تعیین متراژ دقیق سرقفلی واحد تجاری/مغازه توسط نقشه بردار نظام مهندسی که دارای تخصص تفکیک آپارتمانهای تجاری/مغازه است انجام می شود. بطور کلی تعیین متراژ دقیق واحدهای مسکونی و اداری و تجاری توسط نقشه برداران رسمی دفتر نقشه های تفکیکی به نمایندگی از اداره ثبت و زیر نظر سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام می شود.

به عملیات تعیین متراژ دقیق واحدهای مسکونی و اداری و تجاری ، در اصطلاح فنی تفکیک آپارتمانها گفته می شود چرا که وقتی یک زمین تبدیل به چندین واحد اعم از واحد مسکونی یا اداری یا تجاری و یا ترکیب واحدهای مسکونی و اداری و تجاری می شود در واقع آن زمین به واحدهای فوق تفکیک شده است.

لذا جهت تعیین متراژ دقیق واحدهای مسکونی و اداری و تجاری جهت اخذ سند تک برگی ششدانگ مجزا برای هر واحد ، نقشه برداران رسمی با تخصص تفکیک آپارتمانها که برای این کار آموزش دیده اند از طرف اداره ثبت مربوطه و زیر نظر سازمان نظام مهندسی ساختمان ، به محل ملک اعزام می شوند.

درخواست انجام عملیات تفکیک آپارتمانها ، توسط مالک و به صورت رسمی با سیر مراحل اداری در اداره ثبت و سپس در دفتر نقشه های تفکیکی که دفاتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند انجام می شود.

اما با توجه به اینکه اکثر واحدهای تجاری به صورت پیش فروش و یا پس از اتمام ساخت ولی قبل از اخذ سند تک برگی فروخته می شوند، گاهی خریدار نیاز دارد که قبل از طی سیر اداری و طولانی توسط سازنده برای تعیین مساحت دقیق ، خود راسا و به صورت انفرادی اقدام کند و مساحت دقیق واحد تجاری/مغازه و همچنین مساحت سرقفلی را توسط یک نقشه بردار متخصص انجام بدهد.

در این صورت می توانید با ما تماس بگیرید. تیم ما خبره ترین نقشه برداران پایه یک سازمان نظام مهندسی با تخصص تعیین متراژ دقیق واحدهای تجاری/مغازه و سرقفلی را به محل ملک شما اعزام می کند.

نتیجه کار به صورت نقشه دقیق واحد تجاری/مغازه و سرقفلی با مهر نظام مهندسی ظرف ۲۴ ساعت ، تحویل متقاضی می شود. البته در موارد که کار به دادگاه و شکایت بکشد، مهر نقشه بردار دادگستری نیز لازم است که مقداری به هزینه اضافه می شود.

تعیین متراژ دقیق تجاری/مغازه و سرقفلی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
تعیین متراژ دقیق تجاری/مغازه و سرقفلی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

اختلاف متراژ در سرقفلی-نحوه محاسبه اجاره سرقفلی مغازه-فرمول محاسبه سرقفلی-نحوه محاسبه تجاری-نحوه محاسبه بالکن در متراژ مغازه-نحویه محاسبه متراژ مغازه سرقفلی

فرق متراژ تجاری با متراژ سرقفلی

تعیین متراژ دقیق واحد تجاری/مغازه دستورالعمل مشخصی دارد که مهمترین آن تشخیص عرض دیوارها و احتساب کل عرض دیوار یا نصف عرض دیوار و یا عدم احتساب دیوار در مساحت واحد تجاری است. همچنین ستونها و طاقچه ها و بالکن تجاری دستورالعمل مخصوص خود را دارد که صرفا در حیطه تخصص نقشه بردار متخصص تعیین متراژ سازمان نظام مهندسی است.

اما وقتی صحبت از متراژ دقیق سرقفلی می شود، منظور مساحت مفید واحد تجاری یا به عبارت دیگر مساحت فرش خور واحد تجاری است. بنابراین دیوار ها و ستونها و سایر عوارضی که امکان استفاده مفید مستاجر را ندارد از متراژ واحد تجاری کسر می شود تا متراژ دقیق سرقفلی بدست بیاد.

تعیین متراژ دقیق سرقفلی نیازمند دقت بالا و اطلاع از دستورالعملهای تخصصی در انجام اندازه گیری ها است. ضمن اینکه اگر دیوارهای واحد تجاری/مغازه گونیا نباشد و زاویه دار با قناصی باشد، باید حتما از دوربین نقشه برداری استفاده بشود.

تعیین متراژ دقیق تجاری/مغازه و سرقفلی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
تعیین متراژ دقیق تجاری/مغازه و سرقفلی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

تقسیم واحد تجاری بر اساس سهم دانگ

یکی دیگر از کاربردهای نقشه برداری دقیق واحد تجاری/مغازه زمانی است که واحد تجاری دو مالک دارد که قصد دارند با پارتیشن واحد تجاری را به نسبت سهم دانگی مالکیت خود تقسیم کنند.

در این مواقع ابتدا نقشه بردار با ابزارهای دقیق نقشه برداری مانند متر لیزری و در صورت لزوم دوربین نقشه برداری، مساحت دقیق واحد تجاری و ضخامت دیوارهای را بدست می آورد و سپس بر اساس سهم مالکیت هر مالک ، اندازه ها از دیوارهای موجود برای رسیدن به نقطه استقرار پارتیشن را محاسبه می کند که به آسانی با متر زدن قابل پیاده کردن باشد.

در زیر نمونه یک واحد تجاری/مغازه ششدانگ را مشاهده می کنید که به درخواست مالکین به دو قسمت چهار دانگی و دو دانگی تفکیک شده است بطوریکه فاصله ی پارتیشن از دیوارهای موجود محاسبه شده است و به راحتی با متر دستی قابل پیاده کردن است. نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۰۳۳۹

تعیین متراژ دقیق تجاری/مغازه و سرقفلی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
تعیین متراژ دقیق تجاری/مغازه و سرقفلی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

برای تعیین متراژ دقیق واحد تجاری /مغازه و متراژ سرقفلی برای انواع واحدهای تجاری با ما تماس بگیرید تا نقشه بردار متخصص در تعیین متراژ دقیق واحدهای تجاری/مغازه و پاساژهای تجاری به محل ملک اعزام کنیم و ظرف ۴۸ ساعت نقشه دقیق متراژ واحد تجاری / مغازه و سرقفلی ممهور به مهر کارشناس رسمی نظام مهندسی ساختمان و یا در صورت نیاز برای دادگاه ممهور به مهر کنقشه بردار رسمی دادگستری را تحویل بگیرید.

ترجیحا عملیات نقشه برداری واحدهای تجاری/مغازه در روزهای تعطیل انجا می شود که رفت و امد مشریان خللی در کار کارشناس ایجاد نکند.

اختلاف متراژ در سرقفلی-نحوه محاسبه اجاره سرقفلی مغازه-فرمول محاسبه سرقفلی-نحوه محاسبه تجاری-نحوه محاسبه بالکن در متراژ مغازه-نحویه محاسبه متراژ مغازه سرقفلی

نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!