خدمات آنلاین نقشه برداری

با توجه به اینکه خدمات کارشناسی نقشه برداری برای ایرانیان خارج از کشور نیاز به حضور مالک ندارد، امکان ارائه خدمات به صورت آنلاین نیز امکان پذیر است.

اعلام آمادگی برای پیگیری تمامی امور حقوقی و فنی املاک و اسناد ایرانیان خارج از کشور

توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و کارشناس رسمی نظام مهندسی ساختمان استان تهران

ارائه آنلاین خدمات نقشه برداری برای ایرانیان خارج از کشور از آن جهت ضروری می نماید که در حال حاضر تعداد زیادی از ایرانیان به دلایل مختلف ازجمله پناهندگی و مهاجرت و اقامت موقت و اخذ تابعیت مضاعف، در خارج از کشور زندگی می کنند و به دلیل تعلق مادی شامل املاک، اراضی، آپارتمان های مسکونی، واحدهای اداری/تجاری و غیره نیازمند دریافت خدمات حقوقی، فنی و پیگیری امور مربوط به اسناد و املاک هستند. 

 خدمات ما به ایرانیان مقیم خارج و یا همکاری با وکیل آنها در ایران به طور خلاصه عبارت است از:

  • مشاوره حقوقی و فنی در امور اسناد و املاک
  • تهیه انواع نقشه های فنی مورد نیاز ادارات مربوط به اسناد و املاک ممهور به مهر کارشناس رسمی نقشه برداری
  • پیگیری امور مربوط به اسناد و املاک در مراجع قضایی و اداری شامل ادارات ثبت اسناد و املاک، شهرداری ها، سازمان جهاد کشاورزی (در مورد زمینهای با کاربری کشاورزی)، سازمان امور اراضی و اداره منابع طبیعی و غیره.
  • كلیه امور مربوط به خرید و فروش و اجاره املاك از قبیل الزام به تنظیم سند، الزام به اخذ پایان كار و صورتمجلس تفكیكی، الزام به تنظیم سند رسمی اجاره، تخلیه املاک تجاری و مسكونی، مطالبه سرقفلی و حق كسب و پیشه و تجارت، تجویز انتقال منافع.
  • تهیه اسناد فنی جهت كلیه دعاوی راجع به تصرفات غیرقانونی املاک از قبیل خلع ید، رفع تصرف عدوانی و ….
  • تهیه اسناد فنی جهت كلیه دعاوی راجع به املاک و اموال مشاع و مشترک (شركت یا ارث) از قبیل، افراز، دستور فروش ملک مشاع، تقسیم و
  •  تهیه اسناد فنی جهت تنظیم، تفسیر و پشتیبانی و انعقاد كلیه قراردادها
خدمات امور ثبتی و سند به ایرانیان خارج از کشور نقشه بردار خانم مهندس آبکار کارشناس رسمی امور ثبتی 09126140339
خدمات امور ثبتی و سند به ایرانیان خارج از کشور نقشه بردار خانم مهندس آبکار۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
خدمات امور ثبتی و سند به ایرانیان خارج از کشور نقشه بردار خانم مهندس آبکار کارشناس رسمی امور ثبتی 09126140339
خدمات امور ثبتی و سند به ایرانیان خارج از کشور نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

در زیر نمونه هایی از انواع نقشه های مورد نیاز برای اداره ثبت جهت اخذ سند مالکیت اورده شده است:

نمونه نقشه یو تی ام UTM وضع موجود ملک جهت مقایسه با طولها و مساحت سندی 

نقشه یو تی ام خانه قدیمی کلنگی نقشه بردار خانم مهندس آبکار09126140339
نقشه یو تی ام خانه قدیمی کلنگی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

نمونه نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی برای تایید اصالت سند دفترچه ای از نظر پلاک ثبتی اصلی و فرعی مندرج در سند دفترچه ای قدیمی (سند شاهنشاهی)

نقشه یو تی ام پلاک ثبتی اصلی و فرعی سند دفترچه ای قدیمی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

نقشه یو تی ام UTM ملک مشاعی دارای سند مشاعی که هم موقعیت ملک و هم موقعیت ملک مادر در نقشه مشخص می شود:

نقشه یو تی ام مشاعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام مشاعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

جانمایی ملک در سیستم مختصات یو تی ام UTM بر روی عکس هوایی برای تعیین تکلیف سندهایی که اراضی ملی شده اند: 

جانمایی پلاک ثبتی روی عکس هوایی نقشه بردار خانم مهندس آبکار09126140339
جانمایی پلاک ثبتی روی عکس هوایی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

همچنین در صورتی که مالک سند رسمی را در دست داشته باشد اما موقعیت دقیق ملک را نداند، ابتدا کارشناسان رسمی امور ثبتی موقعیت دقیق ملک را از بانک اطلاعات ثبتی از طریق انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی استخراج می کنند و سپس نقشه یو تی ام را تهیه و ممهور می کنند.

قبل از هر اقدامی ابتدا باید جهت یافتن حدود تقریبی ملک با توجه به پلاک آن در بین سایر قطعات تفکیک شده از زمین مادر، نقشه ثبتی محدوده ملک موجود باشد. برخی از مالکین نقشه ثبتی منطقه ملک خود را در بین اسناد و مدارک قدیمی مرتبط با ملک دارند که باید این نقشه را به اضافه اصل سند دفترچه ای به نقشه بردار کارشناس رسمی امور ثبتی تحویل دهند تا نقشه بردار اقدام به پیاده کردن ملک بر روی زمین نماید.

نقشه ثبتی قطعات تفکیکی پلاک ثبتی مادر نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه ثبتی قطعات تفکیکی پلاک ثبتی مادر نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

اکنون در این مرحله، نقشه بردار با توجه به متراژهای آورده شده در نقشه پلاک ثبتی و با توجه به عوارض طبیعی و مصنوعی موجود در محدوده پلاک مورد نظر با استفاده از دوربین نقشه برداری و سایر وسایل و تجهیزات نقشه برداری، حدود پلاک مورد نظر را بر روی زمین جانمایی و پیاده می نماید.

پس از مشخص شدن دقیق محدوده ملک یا زمین، نقشه بردار اقدام به نقشه برداری ملک پیاده شده به اضافه عوارض دور و بر آن جهت تهیه نقشه در سیستم مختصات  UTM یو تی ام و ممهور کردن آن به عنوان نقشه بردار رسمی امور ثبتی برای تحویل به اداره ثبت مربوطه می نماید.

به این ترتیب نقشه دفترچه ای قدیمی (سند اربعه) ملک بر اساس پلاک ثبتی، تبدیل به نقشه دقیق در سیستم مختصات UTM   یو تی ام می گردد که در آن مکان دقیق ملک بر روی زمین با حد و مرز دقیق و مساحت دقیق توسط کارشناس رسمی امور ثبتی تایید گردیده است و همچنین مالک موقعیت ملک خود را بر روی زمین جهت بازدید کارشناس اداره ثبت پی کنی یا دیوار کشی می کند. نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی حکم سند جدید برای ملک یا زمین را دارد که جهت هرگونه معامله و یا فعالیت عمرانی اعم از ساخت و ساز، تغییر کاربری و .. به عنوان مبنا قابل استناد و استفاده می باشد. سند دفترچه ای بدون نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی، ارزش فنی ندارد. اما سند دفترچه ای به انضمام نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی یک پکیج کامل هم از نظر حقوقی و هم از نظر فنی مهندسی است. به همین جهت است که اخیرا در تمام ارگانهای مرتبط به امور ملک و اراضی, مانند ادارات ثبت و شهرداری ها و سازمان زمین شهری و جهاد کشاورزی و غیره, ارائه نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی ملک جهت تشکیل پرونده الزامی است.

نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی مادر و پلاک های فرعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار  09126140339
نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی مادر و پلاک های فرعی مفروز و مجزی شده از پلاک ثبتی مادر نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

در این ادارات صرفا مهر نقشه بردار کارشناس رسمی دادگستری- امور ثبتی مورد قبول است. رشته های دیگر مانند راه و ساختمان یا عمران صلاحیت تایید نقشه یو تی ام UTM را ندارند و مهر آنها مورد قبول ارگانها و سازمانها نمی باشد.

ضمناً با توجه به نوع سند و شرایط ملک، نقشه های تهیه شده توسط نقشه برداران رسمی سازمان نظام مهندسی ما، در صورت درخواست متقاضی و طبق دستور اداره ثبت مربوطه، ممهور به مهر کارشناس رسمی دادگستری و یا امور ثبتی با مناسب ترین قیمت می گردد. 

متقاضیان محترم خدمات نقشه برداری در امور ملک و زمین می توانند جهت درخواست بررسی سند ملک خود و اخذ مشاوره با ما تماس بگیرند.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار کارشناس رسمی امور ثبتی 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!