نقشه یو تی ام وضع موجود ملک روی نقشه یک دوهزارم ۱/۲۰۰۰

در مطالب قبلی راجع به  نقشه یو تی ام UTM وضع موجود ملک و کاربرد وسیع آن در امور ثبتی و همچنین در تشکیل پرونده در شهرداری جهت ساز و ساخت توضیح داده شده است. اما در این نوع نقشه یو تی ام موقعیت درختان ملک نیز بر روی نقشه آورده می شود تا نقشه معماری بر اساس اصل عدم قطع درختان انجام شود.

به طور کلی نقشه برداری دقیق از ملک برای ارایه به اداره ثبت و شهرداری عموما به منظور ربع ابهام از طولها و مساحت ملک انجام می شود.

نقشه یو تی ام عرصه و اعیان نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام عرصه و اعیان تعیین مساحت دقیق عرصه ملک و بنای احداثی در ملک نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

اما مواردی نیز وجود دارد که شامل درصد بسیار کمی ار ملک ها می شود. مانند ملکهایی که دارای درخت هستند.

همانطور که می دانید قطع درختان به منظور ساخت و ساز حتی در ملک شخصی، مستلزم تایید و اجازه شهرداری است. بنابراین ملک هایی که دارای درخت هستند باید نقشه ای از موقعیت دقیق و تعداد درختان و همچنین قطر هر درخت تهیه و جهت تصمیم گیری و تعیین عوارض به شهرداری ارایه دهند.

موقعیت درختان روی نقشه وضع موجود ملک

برخی ملکها مانند ملک های کلنگی ، از گذشته دارای بنا و حیاط بوده اند. بنابراین درختان در محوطه حیاط کاشته شده اند و اکنون که بحث ساخت و ساز ملک و اخد جواز از شهرداری مطرح است، بیشتر درختان در مجددا در محدوده حیاط قرار می گیرند و نیاز به قطع درخت نمی باشد.

اما گاهی اوقات قسمت بنا بسیار کوچک تر از قسمت حیاط است و بنابراین در دستور نقشه طبق مقررات جاری شهرداری، بخشی ار درختان در محدوده زیربنا واقع می شوند.

گاهی اوقات نیز ملک از ابتدا به صورت زمین خام باقی مانده است و درختان به صورت پراکنده در همه جای ملک پخش هستند.

گاهی اوقات نیز ملک کاربری باغ داشته است و درختان به صورت متراکم در همه قسمتهای ملک کاشته شده اند.

بنابراین شهرداری برای تصمیم گیری و صدور مجوز، نیاز دارد که شمای کلی از تعداد و موقیت درختان در دست داشته باشد. لذا مالک موظف است علاوه بر نقشه برداری از عرصه ملک جهت تهیه  نقشه یو تی ام UTM وضع موجود ملک، عوارض مهم داخل عرصه ملک مانند خط تفکیک بنا از حیاط و همچنین موقعیت دقیق تک تک درختان موجود در ملک را در نقشه بیاورد.

در زیر نمونه هایی از  نقشه یو تی ام UTM وضع موجود ملک  تهیه شده توسط خانم مهندس آبکار با منظور تعیین تکلیف درختان واقع در عرصه ملک آورده شده است.

نقشه یو تی ام محل درختها نقشه بردار خانم مهندس آبکار کارشناس رسمی امور ثبتی 09126140339
نقشه یو تی ام محل درختها نقشه بردار خانم مهندس آبکار۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه برداری دقیق خانم مهندس آبکار نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه برداری دقیق خانم مهندس آبکار نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

همانطور که در نقشه ها مشاهده می کنید، موقغیت درختان در ملک های مختلف متفاوت است و بنابراین مستلزم تصمیم گیری متفاوتی از طرف شهرداری است.

کما اینکه موقعیت درختان در نقشه معماری ملک و موقعیت رمپ پارکینگ در حیاط موثر است. بطوریکه در ساخت و سازها کمترین قطعی درختان اتفاق بیفتد.

برای نقشه برداری مختص اخذ جواز ساخت شهرداری با ما تماس بگیرید. تجربه چندین ساله ما در تهیه انواع  نقشه یو تی ام UTM وضع موجود ملک برای منظورهای مختلف و جهت ارایه به ارگانهای مختلف این جسارت را در ما ایجاد کرده است که بگوییم در صورت تهیه  نقشه یو تی ام UTM وضع موجود ملک توسط گروه کارشناسی ما، همان اول تایید شهرداری را خواهید گرفت.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار کارشناس رسمی امور ثبتی 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!