نقشه ثبتی زمینهای بالای ارتفاع ۱۸۰۰ متر

مالکان زمین های بالای ارتفاع ۱۸۰۰ متر زمین جایگزین دریافت می کنند.

 استاندار تهران از جایگزینی زمین های معوض به مالکان زمین های بالای ارتفاع ۱۸۰۰ متر شمال تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مهندس سید حسین هاشمی، با اشاره به اینکه بعضی موارد ملکی مدت های طولانی بلاتکلیف مانده است، از جمله پروژه زیتون بالغ بر ۳۰ سال نامشخص مانده است، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری هم در مورد وضعیت ساخت واحد های مسکونی بالای ارتفاعات شمال تهران رهنمودهایی ارائه کرده اند.

وی افزود: قرار است به مالکان زمین های بالای ارتفاعات ۱۸۰۰ متر واقع در شمال تهران زمین جایگزین اعطا شود که مسئولیت آن با وزارت راه و شهرسازی است که این وزارتخانه در حال مشخص کردن جایگزین و تعیین تکلیف آن است.

هاشمی افزود: سال گذشته هم این موضوع را در جلسه هیات دولت مطرح کردم و دکتر روحانی رئیس جمهور هم دستور پیگیری آن را صادر کرد و مقرر شده است اعضایی که عضو تعاونی هستند و سند دارند زمین معوض دریافت کنند.

وی تصریح کرد: ما هماهنگ کننده هستیم اما مسئولیت تعیین تکلیف این پروژه بر عهده  وزارت راه و شهرسازی است که امیدواریم هر چه زود تر وضعیت مالکان این زمین ها تعیین تکلیف شود.

برای دسترسی به لینک خبر اینجا را کلیک کنید

نقشه ثبتی در معاملات ملکی

شهروندان اراضی بالای ارتفاع ۱۸۰۰ متر خریداری نکنند.

شهرداري منطقه يك با صدور اطلاعيه اي به شهروندان هشدار داد: طبق قانون، صدور مجوز ساخت وساز براي ارتفاع بالاي تراز ۱۸۰۰ مترممنوع است، و شهروندان بايد از خريد اين اراضي خودداري كنند. 

به گزارش موج به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران ، در اطلاعيه روابط عمومي شهرداري منطقه يك آمده است طبق مصوبه شماره ۴۶۹ بند ۱۲، كميسيون ماده پنج شهرداري تهران اراضي بالاي خط تراز ۱۸۰۰ متر داراي كاربري فضاي سبز و گردشگري بوده و صدور پروانه ساختماني دراين اراضي امكانپذير نيست.


بر اساس اين اطلاعيه دخل و تصرف و ساخت و ساز در اراضي واقع در ارتفاعات بالاي تراز ۱۸۰۰ متر سوهانك، دارآباد، شهرك قائم، امامزاده قاسم(ع)، جمال آباد، كوهستان و… غيرقانوني است و اين شهرداري ضمن جلوگيري از صدور هر نوع مجوز ساخت و ساز به صورت قاطع با متخلفان برخورد مي كند.


در اين اطلاعيه آمده است : تعدادي افراد واسطه گر و دلالان زمين اقدام به خريد و فروش وسيع و تفكيك خودسرانه اراضي درارتفاعات حريم شهر تهران به خصوص ارتفاعات بالاي خط تراز ۱۸۰۰ متر كرده اند كه موجب گرفتاري شهرونداني شده است كه فريب دلالان را خورده و اقدام به خريد اين اراضي نموده اند.


بر همين اساس به شهروندان محترم هشدار داده شده از هرگونه خريد و فروش اراضي در محدوده ذكر شده كه با اختلاف سطح به ارتفاع ۱۸۰۰ متر از سطح دريا به عنوان حريم شهر تهران شناخته شده خودداري نمايند و با تهيه نقشه ۲۰۰۰/۱ از موقعيت پلاك مورد معامله و ارائه آن به واحد طرح تفصيلي منطقه جهت انطباق با كدهاي مشخص شده ، وضعيت ملك خود را از نظر داخل يا خارج بودن از حريم مشخص نمايند و سپس اقدام به معامله نمايند.

برای دسترسی به لینک خبر اینجا را کلیک کنید

  • بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب ساخت و ساز در كوه‌هاي شمال تهران ممنوع است. اين مطلب را «عليرضا عندليبي» رئيس اداره استعداديابي منابع طبيعي تهران در گفت‌و‌گو با «ايران» يادآوري مي‌كند. 

به گفته عندليبي آن زمان به‌دنبال صحبت‌هاي رهبر معظم انقلاب تصميم گرفته مي‌شود تا اراضي بالاي كوه از مردم پس گرفته شود و به جاي آن اراضي‌اي در داخل شهر كه قابليت ساخت و ساز دارد به آنان داده شود. 

برای دسترسی به لینک خبر اینجا را کلیک کنید:

ارتفاعات بالاي ۱۸۰۰ متر در تصاحب سازمان هاي دولتي

ساخت و سازهای اقماری در بالای ارتفاع ۱۸۰۰ تهران در حالی با مقاومت شهرداری روبه رو شده که تعاونی های ۱۶ گانه دولتی و نظامی در این قسمت از پایتخت همچنان به ساخت و ساز مشغول هستند و نبود قوانین و صدور مجوز از سوی سازمان زمین شهری ، توقف این ساخت و سازها را با مشکل روبه رو کرده است. دامنه البرز از ارتفاعات شمال دارآباد به سمت شرق تهران تا بلندی های سوهانک در ارتفاعات ساخت و سازهای صورت گرفته قرار دارد که در مواردی ساخت و سازها به بالای حریم ارتفاع ۱۸۰۰ نفوذ کرده است که چند خطر را برای پایتخت به همراه دارد. این در حالی است که برای نمونه ، ساخت و سازها در ارتفاعات دارآباد از سوی یک سازمان نظامی و بنیاد آزادگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در باقرشهر و سوهانک و شهرک شهید محلاتی توسط سازمان های دولتی صورت گرفته است . به گفته دکتر سعید مخدوم ، رئیس انجمن علمی محیط زیست و استاد دانشگاه ، ساخت و سازها در ارتفاع ۱۸۰۰ نه تنها به محیط زیست آسیب رسانده و شرایط زیست محیطی را مورد تهدید قرار می دهد بلکه کم شدن فشار هوا و کمبود اکسیژن پایتخت ، اصلی ترین مشکل حاصل از آن است . وی تاکید می کند: کم شدن فشار هوا و کمبود اکسیژن موجب سرگیجه و سردردهای مزمن شهروندان تهرانی می شود و عوارض بسیاری به همراه دارد. تاثیر بر آلودگی هوا از سوی دیگر ساخت و ساز در ارتفاع ۱۸۰۰ در شمال و شرق تهران و ۱۴۰۰ متری در غرب تهران به دلیل وجود گسل ها و نشیب ها ، مشکلات بزرگی را برای شهر در شرایط بحران ایجاد خواهد کرد. همچنین از آنجا که آب تهران از کوههای اطراف آن تامین شده و آبهای زیرزمینی و سطحی پایتخت آبشخوری جز ارتفاعات شمالی ندارند ، در صورت آلودگی بر اثر ساخت و ساز در این ارتفاعات ، موجب بروز بیماری ها و آلودگی تمام آبهای زیرزمینی تهران خواهد شد. از سوی دیگر کوهستان به عنوان یکی از منابع اصلی حیات ، با ساخت و سازها در معرض تهدید قرار خواهد گرفت ؛ به گونه ای که با شروع ساخت و سازها ، جاده کشی و انتقال آب ، برق و سوخت و… بشدت در تخریب کوهستان های اطراف تهران نقش دارد. زمین شهری و واگذاری ارتفاعات سهیلی ، معاون معماری و شهرسازی شهرداری منطقه یک تهران با اشاره به این که در ارتفاعات با تعاونی های ۱۶ گانه دولتی و نظامی روبه رو هستیم ، می گوید: با آن که از سال ۱۳۴۹ خط ساخت و ساز در تهران مشخص شده است اما سازمان زمین شهری و کمیسیون ماده ۵ پروانه ساخت و ساز در ارتفاعات و تعاونی های دولتی و نظامی صادر کرده و شهرداری نمی تواند مجوزهای سازمان زمین شهری را باطل کند. وی درباره افزایش مجوز موجود در سوهانک می گوید: این مجوزها از سوی منطقه ۴ تا سالهای قبل صادر شده است و مدیریت جدید شهرداری هیچ گونه مجوزی برای این ارتفاعات صادر نمی کند. وی درخصوص منطقه سوهانک می گوید: طرح ساماندهی سوهانک در دست بررسی است اما مساله اصلی ، تخریب ساختمان های ساخته شده در ارتفاعات و رعایت حق و حقوق مردم است . وی می افزاید:

بسیاری از شهروندان زمین خریداری کرده اند ، بدون آن که اطلاع داشته باشند زمین در ارتفاع بالای ۱۸۰۰ متر واقع شده است. بنابراین باید با رعایت حقوق شهروندان ، در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد.

سهیلی تاکید می کند: در حال حاضر جلوی ساخت و سازهای نیمه کاره را گرفته ایم و مسائل ساختمان هایی که به پایان رسیده اند ، باید منصفانه حل و فصل شود. تصرف در اراضی دولتی تجاوز به اراضی ملی و عرصه های طبیعی ، به گفته مدیرکل محیط زیست استان تهران شدت گرفته و حدود ۱۰ میلیون و ۶۳۴ هزار مترمربع از اراضی تحت حفاظت این اداره به تصرف زمین خواران درآمده که با کمک دادسرای ناحیه ۳ زمین خواری از حدود ۶۰ درصد این اراضی خلع ید و به سازمان محیط زیست عودت داده شده است . وی همچنین از تصرف ۱۷۰۰ هکتاری اراضی منطقه حفاظت شده جاجرود نیز خبر داده و می گوید: ۷۴ پرونده زمین خواری به ارزش ۵۳۲میلیارد تومان در استان تهران در حال بررسی است. زمین خواران حرفه ای به غیر از ساخت و سازهای دولتی و نظامی ، چوب حراج بر ارتفاعات ۱۸۰۰ را دلالانی زده اند که با فریب دادن شهروندان ، اقدام به خرید و فروش وسیع و تفکیک خودسرانه این اراضی ، بویژه در سوهانک کرده اند ، که البته با مقاومت شهرداری برای کنترل این اتفاق روبه رو شدند. به هر تقدیر مقاومت شهرداری برای جلوگیری از ساخت و سازهای بالای ارتفاع ۱۸۰۰ نیاز به تعامل با قوای سه گانه و بویژه دستگاه قضایی جهت حل و فصل قانونی و برخورد با متخلفان دارد. در صورت عدم همکاری دولت با شهرداری ، راه به جایی نخواهد برد.

تصویب طرح جلوگیری از کوه‌خواری؛ ممنوعیت ساخت‌‌و ساز در ارتفاعات بالای ۱۸۰۰ متر

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل‌محیط‌زیست استان تهران گفت: طرح جلوگیری از کوه‌خواری به زودی تصویب می‌شود تا ساخت‌و ساز بالاتر از ارتفاعات ۱۸۰۰ ممنوع شود.

هادی حیدر‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری تسنیم در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی دانشگاه‌ها مانند دانشگاه علوم‌و تحقیقات در میان کوه‌ها تأسیس شده است آیا  این امر کوه‌خواری نیست و تاکنون اقدام سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه چه بوده است، اظهار داشت: متأسفانه برخی از دانشگاه‌ها مجوز ساخت‌ وساز‌غیر در ارتفاعات بالای ۱۸۰۰ متر را از اداره منابع طبیعی گرفتند که سازمان محیط زیست در زمینه جلوگیری از این امر طرحی را در دست اقدام دارد تا جلوی این اقدامات و توسعه آنها گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح فوق به زودی تصویب می‌شود، گفت: با تصویب طرح جلوگیری از کوه‌خواری، مقرر می‌شود تا از غرب تهران( کن‌ وسولقان) تا گردنه قوچک را منطقه حفاظت شده توچال را اعلام کنیم تا افراد بالاتر از ارتفاع ۱۸۰۰ متر اجازه ساخت‌و ساز نداشته باشند؛ درواقع به نوعی جلوی ساخت و ساز غیرمجاز گرفته و با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

برای دسترسی به لینک خبر اینجا را کلیک کنید

غیر قانونی بودن ساخت و ساز در زمینهای با ارتفاع ۱۸۰۰ متر

ساخت برج ۴۰ طبقه در اتفاع ۲۰۰۰ متری سوهانک

با وجود تذکرات پی در پی و بعضاً شدیداللحن مسولان عالیرتبه نظام در خصوص عدم ساخت و ساز در ارتفاعات بالای ۱۸۰۰ متر در تهران، همچنان روند ساخت و ساز ادامه دارد.

در اخرین بررسی های خبرنگار مسیرآنلاین در اینخصوص، درمنطقه سوهانک برجی در حال ساخت است که حدود ۴۰ طبقه دارد و گودبرداری آن در حال حاضر انجام شده است؛ جی پی اس، بلندی منطقه موردنظر را ۲۰۰۰ متر نشان میدهد، این یعنی ۲۰۰ متر بالای خط قرمز تعیین شده برای جواز ساخت و ساز در ارتفاعات

برای دسترسی به لینک خبر اینجا را کلیک کنید

لذا همانطور که ملاحظه می فرمایید علی رغم تصویب غیر قانونی بودن ساخت و ساز در زمینهای با ارتفاع ۱۸۰۰ متر، بسیاری از افراد با داشتن لینکهایی در ارگانها و شهرداریها در حال بهره برداری از این زمینها هستند. بطوریکه این افراد سودجو اینگونه زمینها را با فرض اینکه سند آنها بی ارزش و غیرقابل استفاده است به قیمت ارزان از مالک اصلی می خرند.

چراکه مالک وقتی به اداره ثبت مراجعه کرده است به او صراحتا گفته شده این سندها بی ارزش هستند و زمین قابل بهره برداری نمی باشد.

اما مالک باید به پیگیری های خود ادامه دهد تا به جای حراج سندش بتواند زمین معوض در همان منطقه دریافت کند.

در هر صورت اولا ما به عنوان نقشه بردار کارشناس رسمی امور ثبتی هیچ گونه مسئولیتی در قبال اینکه زمین پس از جانمایی کجا می افتد و چه ارزش و کاربردی دارد نداریم و ثانیا در صورتی که پس از جانمایی پلاک ثبتی مشخص شد که زمین از نوع زمینهای چالش دار است ، مشاوره کامل و رایگان در جهت به نتیجه رسیدن در زنده کردن زمین خود از ما دریافت خواهید کرد بطوریکه تمام تجربه خود را در مورد زمینهای اینچنینی و مسیری که اینگونه سندها توانسته اند از طریق آن احقاق حقوق کنند را در اختیار شما قرار می دهیم. و ثالثا در صورتی که به دلیل مشغله کاریو یا ساکن تهران نبودن، تمایل داشتید گروه کارشناسی ما پیگیری کار را انجام دهد، در قالب قراداد جداگانه ای تحت عنوان ” قرارداد انجام کلیه امور ملکی” با تنظیم وکالت کاری برای ما، ادامه کار را نیز به ما می سپارید.

لازم به ذکر است انجام  جانمایی پلاک ثبتی جهت تعیین موقعیت دقیق ملک که خروجی آن نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی است دارای تعرفه مشخص بر اساس مساحت ملک است.

اما برآورد هزینه خدمات ” انجام کلیه امور اداری” به صورت توافقی و بعد از اتمام کار جانمایی پلاک ثبتی انجام می شود.

در انتها تاکید می شود قبل از هرگونه اقدامی برای معامله سندهای قدیمی دفترچه ای به خصوص پلاک ۷۹ اصلی تهران، نظر کارشناسی یک نقشه بردار کارشناس رسمی امور ثبتی را اخذ کنید تا دچار پیچیدگی های حقوقی و فنی بعدی برای تعیین تکلیف زمین نشوید.

نمونه نقشه زمینهای بالای ارتفاع ۱۸۰۰ متر

نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی برای سازمان منابع طبیعی جهت بررسی ملی شدن ملک نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی برای سازمان منابع طبیعی جهت بررسی ملی شدن ملک نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام سنگ لشگری پلاک ثبتی 78 اصلی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام سنگ لشگری پلاک ثبتی ۷۸ اصلی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه هوایی تفکیکی پلاک ثبتی در سیستم مختصات یو تی ام نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه هوایی تفکیکی پلاک ثبتی در سیستم مختصات یو تی ام نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی واقع در بخش 11 تهران نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی زمین واقع در بخش ۱۱ تهران نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

گروه کارشناسی ما با سالها تجربه در زمینه جانمایی پلاک ثبتی زمینهای بالای ارتفاع ۱۸۰۰ متر و در اختیار داشتن بانک اطلاعات ثبتی بسیار کامل، جامع و موثق، آمادگی کامل جهت تعیین تکلیف زمینهای با ارتفاع بالای ۱۸۰۰ متر را دارد.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار کارشناس رسمی امور ثبتی 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار کارشناس رسمی امور ثبتی ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!