داشتن بنا شرط ثبت نام درخواست سند ماده ۱۴۷

شاید جالب باشد که بدانید داشتن بنا شرط درخواست سند ماده ۱۴۷ برای ملک های فاقد سند رسمی است که قصد دارند سند مالکیت بگیرند. یکی از مهم ترین چالش ها برای درخواست سند مالکیت داشتن بنا است که شرط ثبت نام برآورده کردن حد نصاب بنا می باشد.

قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی ، به منظور صدور اسناد مالکیت ساختمانهای احداث شده بر روی اراضی با سابقه ثبتی که منشأ تصرفات متصرفان، نیز قانونی است و همچنین صدور اسناد مالکیت برای اراضی کشاورزی و نسقهای زراعی و باغاتی که شرایط فوق را دارند لکن به علت وجود حداقل یکی از موارد زیر، صدور سند مالکیت مفروزی از طریق قوانین جاری برای آنها میسور نمی باشد

در هر حوزه ثبتی هیأت یا هیأتهای حل اختلاف که در این قانون هیأت نامیده می شود با حضور یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه، رئیس اداره ثبت یا قائم مقام وی، و حسب مورد رئیس اداره راه و شهرسازی یا رئیس اداره جهاد کشاورزی یا قائم مقام آنان تشکـیل می گردد.

هیأت مذکور با بررسی مدارک و دلایل ارائه شده و در صورت لزوم انجام تحقیقات لازم و جلب نظر کارشناس مبادرت به صدور رأی می کند.

شرایط درخواست سند ماده ۱۴۷

       الف ـ فوت مالک رسمی و حداقل یک نفر از ورثه وی

       ب ـ عدم دسترسی به مالک رسمی و در صورت فوت وی عدم دسترسی به حداقل یک  نفر از ورثه وی

       پ ـ مفقود الاثر بودن مالک رسمی و حداقل یک نفر از ورثه وی

       ت ـ عدم دسترسی به مالکان مشاعی در مواردی که مالکیت متقاضی، مشاعی و تصرفات وی در ملک، مفروز است.

اما یکی از شرایط ثبت درخواست سند مالکیت از طریق این قانون، شرط داشتن بنا می باشد. به این معنی که زمین های شهری که به صورت زمین خالی هستند و هیچ گونه بهره برداری یا احداث بنا در آنها صورت نگرفته است مشمول این قانون نمی شوند.

بنابراین تهیه نقشه یو تی ام UTM سند ماده ۱۴۷ به طوریکه نه تنها طولها و ابعاد دقیق ملک را تعیین کرده باشد بلکه باید بناهای ساخته شده داخل ملک نیز در نقشه آورده شود و مجموع مساحت آنها برآورد و توسط نقشه بردار کارشناس رسمی گواهی شود.

حدنصاب بنا برای ثبت نام درخواست سند مالکیت

حد نصاب مساحت بنا بر اساس مساحت کل ملک و همچنین منطقه ثبتی ملک تعیین می شود. اما اینکه یک ملک شهری بدون داشتن بنای قدیمی بتواند تایید صلاحیت صدور سند شود تقریبا غیر ممکن است. داشتن بنا حتی اگر مخروبه شده باشد در رای مثبت هیات بسیار تعیین کننده است.

نقشه یو تی ام اعیان ملک نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام اعیان ملک نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

نمونه نقشه یو تی ام وضع موجود ملک

در زیر نمونه نقشه یو تی ام UTM سند ماده ۱۴۷ که علاوه بر تعیین طولها و مساحت عرصه، بناهای موجود در ملک نیز نقشه برداری و تعیین مساحت شده اند آورده شده است. ( نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹ ).

نقشه یو تی ام عرصه و اعیان نقشه بردار خانم مهندس آبکار کارشناس رسمی امور ثبتی 09126140339
نقشه یو تی ام عرصه و اعیان تعیین مساحت دقیق عرصه ملک و بنای احداثی در ملک نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

تخصص ما تهیه نقشه یو تی ام UTM وضع موجود ملک است به نحوی که شروط قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی را تامین کند و احتمال اخذ رای مثبت هیات سند ماده ۱۴۷ را با لا ببرد.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!