فایل نقشه یو تی ام و گواهی تعیین مختصات ملک ماده ۱۴۷

اگر برای ثبت درخواست سند مالکیت تک برگی از طریق سایت ثبت ملک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اقدام کرده باشید، یکی از چهار مورد مدارکی که الزامی است حتما در سایت آپلود شود تا ثبت نام تکمیل شود نقشه یو تی ام عرصه و اعیان است.

با توجه به اینکه این نقشه باید مشخصه ها و اطلاعات خاص خود را داشته باشد به عنوان نقشه یو تی ام عرصه و اعیان ماده ۱۴۷ معروف است.

به زمین و مکانی که ساختمان روی آن بنا شده است عرصه می‌گویند.

اعیان بنا یا ساختمانی است که روی عرصه ساخته می‌شود.

با توجه به تعاریف، تفاوت عرصه و اعیان به این گونه است که عرصه مکانی است که بنا روی آن ساخته می‌شود که به بنای ساخته شده روی عرصه اعیان گفته می‌شود.

در اکثر پرونده های اداره ثبت، مانند صدور سند مالکیت، نقشه یو تی ام عرصه مدنظر است و درواقع اهمیتی ندارد که بنای ساخته داخل عرصه ملک چگونه است. زیرا سند مالکیت تعیین کننده قطعه زمین تحت مالکیت است که مختصات دقیق گوشه های آن باید در سیستم مختصات یو تی ام تعیین و به صورت نقشه یو تی ام ممهور به مهر نقشه بردار به اداره ثبت تحویل شود تا در پایین سند تک برگی تحت عنوان نقشه کاداستر ملک چاپ شود:

وکالت پیگیری سند تک برگ نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
وکالت پیگیری سند تک برگ نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه بردار خانم مهندس آبکار  09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

اما در برخی موارد برای استفاده از تبصره ها و مواد قانونی، مساحت اعیان ملاک واجد شرایط بودن قرار می گیرد.

به عنوان مثال در قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی یا همان ماده ۱۴۷ گذشته، در صورتی که متقاضی بخواهد از طریق این قانون سند مالکیت رسمی دریافت کند، اولا باید اثبات کند ملک تحت تصرف متقاضی بوده است و ثانیا ملک باید بنا داشته باشد. به این معنی که علاوه بر تهیه نقشه یو تی ام عرصه ملک، اعیان یا ساختمانهای داخل ملک نیز باید در نقشه آورده شود تا اداره ثبت بررسی کند که آیا ملک واجد شرایط استفاده از قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی (ماده ۱۴۷) می باشد یا خیر.

در اینجا قسمتی از قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی (ماده ۱۴۷) که مشخصا به اهمیت اعیان ملک اشاره دارد آورده شده است:

ب- اراضی و املاکی که مشمول قانون مذکور نمی باشند عبارتست از :

  • اراضی ملی، موات و اراضی و املاک متعلق به دولت و موسسات دولتی.
  • اراضی و املاکی که فاقد سابقه ثبت هستند.
  • املاک فاقد بنا اعم از اینکه محصور یا غیر محصور باشد.
  • اراضی و املاکی که مالک رسمی آن در قید حیات است و امکان دسترسی به وی جهت تنظیم سند رسمی وجود دارد.
  • اراضی و املاکی که مالک رسمی آن فوت نموده و متقاضی جهت انتقال رسمی ملک به ورثه دسترسی دارد وامکان انتقال رسمی آن از طریق دفتر اسناد رسمی وجود دارد.

بنابراین وجود اعیان داخل عرصه و انعکاس آن در نقشه یو تی ام وضع موجود ملک، برای دادگاه تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی (ماده ۱۴۷) جهت تصمیم گیری راجع به واجد شرایط بودن متقاضی الزامی است.

همچنین در این قانون داریم:

چنانچه اعیان مورد تقاضا قسمتی در اراضی موقوفه یا دولت یاشهرداری و قسمتی در اراضی اشخاص ایجاد شده باشد نسبت به اراضی ملکی موقوفه یا دولت یا شهرداری بحو بالا و نسبت به اراضی اشخاص طبق ماده ۱۲ آیین نامه اقدام می شود .
در مورد فوق هیأت پس از وصول نظریه کارشناس مراتب را با ذکر این که متقاضی مدعی است که خود و همسرش واحد مسکونی دیگری ندارد حداقل بیست روز قبل از جلسه رسیدگی به مراجع مربوطه( متولی اداره اوقاف دولت شهرداری) ابلاغ می نماید تا نسبت به معرفی نماینده خود در جلسه و یا ابراز نظر اقدام نماید و تأکید کند که عدم حضور نماینده با نرسیدن نظریه در مهلت تعیین شده مانع رسیدگی هیأت و صدور رأی و ادامه عملیات ثبتی نخواهد بود.( ماده ۲۷ آیین نامه)


چهارم- تعلق عرصه به دولت و شهرداری

در مورد آن دسته از متقاضیان که اعیان آنها کلاً یا جزئاً در اراضی دولت و شهرداری ایجاد شده است هیأت از متقاضی و مرجع ذی ربط دعوت کرده و به موضع رسیدگی می نماید. هر گاه واقع امر را احراز کرده و تشخیص دهد که در خواست متقاضی منطبق با قانون بوده و صاحب حق می باشد به شرح زیر عمل می شود:

الف- تعیین اینکه متقاضی دارای واحد مسکونی میباشدیا خیر:

ب- تعیین این که مساحت زمین مورد تصرف تا ۲۵۰ متر مربع است یا بیتشر:

ج- انتخاب کارشناس به منظور:

  1. معاینه از محل مورد تقاضا و تعیین نحوه تصرفات متقاضی:
  2. ترسیم نقشه:
  3. انعکاس محل مورر تصر روی نقشه:
  4. تعیین موقعیت محل و حدود وثغور و مساحت عرصه و اعیان شماره فرعی و اصلی و بخش محل

تصرف:

  1. تعیین نوعی ملک و حقوق ارتفاقی:
  2. تعیین قدمت اعیان و ارزش آن:

تعیین ارزش عرصه بر اساس قیمت منطقه ای هر گاه مساحت ملک تا ۲۵۰ متر مربع است و متقاضی فاقد واحد مسکونی است: یا به قیمت عادله روز نسبت به مازاد ۲۵۰ متر مربع( هر گاه مساحت ملک بیش از ۲۵۰ متر مربع باشد)

  1. تعیین ارزش عرصه به قیمت عادله روز هر گاه متقاضی مالک واحد مسکونی دیگری باشد.اعم از این که مساحت زمین ۲۵۰ متر یا بیشتر و یا کمتر از این مقدار باشد.


کارشناس مزبور مکلف است ظرف ۲۰ روز ضمن تنظیم صورت مجلسی تظریه خود را که باید متضمن مراتب فوق بوده و به امضای متقاضی و حاضرین رسیده باشد به هیأت تسلیم نماید( ماده ۲۴ و ۱۳ آیین نامه)


د- چنانچه اعیان مورد تقاضا قسمتی در اراضی دولت یا شهرداری و قسمتی در اراضی موقوفه باشد یا اعیان مزبور قسمتی در اراضی موقوفه و قسمتی در اراضی اشخاص احداث شده باشد به نحوی که در مبحث مربوط به اراضی موقوفه توضیح داده شد عمل می شود


ه- اعلام وصول نظریه کارشناس به شهرداری یا دولت: دبیر هیأت حداقل بیست روز قبل از جلسه رسیدگی وصول نظریه کارشناس و نیز ادعای متقاضی را زا حیث داشتن واحد مسکونی یا نداشتن آن به مؤسسه ذی ربط ابلاغ و تذکر می دهد که نسبت به معرفی نماینده جهت شرکت در جلسه و یا ابراز نظریه اقدام نماید و تأکید می کند که عدم حضور نماینده و یا نرسیدن نظریه در مهلت تعیین شده مانع رسیدگی هیأت و صدور رأی و ادامه عملیات ثبتی نخواهد بود( ماده ۲۷ آیین نامه)


و- پس از انجام مراتب بالا هیأت رأی به انتقال ملک به متقاضی خواهد داد و رد مورد قیمت زمین مورد انتقال به نحو زیر عمل می کند:


۱- هرگاه متقاضی فاقد واحد مسکونی است و زمین مورد تصرف تا ۲۵۰ متر مربع است با قیمت منطقه ای.

۲- هرگاه متقاضی فاقد واحد مسکونی است و زمین مورد تصرف بیش از ۲۵۰ متر مربع است تا ۲۵۰ متر مربع بر اساس قیمت منطقه ای و بقیه به قیمت عادله روز.


۳- هرگاه متقای دارای واحد مسکونی است به قیمت عادله روز


ز- اجرای رأی هیأت : هرگاه دستگاه مربوط از اجرای رأی هیأت اسنتکاف نماید واحد ثبتی مکلف است با توجه به ماده ۳۵ آیین نامه نسبت به اجرای رأی از طریق دفتر اسناد رسمی اقدام نماید.
پنج- در مورد مناطقی نظیر مازندران



در مورد این قبیل مناطق که غالباً مالک عرصه و اعیان جدا از هم بوده و مورد معامله اکثراً اعیان ملک می باشد و آخرین منتقل الیه متقاضی سند مالکیت است هیأت با رعایت شرایط زیر:


الف- احراز واقع؛


ب- احراز توافق طرفین ( متقاضی ، مالکین عرصه و اعیان سابق)؛


ج- احراز تصرف بلامنازع توسط کارشناس


د- نداشتن معترض؛


بر طبق بند الف ماده ۱۴۷ عمل می کند؛ یعنی مراتب به رئیس ثبت ارجاع می شود تا دستور ادامه عملیات ثبتی را به نام متصرف به منظور صدرو سند مالکیت صادر نماید.


هر گاه بین طرفین توافق نباشد هیأت پس از جلب نظر کارشناس با توجه به ماده ۱۳ آیین نامه و احراز موضوع رأی بر صدور سند مالکیت اعیان طبق عرف محل و با حفظ حقوق مالک عرصه خواهد داد.

فایل نقشه برای ثبت نام درخواست صدور سند مالکیت

در زیر نمونه نقشه یو تی ام عرصه و اعیان تهیه شده توسط نقشه بردار خانم مهندس آبکار آورده شده است:

نقشه یو تی ام اعیان ملک نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام اعیان ملک نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

غیر از شرط داشتن بنا یا اعیان در عرصه ملک ، همانطور که در متن اصلی سایت ملاحظه می فرمایید،  یکی دیگر از شرایط اساسی برای اینکه ملک مشمول این قانون شود داشتن سابقه ثبتی است. اراضی و املاکی که فاقد سابقه ثبت است نمی توانند از مزیت این قانون جهت درخواست سند مالکیت استفاده کنند.

داشتن سابقه ثبتی به این معنی است که ملک دارای شماره پلاک ثبتی اصلی و فرعی باشد. تنها راه اثبات داشتن سابقه ثبتی، استخراج پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک است که تنها در حیطه تخصص نقشه برداران کارشناسان رسمی دادگستری – امور ثبتی است.

نقشه یو تی ام پلاک ثبتی عبارت است از نقشه ای که علاوه بر اینکه موقعیت چهارگوشه ملک درسیستم مختصات یو تی ام در آن مشخص شده است، شماره پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک در آن درج شده و توسط نقشه بردار کارشناس رسمی دادگستری-امور ثبتی ممهور شده است.

نمونه نقشه یو تی ام ثبت نام درخواست سند مالکیت ماده ۱۴۷

در زیر نمونه نقشه یو تی ام تعیین پلاک ثبتی ملک آورده شده است. نقشه بردار خانم مهندس آبکار

نقشه یو تی ام آدرس سند نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام آدرس سند نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

تنها این نقشه است که مورد تایید ادارات ثبت جهت پذیرفتن درخواست صدور سند مالکیت از طرف متقاضی است. در صورتی که نقشه یو تی ام پلاک ثبتی ملک در بین اسناد و مدارک ارائه شده به اداره ثبت هنگام ثبت درخواست سند مالکیت وجود نداشته باشد در واقع پرونده متقاضی دارای نقص مدارک است و مورد رسیدگی قرار نخواهد گرفت تا زمانی که متقاضی نقشه یو تی ام پلاک ثبتی ملک را تهیه و به اداره ثبت مربوطه تحویل دهد.

بنابراین توصیه می شود قبل از ثبت نام برای درخواست سند مالکیت در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور (http://www.sabtemelk.ir/)، نقشه یو تی ام پلاک ثبتی ملک را تهیه نمایید که هم از اینکه آیا ملک سابقه ثبتی دارد یا خیر و اساسا مشمول این قانون می شوید یا خیر اطمینان پیدا کنید و هم موقع ثبت نام شماره پلاک اصلی و فرعی ملک را در فرم اطلاعات ملک درج کنید

فرم ثبت نام درخواست سند مالکیت ماده 147 نقشه بردار خانم مهندس آبکار09126140339
فرم ثبت نام درخواست سند مالکیت ماده ۱۴۷ نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

فایل گواهی تعیین مختصات ملک

فایل گواهی تعیین مختصات ملک در واقع فرمی با فرمت اکسل است که اطلاعات آن باید توسط نقشه بردار و بر اساس نقشه یو تی ام تهیه شده از ملک پر شود. تصویر فایل گواهی تعیین مختصات ملک به اضافه اسکن نقشه یو تی ام باید در سایت آپلود شود.

نمونه گواهی تعیین مختصات ملک تهیه شده توسط نقشه بردار خانم مهندس آبکار

فرم گواهی مختصات ثبت نام درخواست سند قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی ماده 147 نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
فرم گواهی مختصات ثبت نام درخواست سند قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی ماده ۱۴۷ نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام ماده 147نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام ماده ۱۴۷نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

کپی نقشه یو تی ام پلاک ثبتی نیز باید به اداره ثبت مربوطه با پست سفارشی ارسال شود. همچنین اصل نقشه یو تی ام پلاک ثبتی (ممهور به مهر نقشه بردار ) نیز باید در مراجعه حضور به اداره ثبت، طبق نوبتی که به متقاضی اعلام شده است، تحویل کارشناس مربوطه شود.

استخراج پلاک ثبتی ملک توسط نقشه بردار کارشناس رسمی دادگستری-امور ثبتی انجام می شود. به این ترتیب که ابتدا نقشه برداری از ملک با دستگاههای دقیق نقشه برداری انجام می شود و سپس پلاک یا پلاک های ثبتی مربوط به ملک مربوطه از بانک اطلاعات ثبتی بر اساس نقشه ها و اطلاعات ثبتی استخراج می گردد.

گام به گام ثبت نام ماده ۱۴۷

بنابراین اولین قدم انجام عملیات نقشه برداری زمین از ملک است که با هماهنگی مالک در روز مقرر انجام می شود. سپس به مدت یک هفته کاری زمان لازم است تا پلاک ثبتی ملک استخراج و در نقشه یو تی ام تهیه شده درج و ممهور گردد.

اکنون از کامل بودن مدارک مورد نیاز و اینکه مشمول استفاده از این قانون هستید اطمینان حاصل کردید، وارد صفحه دوم شوید که شامل دو قسمت اصلی است.

  • مشخصات متقاضی
  • محل وقوع و مشخصات ثبتی ملک

قسمت مشخصات متقاضی را با استفاده از مدارک شناسایی متقاضی پر کنید.

 و قسمت محل وقوع و مشخصات ثبتی ملک را با استفاده از اطلاعات مندرج در نقشه یو تی ام وضع موجود ملک و نقشه یو تی ام پلاک ثبتی ملک تکمیل کنید.

دکمه مرحله بعدی را بزنید تا شماره رهگیری شما نمایش داده شود و وارد مرحله آپلود کردن مدارک شوید. در این مرحله ۴ مدرک با سایز و فرمت مورد تایید باید در سایت آپلود شود.

  1. صفحه اول کارت ملی و شناسنامه در یک صفحه A4 (با فرمت عکس jpg)
  2. اسکن مبایعه نامه یا قولنامه (با فرمت عکس jpg)
  3. فایل نقشه (با فرمت اکسل xlsx )
  4. فایل گواهی تعیین مختصات ملک (با فرمت عکس jpg)

حجم هر یک از فایل ها باید کمتر از ۱۵۰ کیلوبایت باشد. در غیر اینصورت با فرمان خطا مواجه می شوید.

نقشه یو تی ام ثبت نام درخواست سند ماده 147 نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام ثبت نام قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی برای سند تک برگی ماده ۱۴۷نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

دکمه ” مرحله بعدی” را بزنید تا وارد مرحله “پرداخت” شوید.

در این مرحله باید مبلغ ۵۰ هزار تومان به حساب سازمان ثبت اسناد و املاک کشور واریز کنید که امکان پرداخت اینترنتی به صورت آنلاین نیز وجود دارد.

مرحله بعدی مرحله “چاپ” است که در واقع فرم درخواست سند آماده پرینت است. فرم را پرینت بگیرید و قسمت اثرانگشت و امضا را پر کنید.

فرم تقاضامه را دقیقا مطالعه کرده و در صورت تایید اطلاعات آن پس از امضا و اثر انگشت به همراه سایر مستندات از طریق پست سفارشی به نشانی اداره ثبت مربوطه ارسال و با مراجعه مجدد به سامانه، شماره ۲۰ رقمی مرسوله را وارد کرده تا شماره پرونده از طریق سامانه اختصاص داده شود.

اکنون پکیج ثبت نام آماده ارسال با پست سفارشی به اداره ثبت است.

  • کپی کارت ملی و شناسنامه
  • فرم تقاضانامه مهر و اثرانگشت زده شده
  • کپی نقشه یو تی ام
  • کپی مبایعه نامه یا قولنامه

در صورت تمایل به انجام صفر تا صد ثبت درخواست سند مالکیت  شامل تهیه نقشه یو تی ام وضع موجود، بررسی سابقه ثبتی ملک جهت استخراج پلاک ثبتی ملک، ثبت نام در سامانه ثبت درخواست سند مالکیت تا مرحله دریافت شماره پرونده را می توانید به ما بسپارید.

جهت استعلام قیمت و هماهنگی تهیه نقشه یو تی ام پلاک ثبتی همه روزه در ساعات اداری تماس بگیرید تا توضیحات کامل خدمت شما ارائه گردد.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار کارشناس رسمی امور ثبتی 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!