نقشه یو تی ام زمین کشاورزی حومه تهران

در پی اجرای طرح کاداستر کشوری تمام ملک ها از جمله زمین های کشاورزی باید نقشه یو تی ام زمین کشاورزی را تحویل ادراه ثبت مربوطه دهند.

ملک های زراعی که دارای مساحت های بزرگی هستند و معمولا بیرون از طرح هادی روستایی قراردارند به دلیل مشخص نبودن حدفاصل هایشان مدام از دید مساحت و ابعاد توسط همسایگان ملک با شخم زدن های زمین هایشان در حال تغییر هستند.

پس لازمه هر ملک این هست که در زمان معامله اینگونه ملک ها در اولین فرصت با نقشه برداری دقیق مساحت آنها را بدست بیاوریم و ابعاد و گوشه های ملک را در سیستم مختصات جغرافیایی یو تی ام تعیین کنیم تا در ادامه درصورتی که تغییری در حدود و گوشه ها بوجود آمد بتوانیم آنها را دوباره پیاده سازی نماییم.

حاصل این کار نقشه یو تی ام زمین کشاورزی نام دارد که باید ممهور به مهر نقشه بردار تهیه کننده نقشه یو تی ام زمین کشاورزی شود.

اخذ سند تک برگی زمین کشاورزی

همچنین این نقشه ملاک عمل برای صدور سند می باشد و می بایست از ابتدا دقیق برداشت شود تا در ادامه جهت ارائه به هر سازمان و ارگانی برای اخذ هرگونه مجوز با وامی از آن استفاده کرد ، نقشه یو تی ام برای زمین زراعی قولنامه ای حکم سند تک برگ را دارد و حتما باید تهیه گردد تا جلوی هرگونه دخل و تصرفی را در آن بگیریم .

حتی توصیه می شود نسخه ای از نقشه یو تی ام را پیوست قولنامه نماییم و فروشنده و خریدار هم آن را امضا نمایید تا معلوم شده که خریدار واقعا چی ملکی را خریده و جلوی هرگونه کلاه برداری آتی گرفته شود و فروشنده کاملا مقید شود به تحویل ملکی که فروخته شود.

جانمایی سند روی عکس هوایی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
جانمایی سند روی عکس هوایی بر اساس حدود اربعه سندی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

نقشه یو تی ام زمین کشاورزی مشاعی

در مورد اراضی بزرگ کشاورزی که عمدتا هم مشاعی هستند، نقشه یو تی ام پلاک های ثبتی به ترتیب مراجعه به اداره ثبت برای درخواست تک برگی، در سسیستم ثبت و موقعیت شان تثبیت می شود.

زمین های بعدی باید حد و حدود خود را با زمینهای ثبت شده در سیستم اداره ثبت تطبیق دهند. که برای این تطبیق ممکن است ماهها مالک معطل شود و حتی مجبور به چندین بارتهیه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی خود شود تا اینکه در نهایت هیچ تداخلی با ملک های مجاور ثبت شده در سیستم نداشته باشد و تایید شود.

بنابراین ملکی ملک اول است دیگر درد سرهای رفع تداخل را ندارد. اگر در منطقه ی خود هیچ زمینی سند ندارد، سعی کنید زمین اولی باشید که سند می گیرید و به این ترتیب این بقیه ی ملکها هستند که موظف به تطبیق دادن خود با ملک شما و با نقشه یو تی ام زمین کشاورزی شما می شوند.

سازمان جهاد کشاورزی استان های مختلف جهت بررسی سابقه زراعی بودن اراضی و خارج شدن اراضی از زمره اراضی ملی و  تحقق مالکیت افراد بر زمین های زراعی ، مالکین محترم را جهت تهیه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی خود و همچنین جانمایی آن قطعه زمین بر روی چند دوره عکس هوایی به کارشناسان رسمی نقشه برداری ارجاع می دهند .

کارشناسان پس از بررسی مدارک با حضور میدانی  ، نقشه یو تی ام دقیق با دقت سانتیمتر از ملک های مذبور تهیه می نمایند و سپس موقعیت ملک بدست آمده را  با استفاده از ژئو رفرنس نمودن عکس های هوایی بر روی عکس های هوایی انتقال میدهند و آن را تایید و گواهی می نمایند و مالکین محترم می توانند با در دست داشتن این نقشه ها و عکس های تایید شده جهت اخذ اسناد مالکیتی خود اقدام نمایند.

تثبیت مرز زمین کشاورزی بر روی نقشه یو تی ام

برعکس زمین های مسکونی که بر اساس شبکه خیابانها به صورت منظم جانمایی و سپس با دیوارکشی تثبیت می شوند در مورد زمینهای کشاورزی به عدم وجود شبکه خیابان منظم شهری ، راهها و گذرها ، که عمدتا به صورت خاکی و نامنظم هستند نمی توانند ملاک مناسبی برای جانمایی دقیق ملک باشند.

به علاوه اینکه خود این گذرها در معرض تغییرات آتی و تعریض طبق طرح های تفصیلی هستند. در بسیاری موارد در مورد زمین های کشاورزی شاهد این تناقض هستیم که در سند منگوله دار حدود اربعه ملک به گذرهایی با عرض مشخص درج شده است اما در واقعیت نه تنها گذری در محدوده ملک وجود ندارد بلکه گذر فرضی در سند با کشت پوشانده شده است که این مسئله جانمایی دقیق ملک را بسیار دشوار می کند.

به طوری که گاهی اوقات یک دیوار در محدوده می شود ملاک عمل جانمایی برای بقیه ی مالکین. در صورتی که در دقت و صحت خود آن دیوار شبهه وجود دارد.

البته تا زمانی که قرار است این قطعات زمین تنها جهت کشت و با کاربری کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرند. خطاهای چند متری در تعیین مرزها چندان مهم نیست. اما همانطور که میدانید بسیاری از محدوده های کشاورزی با گسترش شهرها (احداث خیابانها و خطوط مترو و غیره) تغییر کابری به بافت شهری می دهند.

عکس هوایی نقشه بلوکی ملک های مجاور نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
عکس هوایی نقشه ملک مشاعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

اینجاست که تثبیت موقعیت هر ملک با دقت بالا برای اخذ سند تک برگی و تغییر کاربری الزامی است. و اینجاست که خطا در دیوارکشی ممکن است منجر به تجاوز به ملک های مجاور و بروز اختلافات ملکی شود.

پیاده سازی مرز زمین کشاورزی بر اساس نقشه یو تی ام

در اینجا به عنوان رسمی امور ثبتی توصیه می کنیم اگر قصد هزینه کردن برای دیوارکشی و اخذ سند تک برگی برای ملک دارید تنها روش  تعیین و پیاده سازی حدود اربعه ی ملک بر روی زمین جانمایی پلاک ثبتی بر اساس اصلاعات مندرج در سند و سپس پیاده کردن مختصات دقیق چهارگوشه ی ملک بر روی زمین با دستگاههای دقیق نقشه برداری زمینی است.

در مورد اراضی کشاورزی که قطعه زمین بسیار بزرگ است و مرزها روی زمین مرزهای طبیعی و یا حصار و فنس هستند که خط مشخصی مثل دیوارکشی ندارند, جانمایی پلاک ثبتی باید به طریقی انجام شود که هیچ تداخلی با پلاک های ثبتی مجاور نداشته باشد. وگرنه پروسه ی کار تا رفع تداخل و یا مصالحه با زمین های مجاور متوقف می شود.

عکس هوایی یو تی ام جانمایی حدود اربعه سندی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
عکس هوایی یو تی ام جانمایی حدود اربعه زمین کشاورزی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

اگر پلاک های ثبتی مجاور قبلا در اداره ثبت مربوطه سند تک برگ گرفته باشند به این معنی است که حدود و مرز آنها در سیستم اداره ثبت تثبیت شده است. بنابراین لازم است نقشه ی یو تی ام ثبت شده در اداره ثبت از آنها را داشته باشیم که بر اساس مرزهای زمین های مجاور, مرز زمین شما تثبیت شود تا هیچ تداخلی پیش نیاید.

اما اگر زمین شما اولین زمینی است که برای سند تک برگ اقدام کرده است, جای نگرانی نیست چراکه مجاورین شما هیچ نقشه ای در سیستم اداره ثبت ندارند که بخواهد برای تثبیت مرز شما ایجاد مشکل و تداخل کنند.

پس به این نتیجه می رسیم که نفر اول بودن در اخذ سند تک برگی بسیار مهم است. به این ترتیب این همسایه ها هستند که باید مرز خود را با مرز شما تطبیق دهند چون شما اولین نقشه یو تی ام را در سیستم اداره ثبت مربوطه ثبت کرده اید.

جانمایی پلاک ثبتی و تثبیت مرزهای زمین های بزرگ که عمدتا کشاورزی هستند کار پیچیده و نیازمند انجام توسط کارشناسان رسمی امور ثبتی است که علاوه بر رفع تداخل با زمین های مجاور, مساحت و حدود اربعه زمین با سند منگوله دار/بنچاق مغایرت پیدا نکند.

نمونه نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی زمین کشاورزی تهیه شده توسط خانم مهندس آبکار کارشناس رسمی امور ثبتی

عکس هوایی یو تی ام ملک نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
عکس هوایی یو تی ام ملک نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

فرق نقشه یو تی ام زمین کشاورزی با باغ

در مورد اراضی با کاربری باغ معمولا مرزها به صورت مرزهای طبیعی است که ممکن است در طول زمان دچار تغییر شود. مثلا در سند ذکر شده است شمالا به نهر. در صورتی که همین نهر در طول زمان ممکن است تغییر مسیر دهد و یا پهن و باریک شود. به این ترتیب ممکن است مساحت ملک در طول زمان دستخوش تغییر شود.

بنابراین بهترین تدبیر در مورد ملک های با کاربری باغ این است که مرزهای ملک از قبل تثبیت شده باشد. فنس مرز ثابت محسوب نمی شود. دیوارکشی مهمترین مرز ثابت است. هر چه دیوار قدیمی تر باشد بهتر است. حتی اگر در منطقه باغها مجوز دیوارکشی ندارند داشتن یک نیم دیوار بسیار به فنس یا مرزهای فرضی ارجحیت دارد.

نمونه نقشه یو تی ام UTM جانمایی زمین مشاعی تهیه شده توسط خانم مهندس آبکار کارشناس رسمی امور ثبتی

نقشه یو تی ام مشاعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام مشاعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

یکی از شروط مهم در معامله باغ داشتن مرز تثبیت شده به شکل دیوار است. و بعد تهیه نقشه یو تی ام UTM  تعیین موقعیت و مساحت زمین بر اساس برداشت همین مرز تثبیت شده با دستگاههای دقیق نقشه برداری و معامله بر اساس مساحت واقعی.

جانمایی پلاک ثبتی روی عکس هوایی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
جانمایی پلاک ثبتی روی عکس هوایی جهت تثبیت مرز زمینهای کشاورزی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

جهت دریافت خدمات مشاوره و کارشناسی تهیه انواع نقشه یو تی ام UTM برای زمین با انواع کاربری همه روزه در ساعات اداری تماس بگیرید و مشاوره شوید.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!