وکیل برای گرفتن سند تک برگی

گرفتن سند تک برگی برای یک ملک یعنی پایان پروسه نهایی کردن وضعیت ثبتی ملک برای همیشه. تا زمانی که ملکی سند تک برگی نداشته باشد به این معناست که هنوز ابهامات آن از نظر مالکیت و موقعیت و اصالت سند برطرف نشده است. به همین دلیل انتخاب وکیل خبره در امور ملکی می تواند این امر مهم را در کمترن زمان به نتیجه برساند.

برخی از ملک ها دارای سندهای قدیمی مانند سند دفترچه ایی شاهنشاهی و یا بنچاق و نسق هستند. و برخی دیگر ممکن است به طور کلی فاقد سند مالکیت رسمی باشند.

با توجه به اینکه سندهای قدیمی دفترچه ایی دیگر صادر نمی شوند، بنابراین هرگونه اقدام جهت درخواست سند مالکیت باید منجر به گرفتن سند تک برگی بشود. در غیر اینصورت ملک به عنوان ملک سند دار شناخته نمی شود و اجازه نقل و انتقال رسمی در دفترخانه های اسناد رسمی را ندارد.

لذا لازم است همه مالکین جهت تبدیل سندهای قدیمی به سند تک برگی و یا تعیین تکلیف وضعیت سندی ملک های فاقد سند رسمی اقدام کنند.

پروسه گرفتن سند تک برگی بسته به شرایط ممکن است پیچیدگی هایی داشته باشد که در ادامه به برخی از موارد اشاره می کنیم. لذا توصیه می شود در این موارد از وکیل امور ملکی که در کار گرفتن سند تک برگی فعالیت دارد استفاده کنید.

تبدیل سند دفترچه ای به سند تک برگی

در گذشته توصیه میشد که مالکین سند های مالکیت قدیمی خود را به سند تک برگی جدید تبدیل کنند.

اما اکنون اجباری و الزامی است که همه سندهای مالکیت قدیمی اعم از سندهای دفترچه ایی یا بنچاق یا نسق را به سند های جدید تک برگی تبدیل کنند. در غیر اینصورت اجازه نقل و انتقال سند را در دفترخانه ندارند.

برای مطالعه کامل تبدیل سند دفترچه ایی شاهنشاهی یا بنچاق و نسق به سند تک برگی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

گرفتن سند تک برگی برای ملک قولنامه ای

قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی که درگذشته به عنوان ماده ۱۴۷ شناخته می شد، تنها روش گرفتن سند تک برگی برای اراضی و ساختمانهای بدون سند است. اراضی کشاورزی و باغات و ملک های مسکونی ، تجاری و صنعتی با بررسی شرایط این قانون می توانند به صورت اینترنتی و از طریق سامانه درخواست سند تک برگی جهت گرفتن سند تک برگی اقدام کنند.

کمک گرفتن از وکیل ملکی خبره برای انجام کلیه امور اداری و فنی می تواند پروسه کار را کوتاه تر کند.

برای مطالعه شرایط و روال ثبت درخواست سند تک برگی از طریق قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

گرفتن سند تک برگی برای ملک موروثی

گرفتن سند تک برگی بری ملک موروثی یکی از دغدغه های وراث است چراکه معمولا وراث همکاری لازم را برای پیگیری های اداری و حقوقی ندارند. به همین دلیل پروسه کار با مشکلات زیادی مواجه می شود.

خوشبختانه پس از ظهور سند تک برگی این امکان برای وراث فراهم شده است که هر یک از وراث می تواند راسا جهت گرفتن سند تک برگی به اندازه سهم الارث خود اقدام کند و معطل همکاری سایر وراث نشود.

سندهای تک برگی این امکان را دارند که به هر اندازه سهم از کل سهم ششدانگ صادر شوند بدون اینکه نیاز به اقدام همزمان همه مالکین یا وراث باشد.

حتی در صورتیکه یکی از وراث اصل اسناد و مدارک را تصاحب کرده است و در اختیار سایر وراث قرار نمی دهد نیز می توان بدون داشتن اصل سند رسمی، برای گرفتن سند تک برگی اقدام کرد.

به همین دلیل داشتن وکیل ملکی خبره برای انجام کلیه امور اداری و فنی می تواند پروسه کار را کوتاه تر کند.

برای مطالعه مطالب بیشتر در این زمینه می توانید بر روی لینک های زیر کلیک کنید:

گرفتن سند تک برگی برای ملکی که محل آن را نمی دانید

شاید به نظر عجیب بیاید که مالکی محل دقیق ملک خود را نمی داند. اما این مساله یکی از پر تکرار ترین مراجعات ارباب رجوع به ما است: درخواست تعیین آدرس /لوکیشن/محل دقیق ملک از روی سند.

ممکن است مالک سالها پیش ملکی را خریداری کرده باشد که به دلیل عدم سرکشی به ملک و همچنین تغییرات و ساخت و سازهای منطقه، دیگر قادر به شناسایی محل دقیق چهارگوشه ملک خود نیست.

و یا وراثی که پس از فوت مالک، اسناد و مدارک مربوط به ملک را پیدا کرده اند و به دلیل فوت مالک اصلی، از محل دقیق ملک بی اطلاع هستند.

به همین دلیل داشتن وکیل ملکی خبره برای انجام کلیه امور اداری و فنی می تواند پروسه کا را کوتاه تر کند.

گرفتن سند تک برگی برای ملک مشاعی

برای ملک مشاعی سند تک برگی به صورت مشاعی صادر می شود. یعنی تا زمانی که ملک مشاعی تفکیک و افراز نشود ، تمام زمینهای واقع در ملک مشاعی باید به صورت مشاعی باقی بمانند.

اما این مساله مشکلی برای گرفتن سند تک برگی ایجاد نمی کند. در واقع سند تک برگی هم به صورت مشاعی صادر می شود.

فرق اساسی سند تک برگی مستقل با سند تک برگی مشاعی این است که نقشه کاداستر برای سند تک برگی مشاعی، در واقع نقشه ملک مادر است. بنابراین متقاضی موظف است نقشه یو تی ام ملک مادر را تحویل اداره ثبت بدهد تا به اندازه سهم مشاع مورد نظر، سند تک برگی صادر شود.

حتی اگز مالک سهمی به اندازه چند صد مترمربع داشته باشد اما ملک مادر چند هکتار باشد، باز هم متقاضی مجبور است نقشه یو تی ام زمین چند هکتاری مادر را تهیه کند. لذا از نظر هزینه ممکن است متقاضی توان پرداخت را نداشته باشد. بهترین کار این است که چند مالک مشاعی با هم اقدام کنند که هزینه تقسیم بشود.

به همین دلیل داشتن وکیل ملکی خبره برای انجام کلیه امور اداری و فنی می تواند پروسه کار را کوتاه تر کند.

هزینه وکیل برای گرفتن سند تک برگی

هزینه وکیل امور ملکی برای گرفتن سند تک برگی به صورت توافقی می باشد. در واقع وکیلی که در امور ملکی و سند حازق باشد ، پس از بررسی اولیه پرونده ملک کاملا متوجه می شود که پروسه گرفتن سند تک برگی برای چنین ملکی چقدر زمان می برد و مشمول چه هزینه هایی می شود.

گرفتن سند تک برگی به غیر از هزینه وکیل، شامل هزینه های اداره ثبت و همچنین هزینه های تهیه مدارک لازم برای درخواست سند تک برگی است مانند نقشه یو تی ام و غیره است که در لینک به طور کامل توضیح داده شده است:

در صورت تمایل به استفاده از کارشناسان رسمی گروه کارشناسی ما می توانید با مدیریت گروه تماس بگیرید تا متناسب با وضعیت ملک شما کارشناسان متخصص و روش کار تعیین شود.

تماس در ساعات اداری و ارتبط از طریق پیام رسان ها به صورت تمام وقت مقدور است. واتساپ تلگرام سروش ایتا بله روبیکا آیگپ

نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات امور ثبتی و نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!