نقشه یو تی ام برای سند تک برگی

یکی از الزامات صدور سند تک برگی آپارتمان ارائه نقشه یو تی ام UTM آپارتمان به اداره ثبت مربوطه است که در مطالب قبلی به طور مفصل به آن پرداخته شده است. لطفا صفحه نقشه یو تی ام UTM به خصوص قسمت تهیه نقشه یو تی ام UTM برای ارگانها و سازمانهای مختلف را مطالعه بفرمایید.

اما این مطلب جهت رفع ابهام نقشه یو تی ام UTM آپارتمان جهت صدور سند تک برگی آپارتمان است.

به طور کلی وقتی صحبت از صدور سند تک برگی می شود، این ذهنیت ایجاد می شود که ملک به صورت زمین خالی و یا خانه کلنگی قدیمی است. یعنی برای اولین بار است که قصد تبدیل سند دفترچه ای ملک به سند تک برگی را دارند.

اما هستند آپارتمانهایی که قبل از سال ۱۳۹۱ سندشان صادر شده است و در آن زمان سند آپارتمانها هنوز به روال سنتی و به صورت سند دفترچه ای بوده است.

 بنابراین اکنون با مراجعه به اداره ثبت برای تبدیل سند دفترچه ای (نه چندان قدیمی) به سند تک برگی مشمول دستورالعمل الزام به تهیه نقشه یو تی ام UTM ملک می شوند. اما متقاضیان این ابهام را دارند که آیا منظور نقشه واحد آپارتمانشان است یا نقشه عرصه ملک؟

پاسخ این است که اداره ثبت نقشه یو تی ام UTM عرصه کلی ملک را لازم دارد و کاری به نقشه و مساحت واحدهای آپارتمانی مسکونی و یا تجاری داخل ملک ندارد.

بنابراین این نقشه یو تی ام UTM برای تمام واحدهای آپارتمانی مسکونی و تجاری ساخته شده در داخل ملک یکسان است و اگر یکبار تهیه شود، بقیه همسایه های این ساختمان هم می توانند آن را جهت تبدیل سندهای دفترچه ای خود به سند تک برگی استفاده کنند.

پس لازم به تاکید است که هنگام بازدید و برداشت نقشه برداری از ملک جهت تهیه نقشه یو تی ام UTM آپارتمان کاری به داخل واحد آپارتمان نداریم. بلکه چهار گوشه ملک (با فرض اینکه ملک چهارگوشه است) که معمولا دو گوشه از حیاط و دو گوشه از طریق پشت بام قابل دسترسی هستند بازدید و نقشه برداری می شود.

ضمنا همانطور که گفته شده با توجه به اینکه کل واحدهای مسکونی و تجاری داخل ملک می توانند از این نقشه برای تبدیل سندهای دفترچه ای خود به سند تک برگی استفاده کنند، می توانید هزینه آن را به طور اشتراکی با بقیه همسایگان تامین کنید.

ذکر این نکته نیز ضروری است که با توجه اینکه یکی از فاکتورهای مهم در برآورد هزینه تهیه نقشه یو تی ام UTM آپارتمان مساحت کل عرصه ملک است نه مساحت آپارتمان و فاکتور مهم دیگر تعداد شکستها یا گوشه های عرصه ملک.

 اکثر ملک های ایران مستطیلی شکل هستند و چهار گوشه دارند. بنابراین می توان گفت که در مورد اکثر ملک ها، جدول مختصات یو تی ام شامل ۴ سطر است.  عنایت بفرمایید که در زمان استعلام قیمت حتما ذکر کنید که ملک شما یک آپارتمان است نه یک قطعه زمین یا یک ملک کلنگی.

به عنوان مثال یک آپارتمان ۵۰ متری در یک بلوک ساختمانی واقع شده است که هر طبقه ۵ واحد است.

بنابراین عرصه این ملک یک قطعه زمین ۵۰۰ متری است که هزینه تهیه نقشه یو تی ام UTM برای ۵۰۰ مترمربع را باید پرداخت کنند نه ۵۰ مترمربع را !

اما اگر ملک تک واحدی باشد تفاوت قابل توجهی بین مساحت آپارتمان با مساحت عرصه ملک وجود ندارد و تعرفه بر اساس همان مساحت آپارتمان محاسبه خواهد شد.

در زیر نمونه هایی از نقشه یو تی ام UTM وضع موجود برای انواع ملک آورده شده است:

انواع نقشه یو تی ام

نقشه ملک چهارگوشه

نقشه یو تی ام زمین خالی و پلاک های ثبتی مجاورین نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام اصلاح سند و مساحت پس از اصلاحی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

نقشه ملک پنج گوشه

نقشه یو تی ام مغایرت مساحت سندی با مساحت وضع موجود ملک نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام پخی ملک پس از اجرای طرح شهرداری نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

نقشه ملک شش گوشه

نقشه یو تی ام ملک تودلی نقشه بردار خانم مهندس آبکار کارشناس رسمی امور ثبتی 09126140339
نقشه یو تی ام ملک تودلی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

نقشه ملک هفت گوشه

نقشه یو تی ام ملک چندگوشه
نقشه یو تی ام وضع موجود ملک چند گوشه با ابعاد زاویه دار نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۹۹

نقشه ملک هشت گوشه

نمونه نقشه یو تی ام وضع موجود نقشه بردار خانم مهندس آبکار کارشناس رسمی امور ثبتی 09126140339
نمونه نقشه یو تی ام وضع موجود نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

نقشه ملک ده گوشه ( با ده شکست )

نقشه یو تی ام دوهزارم شهرداری نقشه بردار خانم مهندس آبکار کارشناس رسمی امور ثبتی 09126140339
نقشه یو تی ام دوهزارم شهرداری نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

​لذا خواهشمند است هنگام استعلام قیمت، توضیحات کامل و دقیق از وضعیت و شرایط ملک ارائه بفرمایید که موجب تضعیع حق کارشناس نقشه بردار نشود. یعنی در واقع تصور متفاوتی از ملک داشته است و هنگام بازدید با ملکی کاملا متفاوت مواجه می شود .

کما اینکه ممکن است زمانبدی که کارشناس نقشه بردار برای انجام عملیات نقشه برداری از ملک متصور بوده است ، چندین برابر شود . این موضوع باعث می شود بازدید از ملک های بعدی با تاخیر یا لغو قرارداد مواجه شوند.

جهت درخواست خدمات تهیه نقشه یو تی ام برای اخذ سند تک برگی ، همه روزه می توانید در ساعات اداری تماس بگیرید. علاوه بر استعلام قیمتمی توانید مشاوره رایگان نیز دریافت کنید.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!