هزینه یو تی ام ۱۴۰۳

اطلاع از هزینه تهیه نقشه یو تی ام در سال ۱۴۰۳ از این جهت اهمیت دارد که با توجه به پیشرفت قابل توجه طرح کاداستر کشور در حال حاضر یعنی سال ۱۴۰۳ تحویل نقشه یو تی ام از الزامات تشکیل هر گونه پرونده ملکی در ادارات مرتبط با امور ملک مانند اداره ثبت، شهرداری ها، سازمان منابع طبیعی، سازمان امور اراضی، سازمان زمین شهری و … در تمام استانها حتی شهرهای کوچک است.

تعرفه نقشه یو تی ام در سال ۱۴۰۳ به تبعیت از تورم، افزایش ۴۰ درصدی داشته است که شامل هزینه دستگاه نقشه برداری، نیروی دفتری و کارشناس رسمی نقشه برداری است. البته هزینه نقشه یو تی ام در سال ۱۴۰۳ برای ملک های مختلف بر اساس شرایط ملک متفاوت است که باید به صورت موردی بررسی و برآورد شود.

شرایط ملک به دو صورت تعبیر می شود:

  1. شرایط فیزیکی ملک مانند لوکیشن، شیب زمین، مساحت ملک، تعداد گوشه های ملک، شکل متقارن یا نامتقارن ملک، وضعیت دیوارکشی و غیره…
  2. شرایط پرونده ملک مانند مشخص بودن محل دقیق ملک یا عدم اطلاع متقاضی از محل ملک، سند داشتن یا فاقد سند بودن ملک، وضعیت تحدید حدود ملک، در دسترس بودن سند یا مفقود بودن سند مالکیت، مشخصات پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک، مشخص بودن مساحت یا “حدی به حدی” بودن ملک و غیره…

که هر یک از شرایط فوق الذکر، نقشه یو تی ام مختص به خود را نیاز دارد که کارشناس رسمی نقشه برداری و امور ثبتی با توجه به این شرایط هزینه نقشه یو تی ام در سال ۱۴۰۳ را برآورد می کند.

محدوده خدمات نقشه برداری ما جهت تهیه نقشه یو تی ام در سال ۱۴۰۳، تهران و حومه تهران شامل کرج هشتگرد دماوند رودهن بومهن فیروزکوه فشم شهرری اسلامشهر شهریار قرچک ورامین کهریزک و … می باشد.

لذا خواهشمند است متقاضیان شهرستان ها از تماس با ما خودداری کنند و به نقشه برداران مستقر در منطقه محل وقوع ملک مراجعه کنند. دقت بفرمایید که محل وقوع ملک مهم است نه محل سکونت متقاضی.

لذا متقاضیان محترم ساکن تهران که ملک شان در شهر دیگری واقع است، لطفا با نقشه بردار شهر مورد نظر تماس بگیرند.

همچنین شرکت ما هیچ شعبه دیگری در شهرهای دیگر ندارد و هیچ شماره تماس یا توصیه ایی در مورد نقشه برداران سایر شهرها ندارد.

روش درخواست تهیه نقشه یو تی ام سال ۱۴۰۳

با توجه به دسترسی همگان در سال ۱۴۰۳ به اپلیکیش های ارتباطی، راه های ارتباط ما با متقاضیان از طریق تمام اپلیکیشن های واتساپ تلگرام سروش بله ایتا روبیکا امکان پذیر است.

لذا جهت درخواست تهیه نقشه یو تی ام در سال ۱۴۰۳، ابتدا تماس تلفنی بگیرید تا به سوالات ما در مورد وضعیت ملک و هدف از تهیه نقشه یو تی ام و اینکه برای چه اداره یا ارگانی پاسخ دهید تا با توجه به وضعیت پرونده ملک ، اسناد و مدارک  اطلاعات مورد نیاز کارشناسان به اطلاع شما برسد.

سپس با استفاده از هر یک از اپلیکیشن های نامبرده، مدارک مورد نظر کارشناسان ما را به صورت اسکن و یا عکس واضح ارسال بفرمایید تا برآورد هزینه تهیه نقشه یو تی ام ۱۴۰۳ به صورت کاملا کارشناسانه انجام شود.

در صورت توافق متقاضی با هزینه اعلامی، نام کامل و شماره تماس متقاضی جهت تنظیم قرارداد را اعلام می کند.

ظرف کمتر از یک ساعت اسکن ممهور قرارداد برای متقاضی ارسال می شود.

زمان شروع پروژه از روز واریز پیش پرداخت می باشد.

در صورتی که پروژه نیاز به بازدید یا نقشه برداری میدانی داشته باشد، روز و ساعت حضور کارشناس نقشه برداری در محل ملک متعاقبا به متقاضی اعلام خواهد شد.

لازم به تاکید است که شماره پروانه کارشناس مربوطه جهت انجام هرگونه استعلام و یا تحقیق در مورد کارشناس، در قرارداد درج شده است.

یو تی ام یعنی چه؟

به طور کلی نقشه یو تی ام UTM اصطلاحی تخصصی است که جزو لاینفک امور مربوط به زمین و ملک و سند است.

اولین جایی که مالک اصطلاح نقشه یو تی ام UTM را می شنود از نقشه بردار اداره ثبت و یا شهرداری است.

این اصطلاح چون یک کلمه لاتین است ممکن است شما را که برای اولین بار آن را می شنوید شوکه کند.

یو تی ام یک سیستم جهانی است که در آن هر نقطه از کره زمین مختصات منحصر به فردی دارد که با مختصات یو تی ام به آن منسوب می شود. طرح جامع کاداستر کشوری نیز که از سال ۱۳۸۹ به تمام ادارات ثبت ابلاغ شد، بر پایه همین سیستم است. به طوری که در تمام ادارات ثبت ، شهرداری ها ، اداره منابع طبیعی، سازمان زمین شهری، سازمان مسکن و شهرسازی ، جهاد کشاورزی و سایر ادارات و ارگانها و سازمانهای مرتبط با امور اراضی و ملک باید بر اساس همین سیستم پرونده های ملکی را تنظیم کنند تا به صورت یکپارچه یک سیستم مدیریت الکترونیکی املاک مشترک در کشور تدوین شود.

نقشه یو تی ام UTM  به معنای نقشه ای است که در آن گوشه های دقیق ملک با حروف انگلیسی ABCDEF…. و یا با شماره های  123456……… مشخص شده است و در جدولی معروف به جدول مختصات یو تی ام UTM  برای هر گوشه دو عدد شش رقمی و هفت رقمی درج شده است. رقم های بعد از ممیز نشان دهنده دقت مختصات است که معمولا تا دو رقم اعشار کافی است چون دو رقم اعشار نشان دهنده دقت سانتی متری است که برای ادارات ثبت و شهرداری ها کافی است.

با توجه به اینکه در تهران اکثر ملک ها تحت ساخت و ساز قرار گرفته اند و سند تک برگی دارند بنابراین چهارگوشه دقیق اکثر ملک ها در بانک سیستم کاداستری دارات ثبت و شهرداری ها ثبت شده است. لذا اگر ملکی کلنگی باشد و بخواهد سند تک برگی اخذ کند با توجه به گوشه های تثبیت شده همسایه شرقی یا همسایه غربی می توان گوشه های این ملک را نیز با دقت بسیار بالا تثبیت کرد که این کار توسط هر نقشه برداری به راحتی قابل انجام است.

در زیر نمونه هایی از نقشه یو تی ام UTM  ملک در منطقه ساخته شده آورده شده است. همانور که می بینید همه ملک ها طبق نقشه ثبتی در کنار هم چیده شده اند بطوریکه گوشه های هر ملک هم از سمت غربی و هم از سمت شرقی توسط ملک های دیگر تثبیت شده است.

نقشه یو تی ام جانمایی سند تعیین محل دقیق پلاک ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام جانمایی سند برای تعیین محل و موقعیت دقیق پلاک ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام ملک تصرفی دولت نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام ملک تصرف شده توسط دولت نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه کادر طولها و مساحت قطعه ها از گذر تا گذر نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه کادر طولها و مساحت دقیق قطعه ها از گذر تا گذر در سیستم مختصات یو تی ام نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام تطبیق طول و عرض سندی با وضع موجود ملک نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام تطبیق طول و عرض سندی با وضع موجود ملک نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

اما در مورد ملک های حومه تهران بخصوص قسمت هایی که هیچ ساخت و سازی ندارد که بتواند ملاک تثبیت عرصه ملک های دیگر قرار گیرد ، تهیه نقشه یو تی ام UTM  دشوار تر و پیچیده تر خواهد بود بطوریکه قابل انجام توسط هر نقشه برداری نیست.

همانطور که گفته شد با توجه به اینکه دقت مورد تایید ادارات ثبت و شهرداری دقت سانتی متری می باشد، اظهارات مالک در مورد نشان دادن گوشه های ملک نیز نمی تواند ملاک انجام کار قرار گیرد چون اظهارات مالک دقت سانتی متری ندارد و صرفا به صورت حدودی و چشمی می باشد. البته بعضی مالکین که حتی حدودی هم جای ملک خود را نمی دانند چون چندین سال است که ملک را رها کرده اند.

لذا در این مواقع صرفا نقشه بردار کارشناس رسمی امور ثبتی است که می تواند گوشه دقیق ملک را از بانک اطلاعات ثبتی استخراج کند بطوریکه دسترسی به جانمایی تمام قطعه زمین های منطقه بر اساس نقشه تفکیکی ثبتی داشته باشد. بنابراین پروسه تهیه نقشه یو تی ام UTM  برای این موارد زمانبر تر و بالطبع گران تر از نقشه یو تی ام UTM  ملک ساخته شده است.

در زیر نقشه یو تی ام UTM  برای ملک هایی که در مناطق بدون ساخت و ساز واقع شده اند را مشاهده می کنید که توسط توسط خانم مهندس آبکار نقشه بردار امور ثبتی تهیه شده است:

نقشه یو تی ام پلاک ثبتی اصلی و فرعی سند نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام پلاک ثبتی اصلی و فرعی سند دفترچه ای قدیمی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام سند دفترچه ای پلاک ثبتی اصلی و فرعی سندی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام سند دفترچه ای پلاک ثبتی اصلی و فرعی سندی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام موقعیت سند طبق پلاک ثبتی اصلی و فرعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام موقعیت سند طبق پلاک ثبتی اصلی و فرعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام سند حدی به حدی برای تثبیت مرزهای دقیق پلاک ثبتی روی نقشه هوایی منطقه نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام سند حدی به حدی برای تثبیت مرزهای دقیق پلاک ثبتی روی نقشه هوایی منطقه نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی واقع در بخش 11 تهران نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی زمین واقع در بخش ۱۱ تهران نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی برای سازمان منایع طبیعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی برای سازمان منایع طبیعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

گاهی اوقات نیز برای تهیه نقشه یو تی ام UTM   نیاز به تلفیق هر دو روش است. یعنی بعضی از گوشه ها را با استفاده از گوشه های تثبیت شده ملک های مجاور باید بدست آورد و برخی گوشه ها را با استفاده از نقشه ثبتی و اطلاعات موجود در بانک اطلاعات ثبتی. نمونه نقشه یو تی ام UTM  زیر تهیه شده توسط خانم مهندس آبکار نمونه ای از این نوع نقشه یو تی ام UTM   است:

نقشه یو تی ام ثبتی جانمایی قطعات تفکیکی پلاک ثبتی در سیستم مختصات یو تی ام نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام آدرس پلاک ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
جانمایی زمین در نقشه یو تی ام نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
جانمایی زمین در نقشه یو تی ام نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

الزام تهیه نقشه یو تی ام برای صدور سند تک برگی

به سند پلاک ثبتی اصلی سند مادر می گویند و پلاک اصلی ها معمولاً به اسم بزرگ خاندان ها در ثبت شناخته می شود.

پلاک اصلی همان نام خانوادگی ملک می باشد و پلاک فرعی همان اسم کوچک می باشد .

سند منگوله دار نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
سند منگوله دار نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

دفتر فروعات در اداره املاک همان شجره نامه ما آدمها است …!!!

به عملیات جداسازی پلاک فرعی از اصلی تفکیک عرصه می گویند .

در هر عملیات تفکیک به هر قطعه تفکیکی شماره ای تعلق می گیرد که شماره قطعه تفکیکی می گویند.

۴ تفکیکی ۴ فرعی ۴۸ اصلی۲  تفکیکی ۱۰ فرعی ۴۸ اصلی ۱  تفکیکی ۹ فرعی ۴۸ اصلی ۴  تفکیکی ۱۲ فرعی ۴۸ اصلی ۳  تفکیکی ۱۱ فرعی ۴۸ اصلی۲  تفکیکی ۲ فرعی ۴۸ اصلی۱ تفکیکی ۱ فرعی ۴۸ اصلی
۸ تفکیکی ۸ فرعی ۴۸ اصلی۷ تفکیکی ۷ فرعی ۴۸ اصلی۶ تفکیکی ۶ فرعی ۴۸ اصلی۵ تفکیکی ۵ فرعی ۴۸ اصلی

 شماره پلاک فرعی آخرین عدد دفتر فروعات + ۱ می باشد که برای بالا می شود ۸+۱ یعنی ۹ برای شروع قطعه ۳ فرعی از ۴۸ اصلی در عملیات تفکیک دوم می باشد و ۳ فرعی از ۴۸ می شود مادرقطعه  9فرعی از ۴۸ و پلاک ۴۸ می شد مادر بزرگ .

در صورتی که اشتباه در دادن اسم در دفتر فروعات بوجود بیاید به عدد یکی از  پلاکهای  فرعی پلاک فرعی مکرر می گویند و کلمه مکرر اضافه می شود .

هر سند در صفحه اول فقط  اسم یک نفر را دارد .

نام : پلاک فرعی برای مثال ۹

نام خانوادگی : پلاک اصلی برای مثال ۴۸

نام پدر همان نام مادر : برای مثال ۳/۴۸

شماره شناسامه : شماره قطعه تفکیکی برای مثال ۱

کد ملی : شناسه ملی که هنوز اجرایی نشده

محل تولد : محل وقوع ملک برای مثال بخش یازده

نثشه تقسیمات نواحی ثبتی استان تهران و همچنین شهر تهران در نقشه زیر آورده شده است.

که به صورت جمله ای می شود  :

شش دانگ یک قطعه زمینی به شماره پلاک فرعی ۹ از ۴۸ اصلی مفروضی و مجزا شده از ۳ فرعی از اصلی مذکور (۴۸) به شماره قطعه ۲  تفکیکی واقع در بخش ۱۱ تهران .

در عملیات تجمیع به این صورت می شود :

۵/۴۷۱۴۲۳/۴۸۳۵/۴۸

اگر نام خانوادگی یکی بود همان می شد نام پلاک ثبتی و اگر یکسان نبود عدد بزرگتر را به عنوان پلاک اصلی انتخاب می کنند و از دفتر فروعات آن شماره پلاک فرعی را آخرین شماره موجود + ۱ می شود ولی در قدیم  در سند های دفترچه ای می شد ۵و۱۴۲۳و۳۵ فرعی از اصلی های ۴۷ و ۴۸ چون پلاک فرعی ماهیت تکست داشت ولی در دیتا بیس  سیستم جدید پلاک عددی است .

در شهرداری ها از یک حدی دیگر نمی توا ن بیشتر تفکیک عرصه را انجام داد .

در صفحه چهارم سند محیط ملک آورده می شود .

و فقط ۴ جهت اصلی در نوشتن حدود داریم .

اصول حدود :

  1. طول اضلاع : به متر  تا دورقم اعشار 
  2. حد فاصل ( هر عارضه ای که در منتها الیه ملکی واقع شده و دو ملک را از هم جدا می کند برای مثال پی کنی ، دیوار ، درب ، راه پله ، پنجره و دیوار ، خط فرضی  ( در پارکینگ ها ) ) برای جایی که درز انقطاع وجود دارد آن درز انقطاع چون انتهای ملک می باشد دیگر حد فاصل دیوار نیست بلکه خط فرضی درز انقطاع است ، برای عرصه خالی خط فرضی است  .
  3. نام ملک مجاور

مثال :شمالاً بطول هشت متر و ۲۲ سانتیمتر درب و دیواریست  حد فاصل خیابان ۱۰ متری یا یا راه پله .

 برای تعریف حدود یک ملک از داخل به آن ضلع نگاه میکنیم و آن جهت می شود جهت تعریف آن ضلع و شوع از شمال غرب می باشد و در جهت ساعت می چرخیم و این روال در کل کارهای ثبتی تکرار می شود .

برای پخ ها در یکی از جهت های اصلی باید تعریف شود و برای این کار نگاه میکنیم ببینیم که در کدام جهت کشیدگی بیشتر دارد .

اگر حد فاصل های متفاوت باشد باید در دوقسمت نوشته شود برای مثال قسمتی دیوار و قسمتی فنس

اگر مجاور ها متفاوت باشد برای مثال دو پلاک باشد باید طول مستقیم با یک نوع حد فاصل در دو سمت تعریف شود .

وقتی در مورد جهات اصلی حدود را می نویسیم همه شمالها در کنار هم قرار میگیرد و بعد به شرق ها و …

در ادامه شکل زیر را تعریف کرده ایم

شمالاً در سه قسمت که قسمت دوم آن شرقی است

اول به طول ۱۵ متر دیار به دیوار طعه ششم تفکیکی

دوم به طول ۴ متر به دیوار خانه ابراهیم خان

سوم بطول ۱۰ متر دیور مشترک با خانه مزبور

شرقاً در دو قسمت

اول بطول ۲۰ متر درب و دیوار به خیابان ۱۵ ماری

دوم دیواری به صورت پخ به طول ۲متر و ۸۳ سانت به تقاطع دو خیابان

جنوباً به طول ۲۳ متر به خیابان ۱۲ متری

غرباً در دو قسمت

اول به طول ۱۵ متر دیواریست به پلاک ۴ ثبتی

دوم به طول ۱۱ متر دیواریست به طول ۱۱ متر به پلاک ۲ ثبتی

نقشه یو تی ام پلاک ثبتی عبارت است از نقشه ای که علاوه بر اینکه موقعیت چهارگوشه ملک درسیستم مختصات یو تی ام در آن مشخص شده است، شماره پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک در آن درج شده و توسط نقشه بردار کارشناس رسمی دادگستری-امور ثبتی ممهور شده است.

تنها این نقشه است که مورد تایید ادارات ثبت جهت پذیرفتن درخواست صدور سند مالکیت از طرف متقاضی است. در صورتی که نقشه یو تی ام پلاک ثبتی ملک در بین اسناد و مدارک ارائه شده به اداره ثبت هنگام ثبت درخواست سند مالکیت وجود نداشته باشد در واقع پرونده متقاضی دارای نقص مدارک است و مورد رسیدگی قرار نخواهد گرفت تا زمانی که متقاضی نقشه یو تی ام پلاک ثبتی ملک را تهیه و به اداره ثبت مربوطه تحویل دهد.

نقشه یو تی ام تعریض گذر برای شهرداری نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام تعریض گذر جهت مشخص شدن مساحتی از ملک که در گذر شهرداری افتاده است نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام اضافه طول نقشه یو تی ام اضافه مساحت نقشه یو تی ام اختلاف مساحت سند با وضع موجود ملک نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

نمونه نقشه یو تی ام

 با توجه به اینکه یکی از سوالات پر تکرار متقاضیان تهیه نقشه یو تی ام “نقشه یو تی ام چیست؟” می باشد، در این پست یک نمونه نقشه یو تی ام UTM با دقت سانتی متر جهت رفع ابهام و دادن یک دید کلی از نقشه یو تی ام UTM آورده شده است. همانطور که در نقشه ملاحظه می فرمایید، نقشه یو تی ام نقشه ای است که در آن موقعیت (محل وقوع ملک)، ابعاد و مساحت ملک با دقت سانتی متر و جدول مختصات یو تی ام UTM گوشه های ملک آورده شده است. به این ترتیب اگر به عنوان مثال نقشه یو تی ام جهت ارائه به اداره ثبت اسناد و اخذ سند تک برگی مدنظر باشد، از روی این نقشه مساحت دقیق ملک و حدود اربعه ملک در سند درج می گردد و همچنین مختصات گوشه های ملک در سیستم اداره ثبت اسناد بایگانی می شود که هیچ شخص دیگری نتواند برای این ملک با این مختصات و موقعیت روی کره زمین سندی اخذ نماید که این امر از بسیاری کلاهبرداری ها و زمین خواری ها جلوگیری می کند. 

در صورتی که سند کنونی ملک شما از نوع سندهای دفترچه ای قدیمی معروف به اسناد اربعه می باشد، اینگونه اسناد به دلیل مشخص نبودن حدود دقیق زمین و در نتیجه نامعلوم بودن مساحت دقیق قطعه، از ارزش پایینی برخوردار بوده و شما در صورت انجام هرگونه اقدامی از قبیل معامله ملک، ساخت و ساز، تغییر کاربری و… موظف به تهیه نقشه دقیق از ملک در سیستم مختصات UTM می باشید. همچنین با توجه به تصویب کلیات طرح جامع کاداستر کشور در مجلس شورای اسلامی مورخ چهارشنبه ۲۱ خرداد سال ۱۳۹۳ ، مالکین موظف به نقشه برداری و ثبت ملک خود در این سیستم با ابعاد و حدود اربعه دقیق می باشند.   

لذا با توجه به اینکه عمدتاً ابعاد درج شده زمین در اسناد اربعه قدیمی با ابعاد واقعی قطعه ملک بر روی زمین تفاوت دارد، مالکی برنده است که زودتر از مالکین همسایه اقدام به رسمی نمودن ابعاد و مساحت زمین خود نماید. چراکه با فرض بزرگتر بودن مساحت قطعه بر روی زمین و با توجه به مرزهای تعین شده روی زمین از مساحت  تقریبی درج شده در سند اربعه، مالک موفق به ثبت رسمی مرزها و ابعاد قطعه در این سیستم با اندازه ای بزرگتر از عدد درج شده در سند قدیمی می گردد و هیچ یک از مالکین هم مرز با این قطعه پس از ثبت این قطعه در سیستم UTM و تایید آن از طرف نقشه بردار رسمی سازمان نظام مهندسی ساختمان، حق هیچ گونه تعرض و ادعایی نسبت به مرز و مساحت این ملک را نخواهند داشت.

در حالی که بنا به تجربه و به کرات دیده شده است قطعه زمینی که دیرتر از املاک هم مرز خود در قطعه مادر اقدام به نقشه برداری و تعیین مرز و مساحت می نماید، مجبور به پذیرش تمام خطاهای مساحتی و مرزی موجود در اسناد قدیمی غیردقیق قطعات مجاور و بعضاً ثبت مساحت ملک خود حتی با اندازه ای کوچکتر از واقعیت توافق و نوشته شده در سند قدیمی موقع تفکیک ملک مادر می گردد.

نقشه یو تی ام طول سندی ملک و مساحت وضع موجود با طول های سندی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام طول سندی ملک و مساحت وضع موجود با طول های سندی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام وضع موجود ملک پس اجرای پخ نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام وضع موجود ملک پس اجرای پخ نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام تحدید حدود نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام تحدید حدود نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

روش تهیه نقشه یو تی ام در سال ۱۴۰۳

روش تهیه نقشه یو تی ام در سال ۱۴۰۳ برای ملک های مختلف با شرایط و پرونده های مختلف قطعا متفاوت است. اما خروجی کار برای تمام ملک ها نقشه ایی هست که مختصات یو تی ام گوشه های ملک در آن درج شده است.

از خود اصطلاح یو تی ام که بگذریم، نقشه یو تی ام UTM انواع گوناگونی دارد که کاملا بستگی به دلیل تهیه و استفاده ای که از نقشه یو تی ام UTM قرار است بشود دارد.

بنابراین توصیه می کنیم در صورتی که نقشه بردار اداره ثبت یا شهرداری به صورت شفاهی به شما اعلام کرد که باید نقشه یو تی ام UTM  ملک خود را تهیه کنید و تحویل دهید تا پرونده ادامه پیدا کند، حتما از کارشناس مربوطه درخواست کنید روی کاغذ مختصرا بنویسد که به چه منظوری و با چه مهری.

همانطور که اطلاع دارید نقشه برداران کارشناس رسمی در ایران به دو دسته تقسیم می شوند. نقشه برداران کارشناس رسمی نظام مهندسی و نقشه برداران کارشناس رسمی دادگستری (عضو کانون کارشناسان و یا قوه قضاییه).

به طور کلی از نظر فنی مهر نقشه بردارارن نظام مهندسی برای نقشه یو تی ام UTM کاملا معتبر است اما در صورتی که هدف از تهیه نقشه یو تی ام UTM علاوه بر بار فنی ، دارای بار حقوقی هم باشد و یا به جهت استفاده در دادگاههای دعاوی ملکی باشد، مهر کارشناس رسمی دادگستری الزامی می شود که البته هزینه بالاتری هم دارد.

بنابراین همانطور که گفته شد، از نقشه بردار پرونده خود حتما درخواست کنید که دلیل تهیه نقشه یو تی ام UTM و مهر مورد نظر را کتبا برای شما بنویسند تا ما بتوانیم خدماتی دقیقا متناسب با پرونده شما ارائه دهیم.

به عنوان مثال اگر دستور تهیه نقشه یو تی ام UTM به منظور تعیین موقعیت دقیق ملک بر روی نقشه دو هزارم داده شده باشد، مهر نقشه بردار کارشناس رسمی نظام مهندسی کفایت می کند.

اما اگر به مالک اعلام شود که به دلیل جا به جایی پلاک های ثبتی در محدوده ملکش، باید نقشه یو تی ام UTM تهیه شود، در اینجا چون موضوع یک موضوع حقوقی است و جا به جایی پلاک های ثبتی می تواند به معنی تجاوز به ملک های مجاور باشد، باید حتما نقشه یو تی ام UTM ممهور به مهر نقشه بردار کارشناس رسمی دادگستری شود.

و یا در مواقعی که سندی وجود دارد که مالک یا وارثین از محل دقیق آن بی اطلاع هستند باید نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی انجام شود تا در صورتی که ملک متصرف دارد، از طریق دادگاه خلع ید متصرف پیگیری شود. بنابراین این نوع نقشه یو تی ام UTM باید حتما ممهور به مهر نقشه بردار کارشناس رسمی دادگستری رشته امور ثبتی شود تا مورد قبول دادگاه به عنوان تامین دلیل قرار بگیرد. این نوع نقشه یو تی ام UTM که نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی نام دارد، از نظر هزینه ای در واقع گران ترین نوع نقشه یو تی ام UTM است. پراکه کل مسئولیت صحت و دقت تعیین موقعیت دقیق سند قدیمی دفترچه ای، به عهده کارشناسی است که نقشه را مهر کرده است. چون تمام پروسه دادگاه و خلع ید متصرف بر اساس همین جانمایی است که اگر نادرست باشد می تواند حتی به ابطال پروانه کارشناس رسمی منجر شود.

لذا توجه کنید تعیین هزینه نقشه یو تی ام UTM در سال ۱۴۰۳ بستگی به عوامل مختلفی دارد که باید بررسی شود.

امکان تهیه نقشه یو تی ام

تهیه نقشه یو تی ام UTM ممهور به مهر نقشه بردار کارشناس رسمی در واقع نتیجه نهایی در پروژه های نقشه برداری و امور ثبتی است.

اما گاهی پرونده مورد نظر پیچیدگی هایی دارد که علی رغم بررسی ها و تلاش های کارشناسان، امکان تهیه نقشه یو تی ام UTM  وجود ندارد.

در اکثر پروژه هایی که نقشه یو تی ام UTM صرفا از طریق نقشه برداری وضع موجود ملک تهیه می شود، مسئولیت هماهنگی در بازدید از ملک و رفع موانع احتمالی به عهده متقاضی است. البته در اکثر موارد همه چیز خوب پیش می رود و نقشه بردار بدون مشکل عملیات نقشه برداری را به اتمام می رساند.

اما موادی هم هستند که به عنوان مثال دسترسی به گوشه ای از ملک مستلزم این است که نقشه بردار وارد حریم همسایه های مجاور شود و نیاز به کسب اجازه برای ورود به ساختمان و یا دسترسی به پشت بام همسایه مجاور است. در این موارد اگر همسایه مجاور اجازه دسترسی نقشه بردار به قسمتهایی از ملک که نقشه برداری از آن قسمتها الزامی است را ندهد ، نقشه یو تی ام UTM  ناقص می شود و بنابراین نقشه بردار کارشناس رسمی نمی تواند نقشه ای را که نقص فنی دارد ممهور کند. بنابراین هزینه پرداخت شده به نقشه بردار استرداد نخواهد شد چون علت این مشکل مشکلات خاص دسترسی به ملک بوده است که باید از قبل توسط متقاضی مرتفع می شد.

بنابراین متقاضیان محترم دقت بفرمایید که حضور نقشه بردار در محل ملک برای انجام عملیات نقشه برداری، به منظور امتحان کردن امکان انجام نقشه برداری نباشد. متاسفانه برخی متقاضیان به محض اینکه مطمئن می شوند همسایه های مجاور امکان دسترسی به ملک را نمی دهند و یا مثلا بازید از پشت بام ملک به دلیل عدم استحکام و یا شیروانی بودن امکان پذیر نیست ، مدعی استرداد هزینه می شوند. در صورتی نقشه بردار و دستگاهها تماما در مدت زمان مورد نظر در اختیار پروژه بوده اند.

لذا رسما اعلام می کنیم که درسال ۱۴۰۳ در صورت عدم تکمیل اطلاعات نقشه برداری به دلیل موانع بازدید در محل ملک، مبلغ پیش پرداخت غیر قابل استرداد است و تعهد نقشه بردار برای تهیه نقشه یو تی ام UTM  فسخ می شود.

در مورد پروژه هایی که نیاز به نقشه برداری زمینی ندارند و در واقع پروژه های امور ثبتی هستند، نتیجه کار کارشناسی به صورت نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی و یا نقشه یو تی ام UTM  گواهی پلاک ثبتی می باشد.

در این پروژه ها که به مراتب پیچیده تر و تخصصی تر و البته گرانتر از نقشه یو تی ام UTM  معمولی است، باید بررسی های تخصصی طبق اطلاعات موجود در بانک اطلاعات ثبتی انجام شود. در صورتی که نتیجه مورد پسند متقاضی بود که فبها. اما در صورتی که نتیجه کارشناسی خوشایند متقاضی نبود، متقاضی نمی تواند کارشناس را تحت فشار قرار دهد که به هر نحوی نقشه یو تی ام UTM  مورد نظر متقاضی را ممهور کند و تحویل دهد.

بسیاری از این نوع نقشه یو تی ام UTM در واقع به عنوان سندی برای دادگاه های ملکی و یا معاملات ملکی در سال ۱۴۰۳ قرار می گیرند. بنابراین نتیجه باید کاملا منطبق بر واقعیت و خالی از هرگونه اظهار نظر شخصی کارشناس و یا جهت گیری متقاضی باشد.

گاهی اوقات نیز اسنادی که توسط متقاضی ارائه می شود، سند رسمی نیست. مثلا قولنامه های دست نویسی که البته از نظر حقوقی معتبر است . اما از نظر فنی ممکن است دارای اشکالاتی مانند اشتباه نوشته شدن پلاک ثبتی و غیر دقیق بودن مساحت و حدود اربعه باشد. در مورد این نوع اسناد نیز نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی قابل تهیه و ممهور کردن است اما به شرط اینکه اطلاعات مندرج در اسناد اطلاعات درستی باشد. به عنوان مثال پلاک ثبتی اصلی سعادت آباد پلاک ۱۱۶ است اما در قولنامه دستی علی رغم اینکه ذکر شده است زمین در سعادت آباد وقاع شده است، پلاک ثبتی اصلی اشتباها ۲۲۷ درج شده است. بنابراین کارشناس مجبور است بقیه موارد و شماره های مندرج در قولنامه را به دقت بررسی کند که اگر در بقیه موارد نیز اشتباهاتی دیده می شود که عملیات جانمایی پلاک ثبتی را اساسا غیر ممکن می کند، به متقاضی اعلام می شود که تهیه نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی عملا غیر ممکن است و اسناد شما به دلیل ایرادات اساسی رسما فاقد اعتبار است.

لذا عدم امکان جانمایی پلاک ثبتی یا به عبارتی عدم امکان تهیه نقشه یو تی ام UTM  جانمایی پلاک ثبتی به دلیل عدم توانایی کارشناس نیست. بلکه به دلیل ایرادات قابل توجه و اساسی در اسناد متقاضی است. لذا در اینگونه موارد وجه واریزی به عنوان پیش پرداخت ، غیر قابل استرداد خواند بود.

اما در مواردی که تهیه نقشه یو تی ام UTM به دلیل نقص اطلاعاتی یا عدم توانایی کارشناس باشد، کل هزینه واریزی استرداد خواهد شد.

بنابراین توصیه می کنیم قبل از اینکه به ما مراجعه کنید، از صحت و اعتبار اطلاعات و اسناد خود اطمینان حاصل کنید. به عنوان مثال می توانید به دفترخانه ای که سندها تنظیم شده است مراجعه کنید و یک رونوشت از اسناد خود دریافت کنید و مطمئن شودی آن برگه ای که دست شماست با آنچه در دفترخانه ثبت شده است یکسان است، بدون هیچ گونه غلط تایپی در شماره ها.

از آنجاییکه در سال ۱۴۰۳ کار جانمایی پلاک ثبتی  بر اساس شماره پلاک اصلی و فرعی ملک انجام می شود، کوچکترین اشتباهی در شماره ها به معنی اشتباه شدن جانمایی است. یعنی آدرس ملک دیگری به جای ملک واقعی استخراج می شود و مسبب این اشتباه قطعا کارشناس نیست.

نقشه بردار رسمی نقشه یو تی ام

لذا می توانید جهت استعلام دقیق تعرفه نقشه یو تی ام ، برآورد هزینه تهیه نقشه یو تی ام و هزینه نقشه یو تی ام در سال ۱۴۰۳ از طریق واتساپ با ما ارتباط بگیرید و یا در ساعات اداری تماس بگیرید.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!