هزینه پیاده کردن یو تی ام یا میخ کوبی زمین

برای اخذ سند تک برگی برای زمین هایی که در مناطق ساخته نشده واقع شده اند٬ پیاده کردن یو تی ام یا میخ کوبی زمین الزامی است. یعنی مالک باید چهارگوشه قطعه تفکیکی خود را توسط یک نقشه بردار بر روی زمین پیاده کند یا به اصطلاح میخ کوبی کند. هزینه میخ کوبی زمین به عمهده شخص مالک است.

برای پیاده کردن یا میخ کوبی قطعه تفکیکی روی زمین نیاز به مختصات یو تی ام UTM دقیق چهارگوشه ی ملک است و همچنین نقشه تفکیکی قطعه مادر است.

نقشه ثبتی قطعات تفکیکی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام utm جانمایی قطعات تفکیکی پلاک ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

گاهی بدون داشتن این اطلاعات٬ در صورتی که ملک های مجاور دیوارکشی شده اند٬ به کمک موقعیت تثبیت شده ملک های مجاور می توان چهارگوشه قطعه مورد نظر را پیاده کرد. بنابراین هزینه میخ کوبی زمین بسته به شرایط متفاوت است.

هزینه میخ کوبی زمین بایر بر اساس روش پیاده کردن یو تی ام

اما در صورتی که منطقه زمین بایر است و هنوز هیچ ساخت و سازی در آن صورت نگرفته است٬ داشتن اطلاعات دقیق چهارگوشه ی ملک الزامی است.

ولی از آنجایی که بسیاری از مالکین به این اطلاعات فنی دسترسی ندارند و ارگان مربوطه که قطعه ها را تفکیک و فروخته است نیز همکاری لازم را جهت در اختیار گذاشتن این اطلاعات نمی کند٬ تنها راه ممکن جانمایی پلاک ثبتی بر اساس شماره قطعه تفکیکی ملک توسط کارشناسان رسمی دادگستری – امور ثبتی است به شرطی که کارشناس مربوطه این اطلاعات را در بانک اطلاعات ثبتی خود داشته باشد.

با فرض اینکه مالک بتواند کارشناسی که اطلاعات قطعه های تفکیکی منطقه را داشته باشد پیدا کند٬ عملیات جانمایی پلاک ثبتی زمانبر و هزینه بر است. و چنانچه این اطلاعات موجود نباشد زمین قابل جانمایی نبوده و بنابراین صدور سند تک برگی تعلیق می گردد.

نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی واقع در بخش 11 تهران نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی زمین واقع در بخش ۱۱ تهران نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

بنابراین اکیدا توصیه می شود در زمان معامله قطعه زمین هایی که در مناطق ساخته نشده٬ عموما حومه شهرها٬ اقدام می کنید٬ فروشنده را ملزم به تحویل اطلاعات فنی مربوط به قطعه تفکیکی مورد معامله بنمایید. نقشه تفکیکی منطقه و موقعیت دقیق قطعه تفکیکی مورد معامله از جمله اسناد ضروری هر ملک و اهمیت آن معادل سند رسمی است.

پیاده کردن یا میخ کوبی گوشه های ملک بر روی زمین بدون مختصات یو تی ام UTM دقیق امکان پذیر نمی باشد. اگر مالک این مختصات را تامین نماید و در اختیار نقشه بردار قرار دهد, هزینه پیاده کردن ملک بر روی زمین طبق تعرفه بر اساس تعداد گوشه ها می باشد و از نظر زمانی تقریبا دو سه ساعت کاری بیشتر زمان نخواهد برد.

چگونه یو تی ام دقیق زمین را بدست آوریم؟

اما اگر مالک موقعیت / مختصات دقیق گوشه های ملک را نداند, نقشه بردار کارشناس رسمی ابتدا باید مختصات / موقعیت دقیق ملک را در سیستم مختصات یو تی ام UTM استخراج کند و پس از مطابقت با وضع موجود منطقه به طوری که موجب تجاوز به ملک های مجاور نشود و منطبق با بافت کنونی محدوده ملک و وضع موجود ملک های دیوارکشی شده در آن محدوده باشد, ملک را می توان میخ کوبی و آماده دیوار کشی کرد.

در این حالت پروسه ی استخراج مختصات یو تی ام UTM دقیق گوشه های ملک با توجه به شرایط ملک, موقعیت ملک و اطلاعات موجود از ملک ممکن است حتی دو هفته زمان ببرد و التبه هزینه ی آن به مراتب بیشتر از هزینه ی یک پیاده کردن ساده است.

نقشه یو تی ام تحدید حدود نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام تحدید حدود نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

اما بالاخره این کار باید انجام شود و توسط کارشناسان رسمی هم باید انجام شود. نقشه برداران آماتور به هیچ عنوان صلاحیت و تخصص جانمایی ملک را ندارند. کوچک ترین اشتباهی در ای کار ممکن است مالک را با گرفتاری های حقوقی و قضایی مواجه کند که حل آن سالها زمان می برد.

کار پیاده کردن و میخ کوبی ملک را یکبار برای همیشه و به درستی انجام دهید.

جهت استفاده از خدمات نقشه برداری پیاده کردن و میخ کوبی ملک در سیستم مختصات یو تی ام UTM  می توانید همه روزه در ساعت اداری تماس بگیرید.

در زیر نمونه نقشه یو تی ام به منظور پیاده کردن چهارگوشه ملک یا به اصطلاح میخ کوبی ملک آورده شده است.

نقشه یو تی ام پلاک ثبتی تعیین موقعیت دقیق پلاک ثبتی اصلی و فرعی سند نقشه بردار خانم مهندس آبکار۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

همانطور که ملاحظه می کنید به دلیل عدم وجود هیچ عارضه مشخص مانند دیوارکشی یا خیابان آسفالته، تعیین کردن مختصات چهارگوشه ملک از روی عوارض مجاور امکان ندارد.

بنابراین لازم است مختصات چارگوشه ملک مستقیما از بانک اطلاعات ثبتی استخراج شود به طوری که بعد از آن ملک شما مرجعی برای پیاده کردن سایر قطعات در منطقه شود.

بنابراین قبل از اقدام برای عملیات زمینی میخ کوبی مختصات ملک، به عملیات جانمایی پلاک ثبتی برای استخراج مختصات چهارگوشه ملک مستقیما از بانک اطلاعات ثبتی داریم. اینعملیات تقریبا یک هفته تا ده روز کاری زمان میبرد.

اما در مواردی که عوارض زمینی تثبیت شده در محل ملک مانند دیوارکشی یک یا چند ملک در آن محدوده، خیابان آسفالته با مرز مشخص تثبیت شده، چهاردیواری های قدیمی به طوریکه در عکس های هوایی سالهای گذشته سازمان نقشه برداری کشور وجود داشته باشند و یا در مواردی که ملک سند تک برگ با مختصات یو تی ام مشخص داشته باشد، عملیات پیاده کردن مختصات یو تی ام UTM گوشه های ملک بدون وقفه انجام خواهد شد. اما در اینگونه موارد تاکید می گردد که مختصات یو تی ام ملک طبق معرفی مالک می باشد. بدین ترتیب صحت مختصات یو تی ام UTM به عهده مالک می باشد نه نقشه بردار.

در زیر نمونه ای از نقشه یو تی ام به منظور پیاده کردن مختصات یو تی ام چهارگوشه ملک یا میخ کوبی زمین آورده شده است. همانطور که ملاحظه می فرمایید عوارض ثاتب به تعداد قابل قبول در حوالی ملک وجود دارد. لذا با اتکا به مختصات یو تی ام UTM این عوارض، مختصات یو تی ام UTM ملک مورد نظر استخراج و سپس بر روی زمین پیاده می شود.

نقشه یو تی ام سند دفترچه ای پلاک ثبتی اصلی و فرعی سندی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام سند دفترچه ای پلاک ثبتی اصلی و فرعی سندی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

اما در صورتی نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی را برای ارائه به دادگاه بخواهید، نیاز به پیاده کردن بر روی زمین ندارد و با همان نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی ادامه روند پیگیری ها از دادگاه و اداره ثبت قابل انجام است، به عنوان مثال اگر نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی را جهت توقیف اموال به دادگاه ارائه دهید.

برای مشاور در مورد انواع پرونده های ملکی می توانید همه روزه در ساعات اداری با ما تماس بگیرید و مشاوره دریافت کنید.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!