تعرفه نقشه یو تی ام سال ۱۴۰۳

تعرفه جدید نقشه یو تی ام سال ۱۴۰۳ از اواخر فروردین ماه اعمال می شود که معمولا ۳۰ الی ۴۰ درصد افزایش تعرفه نسبت به سال گذشته دارد ولی تا آخر سال بدون تغییر خواهد بود.

فاکتورهای موثر در تعرفه نقشه یو تی ام متنوع هستند بطوریکه نمی توان یک عدد مشخصی را به عنوان تعرفه نقشه یو تی ام تعیین کرد بلکه هر پروژه بر اساس این فاکتورها ارزیابی و به صورت کاملا موردی تعیین تعرفه می شود.

اما در کل در سال ۱۴۰۳ تعرفه نقشه یو تی ام از سه میلیون تومان به بالا است.

لذا خواهشمند است برای سوال در مورد تعرفه نقشه یو تی ام مشخصات و شرایط کامل ملک به اضافه اینکه برای کدام اداره یا ارگان و به چه منظوری باید نقشه یو تی ام تهیه شود را شرح دهید و در صورت لزوم تصویر اسناد و مدارک خود ملک را برای کارشناسان ما ارسال کنید.

در غیر اینصورت از اعلام تعرفه نقشه یو تی ام معذوریم چراکه باعث ایجاد اختلاف تعرفه بین کارشناسان نقشه برداری و در نهایت موجب سردرگمی متقاضیان می شود.

اعلام تعرفه نقشه یو تی ام از کارشناسان نقشه برداری مختلف قاعدتا نباید اختلاف قابل توجهی داشته باشد البته به شرط اینکه نقشه بردار کاملا اشراف داشته باشد به اینکه نقشه یو تی ام با چه مشخصاتی و برای چه اداره ایی قراراست تهیه شود و تعرفه نقشه یو تی ام بر همین اساس برآورد شود.

معمولا نقشه برداران تازه کار که هنوز تجربه کافی در تهیه نقشه یو تی ام ندارند تسلط کافی در برآورد تعرفه نقشه یو تی ام مورد نظر را ندارند و به همین سبب اولا تعرفه نقشه یو تی ام را کمتر از واقعیت اعلام می کنند و ثانیا در ادامه کار مجبور به افزایش هزینه اعلامی می شوند و یا اینکه نقشه یو تی ام را با آن کیفیت و دقت مورد نیاز نمی توانند تهیه کنند.

بنابراین متقاضیانی که به دنبال ارزانترین قیمت برای تعرفه نقشه یو تی ام هستند لطفا با ما تماس نگیرند. با توجه به اعتبار و تجربه گروه کارشناسان رسمی ما، قطعا تعرفه اعلامی ما جزو ارزانترین ها نخواهد بود چون شعار ما این است که نقشه یو تی ام تهیه شده توسط ما، در جا تایید سازمان و ادارات را خواهد گرفت. بنابراین باید با کیفیت ترین و دقیق ترین و کاملترین نقشه یو تی ام باشد.

لذا این مشخصات با قیمت / تعرفه ارزان مقدور نیست. برای ما اعتبار و شهرت به بهترین بودن بسیار با اهمیت تر از جذب مشتری است.

ارزان ترین نقشه یو تی ام سال ۱۴۰۳

با توجه به تنوع نقشه یو تی ام و تنوع ارگانها و سازمانهایی که باید نقشه یو تی ام به آنها تحویل شود، می توان گفت که ارزان ترین تعرفه برای نقشه یو تی ام در سال ۱۴۰۳ نقشه ایی است که بار حقوقی ندارد.

همانطور که می دانید در ادارات ثبت، شهرداری ها، سازمان زمین شهری، سازمان منابع طبیعی، اداره آب و برق و گاز، دادگاه پرونده های ملکی و به طور کلی هر اداره و سازمانی که به نحوی با امور اراضی و ملک در ارتباط باشد ، تهیه نقشه یو تی ام را هنگام تشکیل پرونده الزامی شده است.

اینکه نقشه یو تی ام به چه منظوری تهیه شده است و برای چه منظوری قرار است استفاده شود تاثیر مستقیم با اهمیت نقشه یو تی ام از نظر فنی و حقوقی دارد. این مهم تعیین کننده ی دقت و کیفیت نقشه یو تی ام و در نتیجه تعرفه نقشه تی ام در سال ۱۴۰۳ نیز می باشد.

به عنوان مثال وقتی نقشه یو تی ام به منظور صدور سند تک برگی تهیه شده است، دقت طولها و مساحت مندرج در نقشه یو تی ام بسیار اهمیت دارد چراکه همین اعداد مستقیما در سند تک برگی درج می شود و تا صد سال معیار خرید و فروش و اخذ پروانه ساخت و عوارض و غیره خواهد بود.

با توجه به افزایش قیمت هر متر زمین و ملک به خصوص در کلان شهرهایی مانند تهران، هیچ خطایی در اندازه طولها و مساحت قابل قبول نیست و منجر به بروز مشکلات قضایی و شکایت ها و پرونده هایی ملکی در دادگاه ها خواهد شد.

لذا نقشه یو تی ام جهت تحویل به ادارات ثبت باید با دقیق ترین دستگاه های نقشه برداری تهیه شود و دقت و کیفیت کافی را داشته باشد.

نمونه نقشه یو تی ام برای تحویل به اداره ثبت جهت صدور سند تک برگی (نقشه بردار خانم مهندس آبکار)

نقشه یو تی ام ملک و گذرها نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام ملک و گذرهای مجاور نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

نمونه نقشه یو تی ام برای تحویل به اداره ثبت جهت اصلاح سند (نقشه بردار خانم مهندس آبکار)

نقشه یو تی ام اضافه طول نقشه یو تی ام اضافه مساحت نقشه یو تی ام اختلاف مساحت سند با وضع موجود ملک نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

اما اگر نقشه یو تی ام مثلا جهت درخواست انشعابات آب و برق و گاز در اداره آب و برق و گاز در سال ۱۴۰۳ باشد، برای این ادارات صرفا لوکیشن چهار گوشه ملک مهم است که در سیستم ثبت کنند و هر ملک از ملک های مجاور متمایز بشود.

بنابراین این نوع نقشه یو تی ام که قرار است به اداره آب  برق و گاز تحویل داده شود بار حقوقی و قضایی ندارد و لذا نیازی نیست بالاترین دقت را داشته باشد. این نوع نقشه یو تی ام ارزانترین نوع نقشه یو تی ام است.

نمونه نقشه یو تی ام برای تحویل به اداره آب و برق و گاز جهت درخواست انشعاب جدید (نقشه بردار خانم مهندس آبکار)

نقشه یو تی ام ثبت نام درخواست سند ماده 147 نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام ثبت نام قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی برای سند تک برگی ماده ۱۴۷نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

نمونه نقشه یو تی ام برای تحویل به شهرداری (نقشه بردار خانم مهندس آبکار)

نقشه یو تی ام تعریض گذر برای شهرداری نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام تعریض گذر جهت مشخص شدن مساحتی از ملک که در گذر شهرداری افتاده است نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

مهر کارشناسی نقشه یو تی ام سال ۱۴۰۳

نقشه های یو تی ام حتما باید ممهور به مهر نقشه بردار تهیه کننده نقشه باشد. در غیر اینصورت در هیچ اداره و سازمانی در سال ۱۴۰۳ قابل قبول نیستند.

توجه بفرمایید که مهر نقشه یو تی ام باید مهر نقشه بردار باشد بطوریکه شماره پروانه نقشه بردار در مهر درج شده باشد. لذا نقشه های یو تی ام که توسط شرکتهای عمرانی و یا دفاتر خدمات الکترونیک تهیه می شوند در سال ۱۴۰۳ فاقد اعتبار هستند.

 کارشناسان نقشه برداری به دو گروه کارشناس نقشه برداری نظام مهندسی و کارشناس نقشه برداری قوه قضاییه تقسیم می شوند. معمولا برای اکثر نقشه های یو تی ام ، مهر نقشه بردار کارشناس نظام مهندسی کفایت می کند. اما در مواردی که نقشه یو تی ام علاوه بر اهمیت فنی ، از نظر حقوقی و قضایی نیز اهمیت دارد، لازم است که نقشه یو تی ام به مهر نقشه بردار رسمی قوه قضاییه ممهور شود.

گروه کارشناسان رسمی ما متشکل از تیم بسیار قوی و با تجربه از نقشه برداران خبره عضو رسمی نظام مهندسی و قوه قضاییه و کانون کارشناسان رسمی در سال ۱۴۰۳ ، با توجه به شرایط ملک، نقشه یو تی ام را به هر نوع مهری که لازم باشد ممهور می کنیم.

دستگاه تهیه نقشه یو تی ام سال ۱۴۰۳

تهیه نقشه یو تی ام صرفا در حیطه تخصص نقشه برداران است. لذا هیچ رشته و تخصص مشابهی اعم از عمران-ساختمان ، عمران-عمران، راه و شهرسازی و غیره..، صلاحیت تهیه نقشه یو تی ام را ندارند حتی اگر کار با دستگاه های نقشه برداری و روش تهیه نقشه یو تی ام را بلد باشند.

در تهیه نقشه یو تی ام بسته به شرایط ملک و دقت مورد نیاز، طبق دستورالعمل و تجربه، نقشه بردار از انواع دستگاه های نقشه برداری مانند دوربین نقشه برداری و دستگاه جی پی اس و متر لیزری و غیره.. استفاده میکند. البته نقشه بردار در روش انجام کار مختار است هر روشی که بهترین دقت را حاصل می کند انتخاب کند ولی هزینه دریافتی از متقاضی نیز در دستگاه و روش مورد استفاده تاثیر دارد.

بنابراین قیمت ارزان تر قطعا به معنای دستگاه و روش سطح پایین تر خواهد بود. گرچه متقاضی متوجه این موضوع نخواهد شد.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار کارشناس رسمی امور ثبتی 09126140339
دستگاه های نقشه برداری نقشه بردار خانم مهندس آبکار کارشناس نقشه برداری و امور ثبتی ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

بنابراین اگر قصد تهیه نقشه یو تی ام با کیفیت را دارید نباید تعرفه اعلامی کمتر را معیار انتخاب نقشه بردار قرار دهید . مگر اینکه خودتان عمدا قصد تهیه نقشه یو تی ام با کیفیت کمتر را داشته باشید و مسئولیت عدم تایید نقشه یو تی ام تهیه شده را بپذیرید.

نقشه های یو تی ام تهیه شده توسط گروه کارشناسان رسمی ما علاوه بر تضمین کیفیت و دقت، به دلیل ممهور شدن به مهر نقشه برداران رسمی بسیار معتبر و شناخته شده در تمام ادارت ثبت و شهرداری ها، تضمین می شوند که در جا تایید بشوند و نیاز به هیچ گونه اصلاح نداشته باشند.

در تمام ادارت ثبت و شهرداری ها، نقشه های یو تی ام تهیه شده توسط گروه کارشناسان رسمی خانم مهندس آبکار به عنوان نمونه های استاندارد نقشه یو تی ام مورد استفاده همکاران نقشه بردار در تهران و حتی شهرستانها می باشد.

با یک جستجوی ساده در گوگل (جستجو کنید نمونه نقشه یو تی ام) می توانید استفاده بسیار زیاد از نمونه نقشه های یو تی ام ما را ملاحظه کنید که تاییدی بر اعتبار گروه کارشناسان رسمی ما است.

دانلود نمونه نقشه یو تی ام سال ۱۴۰۳

همانطور که گفته شد با جستجوی کلمه نمونه نقشه یو تی ام در گوگل می توانید نمونه نقشه های یو تی ام تهیه شده توسط گروه کارشناسان رسمی خانم مهندس آبکا را به عنوان نقشه یو تی ام استاندارد رویت و حتی دانلود کنید.

در زیر نمونه هایی از نقشه یو تی ام با انواع کاربرد برای سازمانها و ارگانهای مختلف را آورده ایم که بدون نیز به جستجو در گوگل بتوانید دانلود کنید.

نقشه یو تی ام تحدید حدود نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام تحدید حدود نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام جانمایی سند تعیین محل دقیق پلاک ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام جانمایی سند برای تعیین محل و موقعیت دقیق پلاک ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه کادر طولها و مساحت قطعه ها از گذر تا گذر نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه کادر طولها و مساحت دقیق قطعه ها از گذر تا گذر در سیستم مختصات یو تی ام نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام سند دفترچه ای پلاک ثبتی اصلی و فرعی سندی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام سند دفترچه ای پلاک ثبتی اصلی و فرعی سندی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام ثبتی جانمایی قطعات تفکیکی پلاک ثبتی در سیستم مختصات یو تی ام نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام ثبتی جانمایی قطعات تفکیکی پلاک ثبتی در سیستم مختصات یو تی ام نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
جانمایی پلاک 78 سنگ لشگری روی نقشه هوایی منطعه نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
جانمایی پلاک ثبتی روی نقشه هوایی منطعه در سیستم مختصات یو تی ام نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

البته گاهی اوقات به تشخیص نقشه بردار و یا به دلیل اینکه نقشه هوایی منطقه موجود نمی باشد، پیش زمینه می تواند به جای نقشه هوایی عکس هوایی باشد.

در زیر نمونه نقشه یو تی ام جانمایی ملک بر روی عکس هوایی منطقه را مشاهده می کنید. (نقشه بردار خانم مهندس آبکار)

جانمایی سند روی عکس هوایی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
جانمایی سند روی عکس هوایی بر اساس حدود اربعه سندی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
عکس هوایی یو تی ام جانمایی حدود اربعه سندی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
عکس هوایی یو تی ام جانمایی حدود اربعه سندی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
عکس هوایی نقشه بلوکی ملک های مجاور نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
عکس هوایی نقشه بلوکی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام افراز پلاک ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام افراز پلاک ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

فرق نقشه یو تی ام با نقشه های دیگر سال ۱۴۰۳

ممکن است نقشه های زیادی را دیده باشید و یا به اداره ثبت و شهرداری تحویل داده باشید اما نقشه یو تی ام مشخصات منحصر بفردی دارد که آن را از نقشه های دیگر متمایز می کند.

گاهی اوقات مراجعه کنندگان به ادارات مربوط به امور اراضی و ملک مانند ادارات ثبت ، شهرداری ها، سازمان منابع طبیعی، سازمان زمین شهری ، نقشه های قبلی ملک را تحویل کارشناس پرونده می دهند به امید اینکه به عنوان نقشه یو تی ام بپذیرند اما با اولین نگاه کارشناس به نقشه این جمله را می شنوند که این نقشه ،نقشه یو تی ام نیست. با تعجب می پرسند چرا؟

چون نقشه یو تی ام یک مشخصه بسیار بارز دارد و آن مختصات یو تی ام است که در نقشه درج می شود.

مختصات یو تی ام ممکن است به صورت جدولی که گوشه های ملک به ترتیب با شماره های ۱، ۲، ۳،۴… و یا حروف A,B,C,D,… درجدولی در حاشیه نقشه نوشته شده است باشد. و یا روی نقشه در کنار هر نقطه نوشته شود.

مختصات یو تی ام از دو قست تشکیل شده است که با X , Y نشان داده می شود. شامل عددهای شش رقمی برای X و هفت رقمی برای Y.

بنابراین نقشه یو تی ام باید به تعداد گوشه های ملک، مختصات یو تی ام داشته باشد. وگرنه نقشه یو تی ام نیست.

نقشه یو تی ام عرصه و اعیان نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام عرصه و اعیان تعیین مساحت دقیق عرصه ملک و بنای احداثی در ملک نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

به نقشه های زیر نگاه کنید. هیچکدام نقشه یو تی ام نیستند گرچه نقشه هستند.

نقشه یو تی ام طولها و مساحت دقیق وضع موجود ملک نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام طولها و مساحت دقیق وضع موجود ملک نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه برداری ارتفاعی برای تهیه نقشه توپوگرافی زمین با نقاط ارتفاعی و تعیین شیب زمین نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه برداری ارتفاعی برای تهیه نقشه توپوگرافی زمین با نقاط ارتفاعی و تعیین شیب زمین نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

روش تهیه نقشه یو تی ام سال ۱۴۰۳

روش تهیه نقشه یو تی ام در پاسخ به سوال زیر مشخص می شود:

آیا متقاضی محل ملک را می داند یا نمی داند؟

بنابراین اولین سوالی که نقشه بردار از متقاضی نقشه یو تی ام می پرسد این است که آیا محل ملک مشخص است ؟ اگر بله آیا دیوارکشی دارد؟

در صورتیکه محل ملک مشخص باشد، نقشه برداری جهت تهیه نقشه یو تی ام با حضور کارشناس نقشه بردار به همراه دستگاه های دقیق نقشه برداری در محل ملک تهیه می شود و خروجی کار، نقشه یو تی ام وضع موجود نام دارد.

در زیر نمونه هایی از نقشه یو تی ام وضع موجود سال ۱۴۰۳ را مشاهده می کنید. (نقشه بردار خانم مهندس آبکار)

نقشه یو تی ام طبق دیوار کشی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام طبق دیوار کشی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

اما در صورتیکه محل ملک مشخص نباشد، کار تهیه نقشه یو تی ام باید توسط نقشه برداری که کارشناس رسمی امور ثبتی است انجام شود. این عملیات به جانمایی پلاک ثبتی معروف است و خروجی کار، نقشه یو تی ام پلاک ثبتی نام دارد.

متقاضیان نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی معمولا وراثی هستند که سندی را به ارث برده اند ولی به دلیل فوت مالک، بازماندگان از محل دقیق ملک بی اطلاع هستند. بنابراین از نظر حقوقی مالک هستند و سند دارند اما آدرس ملک را نمی دانند. لذا لازم است که اول محل دقیق ملک توسط نقشه بردار رسمی امور ثبتی پیدا بشود.

در صورتیکه پس از مشخص شدن آدرس / موقعیت دقیق ملک ، مشخص شود که ملک معرض دارد و شخص حقیقی یا شخص حقوقی (دولت) ملک را تصرف عدوانی کرده است، لازم است که مالکین پرونده ایی در شورای حل اختلاف جهت خلع ید متصرف تشکیل دهند.

در زیر نمونه هایی از نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی در سال ۱۴۰۳ را مشاهده می کنید. (نقشه بردار خانم مهندس آبکار)

نقشه یو تی ام پلاک ثبتی تعیین موقعیت دقیق پلاک ثبتی سند نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام پلاک ثبتی تعیین موقعیت دقیق پلاک ثبتی اصلی و فرعی سند نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

لازم به تاکید است که تعرفه نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی به دلیل بار حقوقی بالایی که دارد، چندین برابر نقشه یو تی ام وضع موجود است. چرا که در مورد نقشه یو تی ام وضع موجود، خود مالک مسئولیت صحت محل ملک را به عهده دارد. اما در مورد نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی، کل مسئولیت صحت موقعیت ملک به عهده نقشه بردار کارشناس رسمی امور ثبتی است.

البته نقشه بردارانی که صلاحیت و تجربه و اطلاعات کافی جهت انجام جانمایی پلاک ثبتی را دارند بسیار کمتر نقشه برداران عادی هستند.

گروه نقشه برداران رسمی امور ثبتی ما با مدیریت خانم مهندس آبکار، معروف ترین و خبره ترین گروه برای انجام کارهای جانمایی پلاک ثبتی هستند که در تمام ادارات ثبت و دادگاه ها شناخته شده هستند.

برای ارتباط با ما همه روزه در ساعات اداری تماس بگیرید و روزهای تعطیل از طریق پیامک یا پیام رسان های سروش ایتا بله روبیکا واتساپ و تلگرام اقدام کنید.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار کارشناس رسمی امور ثبتی 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار کارشناس رسمی امور ثبتی ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!