استعلام ثبتی ریشه ملک قبل از معامله

استعلام ثبتی سند مالکیت ملک از ضروریات پروسه معامله ملک است که توسط دفترخانه اسناد رسمی انجام می شود. اما استعلام ثبتی سند فقط آخرین وضعیت مالکیت را شامل می شود و قابلیت نقل و انتقال سند. در صورتیکه بررسی سابقه ثبتی ملک و اطلاع از ریشه ملک بسیار ضروری است که متاسفانه از هیچیک از مبادی رسمی قابل انجام نیست و جزو خدمات دفترخانه ها تعریف نشده است.

مشکل دیگر اینجاست که مرحله حضور طرفین معامله در دفترخانه به بعد از انجام مقدمات و اخذ بیعانه در بنگاه مشاور املاک موکول می شود.

بنابراین خریدار مجبور است به سند ارائه شده از طرف فروشنده اعتماد کند و با وساطت دفتر مشاور املاک یک سوم مبلغ بیع را جهت جاری شدن قرارداد معامله ملک پرداخت کند.

مساله مهم تر این است که دفترخانه استعلام آخرین وضعیت مالکیت را میگیرد و بررسی ریشه ملک و گردش ثبتی کامل ملک را انجام نمی دهد.

بنابراین ممکن است ملکی از نظر مالکیت و قابلیت انتقال سند مشکل نداشته باشد اما در آینده به دلیل مشکلی که در ریشه ملک بوده است موجب گرفتاری خریدار شود.

به عنوان مثال ملک هایی که تصاحبی و یا توقیفی و یا بنیادی و یا وقفی بوده است.

به عنوان مثال بعد از انقلاب املاکی که به عنوان دارایی وابستگان رژیم قبلی شناسایی می شدند وارد پروسه دادگاه انقلاب جهت تعیین تکلیف شدند که اکثر آنها وارد خزانه بیت المال شدند. این املاک در واقع اسناد با ریشه بنیادی هستند که به سند ستادی نیز معروف هستند.

این سندها هیچ تقاوتی در ظاهر با سندهای بی ریشه ندارند و قابل نقل و انتقال هستند اما قطعا قیمت آنها بسیار پایین تر از سندهای بی ریشه است و خریدار کمتری دارد.

اما همانطور که میدانید مشاورین املاک و فروشنده هیچ تمایلی ندارند خریدار از ریشه دار بودن ملک مطلع شود. به عنوان مثال سی درصد ملک های منطقه یک تهران دارای ریشه بنیاد هستند به خصوص در خیابان های گران قیمت!

درخواست استعلام ثبتی ریشه ملک

در صورتیکه درخواست استعلام ثبتی ریشه ملک را دارید باید پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک را به کارشناسان ما اعلام کنید.

اما گاهی اوقات فروشنده ها عمدا اطلاعات پلاک ثبتی ملک را در اختیار خریدار قرار نمی دهند. بنابراین راه باقی نمی ماند جز اینکه کارشناسان رسمی امور ثبتی ما اول شماره پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک را دربیاورند و بعد بر اساس شماره پلاک اصلی و فرعی ملک بتوانند به پرونده ثبتی ملک دسترسی پیدا کنند و ریشه ملک را بررسی کنند.

بنابراین تنها لازم است که لوکیشن ملک را برای کارشناسان رسمی ما ارسال کنید تا ظرف سه روز سابقه ثبتی و ریشه ملک را بررسی کنند.

روش تعیین پلاک ثبتی ملک با داشتن لوکیشن

تعیین پلاک ثبتی از طریق نقشه های ثبتی قدیمی که ژئورفرنس شده اند انجام می شود. نقشه های ثبتی قدیمی که به صورت کروکی هستند اسناد بسیار ارزشمندی هستند که بدون آنها نمی توان پلاک ثبتی ملک های یک منطقه را تعیین کرد.

اما نقشه ثبتی به تنهایی کاربردی ندارد چراکه فاقد مختصات است. یعنی مشخص نیست کجای منطقه را نشان می دهد.

در زیر نمونه هایی از نقشه های ثبتی قدیمی را می بینید (نقشه بردار خانم مهندس آبکار)

با انجام عملیات پیچیده و کاملا فنی ژئو رفرنس کردن نقشه ثبتی می توان نقشه ثبتی را روی نقشه دو هزارم منطقه فیکس کرد بطوریکه مشخص شود هر قطعه زمین دارای چه پلاک ثبتی فرعی و یا شماره قطعه ایی در نقشه ثبتی است.

نقشه های ثبتی ژئورفرنس شده تشکیل بانک اطلاعات ثبتی را می دهند که هرچقدر تعداد نقشه های ثبتی ژئو رفرنس شده بیشتر باشد، بانک اطلاعات ثبتی قویتر و کامل تر خواهد بود.

نقشه تفکیکی ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه تفکیکی ثبتی قطعات تفکیکی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام سند شاهنشاهی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
ژئو رفرنس کردن نقشه ثبتی روی نقشه یک دو هزارم منطقه نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه ثبتی قطعات تفکیکی مفروز شده از پلاک ثبتی فرعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه ثبتی قطعات تفکیکی مفروز شده از پلاک ثبتی فرعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
جانمایی پلاک ثبتی ملک روی عکس هوایی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
استعلام ثبتی سابقه و ریشه ملک با جانمایی پلاک ثبتی روی عکس هوایی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه ثبتی قطعات تفکیکی پلاک ثبتی مادر نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه ثبتی قطعات تفکیکی پلاک ثبتی مادر نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام ثبتی جانمایی قطعات تفکیکی پلاک ثبتی در سیستم مختصات یو تی ام نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
فیکس کردن نقشه ثبتی روی نقشه هوایی منطقه نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

گروه کارشناسان رسمی امور ثبتی و نقشه برداری ما با در اختیار داشتن قوی رین و کامل ترین بانک اطلاعات ثبتی و با دسترسی به اطلاعات ثبتی بروز می تواند مشاور ثبتی شما در معمالات ملکی باشد بطوریکه یک معامله ی بدون ریسک انجام دهید.

اکیدا توصیه می شود قبل از انجام معامله و پرداخت هرگونه مبلغی با ما تماس بگیرید. به عنوان کارشناسان رسمی دادگستری و قوه قضائیه هر روزه با پرونده های کلاهبرداری ملکی رو برو می شویم که چندین میلیارد سرمایه از ذست رفته است در صورتیکه با یک استعلام ساده می توانستند جلوی کلاهبرداری را بگیرند.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار کارشناس رسمی امور ثبتی 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار کارشناس رسمی امور ثبتی ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!