اهمیت نقشه ثبتی در تهیه نقشه یو تی ام

اگر در کار ساخت ‌و ساز وارد شده یا به نوعی با خرید و فروش ملک و آپارتمان سروکار داشته باشید، حتما با مفهوم پلاک ثبتی و پلاک تفکیکی آشنا شده اید. پلاک‌ها بخشی از شناسنامۀ ملک یا آپارتمان هستند که توسط ادارۀ ثبت اسناد و املاک مشخص می‌شوند.(صفحه نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی مطالعه شود.)

نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی مادر و قطعه های تفکیکی نقشه بردار خانم مهندس آبکار۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

در امور مربوط به ساخت و ساز ملک و یا خرید و فروش ملک و آپارتمان ، مفهوم پلاک ثبتی و پلاک تفکیکی اطلاعات اصلی و مهم ملک هستند. پلاک‌ها بخشی از شناسنامۀ ملک یا آپارتمان هستند که توسط ادارۀ ثبت اسناد و املاک مشخص می‌شوند.

شمارۀ پلاک ساختمان مانند کد ملی برای شهروندان است. از طریق شمارۀ پلاک می‌توانید به بسیاری از مشخصات ملک که در سازمان ثبت اسناد و املاک ثبت شده‌اند، دسترسی پیدا کنید. در صورت عدم اطلاع از شماره پلاک اصلی و فرعی ملک به هیچ اطلاعاتی از ملک نمی توانید دسترسی پیدا کنید.(صفحه نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی مطالعه شود.)

تعیین شماره پلاک اصلی ملک کار سختی نیست چون پلاک اصلی محدوده بزرگی را شامل می شود که تمام ملکها در آن محدوده یک پلاک اصلی واحد دارند. یعنی اگر شما شماره پلاک اصلی همسایه خود را بدانید، پلاک اصلی ملک شما نیز همان شماره است. اما برای شماره پلاک فرعی ملک هیچ قاعده خاصی وجود ندارد و نمی توان به راحتی شماره پلاک فرعی را تعیین کرد.(صفحه نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی مطالعه شود.)

نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی مادر و پلاک های فرعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار09126140339
نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی مادر و پلاک های فرعی مفروزی نقشه بردار خانم مهندس آبکار۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

تفاوت پلاک ثبتی و پلاک تفکیکی

بین مفهوم پلاک ثبتی و پلاک تفکیکی تفاوتهایی وجود دارد. پلاک ثبتی، در محدوده قوانین ثبتی آپارتمان و در کل ملک قرار می‌گیرد. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای آن‌که بتواند املاک و اراضی را شناسایی کند، ابتدا محل وقوع موقعیت ملک را ارزیابی می‌کند. به همین دلیل اراضی را تقسیم و طبقه‌بندی می‌کند. این تقسیم‌بندی از استان‌ها شروع می‌شود و طبق آن اراضی به واحد‌های کوچکتر و قابل شناسایی تفکیک و تقسیم می‌شوند. هر کدام از این واحد‌ها یک بخش نامیده می‌شود. بخش ثبتی هر ملک در سند ملک ذکر می شود و از جمله اطلاعات مهم جهت دستیابی به حدود موقعیت ملک است.(صفحه نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی مطالعه شود.)

هر بخش ثبتی نیز به قطعات کوچکتری تحت عنوان قطعه اصلی تقسیم می‌شود. یک شماره یا کد شناسایی برای هر کدام از این قطعات اصلی در نظر گرفته می‌شود که به آن شمارۀ پلاک اصلی گفته می‌شود.

قطعه های اصلی به قطعات کوچک تر تحت عنوان قطعه فرعی تقسیم می‌شوند. قطعه اصلی را به اصطلاح قطعه مادر هم می نامند. چونکه قطعه های فرعی مانند فرزندی در دل قطعۀ اصلی ایجاد می‌شوند.

اگر در سال‌های بعد طی عملیات شهرسازی و ساختمان‌سازی هر کدام از قطعات فرعی دوباره به قطعات کوچکتر تقسیم ‌شوند. حال برای شناسایی قطعات فرعی و کوچکتر از یکدیگر و همچنین تقسیمات بیشتری که در قطعۀ مادر ایجاد می‌شود، برای هر قطعه‌ای که درون قطعات اصلی و یا همان مادر متولد می‌شوند، یک شمارۀ فرعی جدید در نظر گرفته می شود. به طوری که وقتی قطعات فرعی به قطعات فرعی کوچکتر از خود تفکیک و تقسیم می‌شوند، به آن قطعات فرعی و کوچکتر به اصطلاح «مفروز و مجزی شده از قطعه فرعی اولیه از اصلی مذکور» گفته می‌شود.(صفحه نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی مطالعه شود.)

در زیر نمونه ای از تفکیک محدوده ثبتی به پلاک های اصلی و سپس تفکیک بعضی از پلاک ها به پلاکهای فرعی و قطعات آورده شده است.

نقشه ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه ثبتی پلاک ثبتی مادر و قطعات تفکیکی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه ثبتی پلاک ثبتی مادر و قطعات تفکیکی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

بنابراین اکیدا توصیه می شود در حفظ و نگهداری نقشه های ثبتی جدی باشید.

به عنوان کارشناس رسمی نقشه برداری امور ثبتی و صدور سند تک برگی در تهران اذعان می دارم که یکی از مشکلات تعیین تکلیف اسناد قدیمی، جانمایی ملک و تعیین موقعیت دقیق آن می باشد. در مورد بسیاری از اسناد قدیمی، مالک اصلی در قید حیات نمی باشد و وارثین نیز اطلاعی از محل ملک ندارند. بنابراین تنها راه به اصلاح زنده کردن سند، تهیه نقشه یو تی ام به دستور اداره ثبت است که در آن موقعیت دقیق ملک را بر اساس شماره پلاک اصلی و فرعی ملک جانمایی شده است.

لذا از وارثین ملک های قدیمی که اسناد و مدارک قدیمی را در دست دارند تاکید می شود که در حفظ و نگهداری برگه های ضمیمه به سند اصلی دقت فرمایند.

گاهی یک برگه ی به ظاهر بی ارزش که فقط شامل خطوط در هم ریخته و اعداد و ارقام ناخوانا است، می تواند یک نقشه ثبتی قدیمی باشد که در جانمایی ملک بسیار کمک کننده است.

کروکی ثبتی قطعه های تفکیکی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

این نقشه های ثبتی نه تنها برای جانمایی آن ملک بلکه برای جانمایی کلیه پلاک ثبتی که در کروکی دیده می شوند کاربرد دارد.

بسیارند ملک هایی که به دلیل نرسیدن کاشناسان به قطعیت جانمایی، محکوم به بلاتکلیف ماندن هستند. در صورتی که اگر کروکی پلاک های قطعه مادر و یا توضیحات دستنویس قدیمی موجود بود می توانست بسیاری از شبهها را طوری برطرف کند که کارشناس بتواند به قطعیت رسیده و نقشه جانمایی را مهر کند.

به همین دلیل است که ادارات ثبت تنها و تنها نقشه های یو تی ام ممهور به مهر کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری-امور ثبتی را معتبر می دانند. چراکه کلیه مسئولیت حقوقی جانمایی ملک به عهده کارشناسی است که حق ممهور کردن نقشه را فقط در صورتی که به قطعیت رسیده باشد دارد.

بنابراین حتی اگر هم اکنون قصد تعیین تکلیف اسناد قدیمی را ندارید، تمام برگه ها و دست نوشته ها و هر آنچه همراه سند به دست شما رسیده است را اسکن کنید تا برای سالیان قابل نگهداری باشد.

گرچه توصیه می شود هر چه سریعتر برای تبدیل اسناد قدیمی به سند تک برگی و تعیین تکلیف آن اقدام فرمایید. حتی اگر ملک تحت تصرف شما نیست و حتی از محل ملک اطلاع ندارید، گروه کارشناسان رسمی امور ثبتی ما همیشه راه حلی برای روشن شدن وضعیت اینگونه اسناد با مشاوره رایگان ارائه خواهند داد.

صفحات اسناد موجود را برای ما ارسال کنید، مشاوره رایگان بگیرید و در صورت تمایل به دریافت خدمات کارشناسی تضمین می کنیم که پکیج کامل نقشه و اطلاعات لازم برای در اداره ثبت مربوطه متناسب با وضعیت سند و موقعیت ملک را در کوتاهترین زمان تهیه کنیم.

جانمایی پلاک ثبتی تعیین آدرس دقیق سند منگوله دار شاهنشاهی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
جانمایی پلاک ثبتی تعیین آدرس دقیق سند منگوله دار شاهنشاهی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
جانمایی پلاک ثبتی بنچاق نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
جانمایی پلاک ثبتی بنچاق تعیین آدرس دقیق بنچاق قدیمی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

هدف اصلی گروه کارشناسان امور ثبتی ما، تعیین تکلیف اسناد قدیمی و املاک فاقد سند قطعی است که همواره مشکل دیرینه ایران بوده است که اخیرا با دستور تدوین بانک اطلاعات کاداستر کشور امید داریم حل شود.

حل این مشکل جلوی بسیاری از زمین خواری ها و تصرفات غیرقانونی و نابحق را خواهد گرفت به طوری که وارثین واقعی ملک بتوانند به حق خود برسند.

ما را وکیل خود بدانید و اطمینان داشته باشید اگر در همان ابتدای کار متوجه شویم اسناد شما به نتیجه ای نمی رسد، صادقانه بدون دریافت هیچ هزینه ای شما را از متحمل شدن هزینه های گزاف گرفتن وکیل و واسطه های ملکی بازخواهیم داشت.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار کارشناس رسمی امور ثبتی 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!