چگونه با داشتن پلاک ثبتی آدرس ملک را پیدا کنیم؟

دست یافتن به آدرس پستی از روی شماره پلاک ثبتی اصلی و فرعی سوال همه افرادی است که به نحوی سند قدیمی منگوله دار در دست دارند و محل ملک را نمی دانند.

چون سند منگوله دار آدرس ندارد. به همین دلیل است که تبدیل سند منگوله دار به سند تک برگی الزامی شده است.

در سندهای تک برگی علاوه بر پلاک ثبتی اصلی و فرعی و مفروزی و شماره قطعه که آدرس ثبتی محسوب می شود ، آدرس پستی یا به عبارتی آدرس شهرداری نیز درج شده است.

همچنین موقعیت ملک بر روی نقشه هوایی منطقه در گوشه سمت راست پایین سند تک برگ چاپ شده است بطوریکه رویت سند اطلاعات کاملی از محل دقیق ملک و مجاورین آن و حتی کلیات گذرهای اطراف را نشان می دهد.

اما سند منگوله دار صرفا شامل پلاک ثبتی اصلی و فرعی و مفروزی و شماره قطعه است که در قسمت حدود و مشخصات نیز پلاک های ثبتی مجاورین ملک و عرض گذر به صورت شمالا شرقا جنوبا غربا درج شده است که این اطلاعات صرفا عددهایی هستند که به هیچ وجه اطلاعاتی راجع به آدرس ملک نمی دهند.

اعداد مندرج در سند بر اساس نقشه های ثبتی قدیمی باید رمز گشایی شوند تا محل/موقعیت/لوکیشن پلاک ثبتی مشخص شود.

سپس بر اساس موقعیت /لوکیشن ملک می توان آدرس پستی ملک را از روی نقشه گوگل مپ بدست آورد.

کارشناس پیدا کردن آدرس ملک از روی پلاک ثبتی

برای یافتن جواب سوال “چگونه با داشتن پلاک ثبتی آدرس ملک را پیدا کنیم؟” به کجا مراجعه کنیم؟

رمز گشایی از اطلاعات مندرج در سند منگوله دار قدیمی و یا بنچاق فقط و فقط در حیطه تخصص نقشه بردار کارشناس رسمی امور ثبتی است.

این کارشناسان که زیر مجموعه گروه مهندسی عمران – نقشه برداری نظام مهندسی ، کانون کارشناسان دادگستری و کارشناسان رسمی قوه قضائیه هستند دارای مهر مخصوص ” کارشناس رسمی امور ثبتی” هستند که تنها این مهر مورد قبول ادارات ثبت و دادگاه های ملکی است.

مهر رشته های دیگر مانند مهندس عمران ساختمان یا راه و شهرسازی به هیچ وجه مورد قبول نیست حتی اگر کار را صحیح و دقیق انجام داده باشند.

پیدا کردن آدرس ملک از روی پلاک ثبتی چقدر زمان می برد؟

معمولا یک الی سه هفته زمان می برد که نقشه بردار رسمی امور ثبتی بر اساس نقشه ثبتی قدیمی منطقه و اطلاعات مندرج در سند شامل پلاک ثبتی اصلی و فرعی و مفروزی و شماره قطعه است و نیز پلاک های ثبتی مجاورین ملک و عرض گذر محل دقیق چهارگوشه سند را روی نقشه منطقه جانمایی کند و مختصات یو تی ام آن را استخراج کند.

مختصات یو تی ام یعنی لوکیشن ملک. بر اساس مختصات یو تی ام می توان به آدرس پستی ملک را تعیین نمود.

از کجا بفهیم که سند منگوله دار ارزش پیگیری دارد یا خیر؟

یکی از سوالات پر تکرار متقاضیان جانمایی پلاک ثبتی همین است که می خواهند قبل از اینکه هزینه کنند بدانند که ارزش ملک چقدر است و آیا اصلا ارزش پیگیری دارد یا خیر.

واقعیت این است که تا کارشناس امور ثبتی کار را تا انتها انجام ندهد محل و موقعیت ملک مشخص نیست. نه کارشناس و نه هیچکس دیگر صرفا با خواندن سند نمی تواند حتی جای ملک را حدس بزند چه برسد به تعیین ارزش ملک و یا اعلام وضعیت ملک از نظر تصرف.

بنابراین هیچ راه میانبر و رایگانی برای اطلاع از محل یا آدرس سند منگوله دار وجود ندارد و اکیدا توصیه می شود به اظهار نظرهای املاکی های منطقه توجه نکنید چرا که انها قطعا هیچ تخصص و صلاحیتی برای کار بسیار دشوار و فنی جانمایی پلاک ثبتی ندارند.

اگر پس از پیدا شدن آدرس سند، ملک تصرف شده بود چه باید کرد؟

توجه داشته باشید که از نظر حقوقی مالکیت و تصرف دو مبحث کاملا متفاوت هستند.

یعنی از نظر قوانین ثبت املاک کشور ، ممکن است کسی مالک ملکی باشد اما ملک توسط غیر (شامل اشخاص حقیقی و حقوقی) تصرف عدوانی شده باشد.

تصرف ملک توسط دیگران به هیچ وجه حقوق کسی که مالکیت ملک را دارد از بین نخواهد برد.

کافی است که مالک در دادگاه ملکی شورای حل اختلاف ، پرونده خلع ید متصرف تشکیل دهد تا کارهای قانونی تا اخذ اجرایی حکم خلع ید متصرف را اخذ و اجرا کند.

بنابراین حتی اگر سالیان سال است از محل ملک خود بی اطلاع هستید و نمی دانید آیا تصرف شده است یا خیر ، حتما جهت پیدا کردن ملک از روی سند منگوله دار اقدام کنید چون حق مالکیت شما پا بر جا و قابل بازگشت است.

اما همانطور که گفته شد متصرف می تواند شخص حقیقی یا حقوقی باشد.

مطمئنا بین تصرف عدوانی توسط شخص حقیقی با افراد عادی فرق های بارزی هست که در مسیر و نتیجه پرونده خلع ید متصرف بسیار تاثیرگذار است.

شخص حقیقی یعنی افراد عادی که حتی اگر بر اساس تصرف خود سند ماده ۱۴۷ گرفته باشند به محض پیدا شدن مالک اصلی ملک ، سند انها توسط دادگاه ابطال می شود و ملزم به تحویل ملک له مالک اصلی هستند.

اشخاص حقوقی شامل ارگانها و سازمان های دولتی مانند شهرداری ، سازمان منابع طبیعی، شرکت های عمران و شهرسازی، دانشگاه های دولتی و غیر دولتی، ارتش و سپاه ، سازمان زمین شهری و غیره می شود که هر یک از نظر دشواری پرونده و امکان پس گرفتن زمین شرایط خاص خود را دارند.

روش پیدا کردن آدرس پستی از شماره پلاک ثبتی

پیدا کردن آدرس پستی از روی شماره پلاک ثبتی روش استانداردی دارد که صرفا در حیطه تخصص نقشه برداران رسمی امور ثبتی است البته به شرط اینکه کارشناس مورد نظر دسترسی به بانک اطلاعات ثبتی و نقشه های ثبتی قدیمی منطقه داشته باشد.

شاید اصطلاح نقشه ثبتی یا کروکی ثبتی به گوش همه افرادی که به نوعی با سند منگوله دار قدیمی سر و کار دارند خورده باشد. نقشه های ثبتی قدیمی جزو ارزشمند ترین اطلاعات ثبتی می باشند که گاهی به دلیل از بین رفتن نقشه ثبتی یک منطقه اساسا جانمایی پلاک های ثبتی آن منطقه غیر ممکن شده است.

تعیین آدرس دقیق ملک با عملیات جانمایی پلاک ثبتی

جانمایی پلاک ثبتی یا به عبارتی جانمایی ملک همان تعیین آدرس پستی ملک از روی شماره پلاک ثبتی اصلی و فرعی به اضافه  اطلاعات مندرج در  سند است.

البته لازم به تاکید است که اگر ملک در منطقه مسکونی بیفتد آدرس پستی دارد. اما اگر در مناطق غیر مسکونی و خیابان کشی نشده مانند فضای سبز شهرداری یا تپه های منابع طبیعی که عمدتا اراضی ملی شده اند و یا در حاشیه اتوبان ها و زمین های بهره برداری نشده در حومه شهرها واقع شود قطعا ادرس پستی بی معنی خواهد بود. لذا اینگون زمین ها با مختصات یو تی ام تعیین موقعیت می شوند.

نمونه نقشه جانمایی پلاک ثبتی

همانطور که در پاراگراف بالا توضیح داده شد در صورتی که ملک در مناطق مسکونی و بهره برداری شده واقع شود ادرس پستی دارد و در غیر اینصورت لوکیشن ملک صرفا به صورت مختصات یو تی ام نمایش داده می شود. بنابراین دو نوعد نقشه جانمایی پلاک ثبتی داریم.

در زیر نمونه نقشه جانمایی پلاک ثبتی در منطقه مسکونی را ملاحظه می فرمایید. نقشه بردار خانم مهندس آبکار:

نقشه یو تی ام جانمایی سند تعیین محل دقیق پلاک ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام جانمایی سند برای تعیین محل و موقعیت دقیق پلاک ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام ملک تصرفی دولت نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام ملک تصرف شده توسط دولت نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام پلاک ثبتی اصلی و فرعی سند نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام پلاک ثبتی اصلی و فرعی سند دفترچه ای قدیمی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

در زیر نمونه نقشه جانمایی پلاک ثبتی در منطقه مسکونی را ملاحظه می فرمایید. نقشه بردار خانم مهندس آبکار:

نقشه جانمایی پلاک ثبتی 78 سنگ لشگری نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه جانمایی پلاک ثبتی ۷۸ سنگ لشگری نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام سند دفترچه ای پلاک ثبتی اصلی و فرعی سندی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام سند دفترچه ای پلاک ثبتی اصلی و فرعی سندی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی واقع در بخش 11 تهران نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه هوایی تفکیکی پلاک ثبتی در سیستم مختصات یو تی ام نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

پیدا کردن آدرس پستی و یا لوکیشن دقیق ملک خود را به گروه کارشناسی فوق حرفه ای ما بسپارید.

برای این منظور عکس واضح از صفحات اول تا چهارم سند منگوله دار خود را به واتساپ ما ارسال کنید و منتظر بررسی اولیه و تعیین هزینه بمانید.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!