استعلام پلاک ثبتی از شهرداری

وقتی افراد نیاز به استعلام پلاک ثبتی ملکی را دارند اولین مرجعی که به ذهنشان می رسد شهرداری است. در صورتی که مرجع استعلام پلاک ثبتی اداره ثبت است نه شهرداری.

پلاک های ثبتی در سیستم شهرداری دارای دو مشکل بزرگ هستند: اولا پلاک های ثبتی سیستم شهرداری کامل نیست. یعنی پلاک ثبتی خیلی از ملک ها در سیستم شهرداری ثبت نشده است و وجود ندارد. دوما پلاک های ثبتی در سیستم شهرداری دارای خطا است. یعنی احتمال اینکه پلاک ثبتی موجود در سیستم شهرداری ممکن است صحیح نباشد و اشتباه باشد.

درست است که در سالهای اخیر شهرداری سعی کرده است بانک اطلاعات خود را بروز و کامل کند اما هنوز هم نقص های فراوانی در قسمت پلاک ثبتی دارد.

تنها مرجع رسمی و بدون خطا برای استعلام پلاک ثبتی ، بانک اطلاعات ثبتی ادارات ثبت است. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دارای یک سیستم جامع و کامل به نام سیستم کاداستر کشور است که تمام پلاک های ثبتی در این سیستم ذخیره و به عنوان بانک اطلاعات ثبتی نگهداری می شود.

بانک اطلاعات ثبتی ادارات ثبت صرفا برای نقشه برداران کارشناس رسمی امور ثبتی قابل دسترسی است. لذا برای استعلام پلاک ثبتی باید به کارشناس رسمی امور ثبتی مراجعه کنید.

گروه کارشناسان رسمی امور ثبتی ما ، با مدیریت خانم مهندس آبکار، با دسترسی به بروز ترین بانک اطلاعات ثبتی آماده ارائه خدمات استعلام پلاک ثبتی در تمام مناطق ۲۲ گانه تهران و همچنین حومه تهران شامل شهرری ورامین کهریزک کرج اسلامشهر شهریار ملارد ساوجبلاغ پردیس پرند دماوند رودهن بومهن فیروزکوه و … هستند.

کاربرد استعلام پلاک ثبتی

اگر در حال مطالعه این صفحه هستید قطعا نیاز به استعلام پلاک ثبتی دارید و از طریق شهرداری به نتیجه نرسیده اید.

به طور کلی استعلام پلاک ثبتی در موارد زیر ضروری می شود:

  • قصد توقیف ملکی را دارید (به دلیل بدهی و یا اجرای مهریه) که ادرس و لوکیشن دقیق ملک را می دانید اما برای تنظیم دادخواست توقیف ملک باید پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک را به دادگاه اعلام کنید.
  • قصد معامله ملکی را دارید که فروشنده اصل سند را ندارد و به صورت وکالتی خریداری کرده است و به همان صورت وکالتی قصد انتقال به خریدار را دارد. لذا لازم است قبل از هرگونه پرداختی اطمینان حاصل کنید که پلاک ثبتی مندرج در وکالت نامه متعلق به همین ملکی است که به رویت شما به عنوان خریدار رسیده است.
  • قصد معامله ملکی با سند قدیمی شاهنشاهی را دارید که شک دارید سندی که به رویت شما رسیده است متعلق به ملک مورد معامله باشد. توضیح اینکه در سندهای تک برگی موقعیت ملک در سیستم کاداستر اداره ثبت در سمت راست پایین صفحه چاپ می شود و همچنین آدرس ملک در سند درج شده است. اما سندهای دفترچه ای فاقد آدرس یا نقشه لوکیشن هستند. بنابراین هیچ راهی وجود ندارد که خریدار مطمئن شود این سند متعلق به همین ملک است. مگر اینکه پلاک ثبتی ملک را استعلام بگیرد و با پلاک ثبتی مندرج در سند دفترچه ای تطبیق دهد.
  • ملکی را به صورت قولنامه ای خریداری کرده اید که پلاکثبتی ملک در قولنامه نوشته نشده است و اکنون که قصد گرفتن سند تک برگی دارید باید پلاک ثبتی ملک را به اداره ثبت مربوطه اعلام کنید و در فرم های درخواست سند تک برگی پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک را بنویسید.
  • ملکی به صورت ارث به شما رسیده است اما یکی از وراث عمدا اصل سند را در اختیار باقی وراث نمی گذارد. لذا برای تعیین تکلیف سهم الارث خود نیاز به اعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک به دادگاه دارید تا بتوانید به اندازه سهم الارث خود سند تک برگی دریافت کنید.
  • ملکی را پیش خرید کرده اید که سازنده از سند زدن امتناع می کند. لذا برای اقدام از طریق دادگاه و اخذ حکم الزام به تنظیم سند رسمی باید پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک را به دادگاه و به اداره ثبت مربوطه اعلام کنید.

روش استعلام پلاک ثبتی از سایت شهرداری

جهت استعلام پلاک ثبتی از سایت شهرداری ابتدا وارد سایت رسمی شهرداری تهران my.tehran.ir به آدرس زیر شوید:

صفحه زیر را مشاهده می کنید که باید بر روی گزینه ” یافتن شماره شناسایی ملک از روی نقشه” کلیک کنید:

سپس وارد صفحه نقشه کل تهران می شوید که باید محل ملک خود را بر روی نقشه پیدا کنید. خوشبختانه با توجه افزایش روز افزون از اپلیکیشن های نقشه مانند گوگل مپ و  یا اپلیکیشن های مرتبط با نقشه مانند اسنپ و مسیر یاب های گوشی موبایل، اکثر افراد تسلط خوبی به کار با نقشه و  یافتن لوکیشن بر روی نقشه پیدا کرده کرده اند.

در قسمت بالا سمت چپ این صفحه قسمت جستجو را میبینید که می توانید با وراد کردن نام خیابان اصلی نزیک محل مورد نظر خود و کلیک بر روی علامت ذره بین، خیابان مورد نظر را بر روی نقشه ببینید که با نقاط قرمز نشان داده می شود.

بر روی خیابان مورد نظر زوم کنید و نام کوچه ها را برر سی کنید تا ملک مورد نظر را پیدا کنید. سپس بر روی ملک مورد نظر کلیک کنید و گزینه “شماره شناسایی ملک” را انتخاب کنید. صفحه ای مانند شکل زیر باز می شود که شماره شناسایی ملک ، شماره پلاک و مختصات جغرافیایی  به صورت طول و عرض جغرافیایی (lat/lng) و مختصات یو تی ام (utm) را نشان می دهد.

دقت کنید که پلاکی که در سیستم شهرداری نمایش داه می شود پلاک شهرداری است نه پلاک ثبتی.

پلاک شهرداری یعنی همان پلاک آبی که بر سر در هر ملک کوبیده می شود.

اکنون باید از این صفحه اسکرین شات بگیرید و برای نقشه بردار کارشناس رسمی امور ثبتی ارسال کنید تا بتواند بر اساس مختصات یو تی ام ملک، پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک را از بانک اطلاعات ثبتی استخراج کند.

لازم به ذکر است که سیستم ادارات ثبت بر اساس سیستم مختصات یو تی ام است که یک سیستم مختصات جهانی است. هر مختصات یو تی ام شامل دو عدد است که با ویرگول از هم جدا شده اند.

برای مطالعه بیشتر در مورد اینکه “مختصات یو تی ام چیست؟” می توانید بر روی لینک های زیر کلیک کنید:

مختصات یو تی ام چیست ؟

استعلام پلاک ثبتی با مهر کارشناس رسمی امور ثبتی دادگستری

همانطور که گفته شد استعلام پلاک ثبتی باید توسط کارشناس امور ثبتی انجام شود. در اکثر مواقع اعلام پلاک ثبتی به صورت شفاهی انجام می شود اما در صورتیکه متقاضی نامه از دادگاه داشته باشد می توانیم در جواب نامه دادگاه، اعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک را به صورت کتبی انجام دهیم که ممهور به مهر کارشناس رسمی امور ثبتی دادگستری می کنیم.

در اغلب موارد متقاضیان قبل از اینکه وارد پروسه دادگاه شوند نیاز به دانستن پلاک ثبتی اصلی و فرعی دارند و خیلی از موارد مانند معاملات ملکی ، استعلام پلاک ثبتی جهت جلوگیری از کلاهبرداری ملکی انجام میشود.

لذا برای استعلام پلاک ثبتی از ما الزامی به داشتن نامه رسمی از دادگاه نیست. بنابراین متقابلا جواب استعلام پلاک ثبتی به صورت شفاهی به متقاضی اعلام می شود.

نقشه یو تی ام استعلام پلاک ثبتی

همانطور که گفته شد لوکیشن یا آدرس هر ملک در بانک اطلاعات ثبتی ادارات ثبت بر اساس مختصات یو تی ام UTM که یک سیستم مختصات جهانی است ثبت شده است.

هر نقطه روی کره زمین یک مختصات یو تی ام UTM منحصر بفرد دارد.  بنابراین به تعداد گوشه های هر ملک مختصات یو تی ام منحصر بفردی در بانک اطلاعات ثبتی وجود دارد.

اگر مختصات یو تی ام وسط یک ملک را داشته باشیم می توانیم لوکیشن دقیق آن ملک را روی نقشه گوگل مپ پیدا کنیم و همچنین به پرونده ملک مورد نظر را در اداره ثبت پیدا کنیم.

شناسه جام که در پایین سمت راست سند های تک برگی چاپ می شود نیز حاوی همین مختصات یو تی ام است به اضافه کدهای دیگر که به این ترتیب پرونده هر ملک در بانک اطلاعات ثبتی اداره ثبت با همین کد شناسه جام قابل دسترسی است.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

در مواردی که رای دادگاه منتج به صدور سند تک برگی به نام خواهان می شود، مانند پرونده های الزام به تنظیم سند، متقاضی باید نقشه یو تی ام استعلام پلاک ثبتی ملک ممهور به مهر کارشناس رسمی امور ثبتی دادگستری را تحویل اداره ثبت دهد تا هم اداره ثبت بر اساس مختصات یو تی ام مندرج در این نقشه، پرونده ملک مورد نظر را پیدا کند و هم این نقشه در پایین سند تک برگی چاپ شود.

در زیر نمونه هایی از نقشه یو تی ام استعلام پلاک ثبتی را مشاهده می کنید.

نمونه نقشه یو تی ام استعلام پلاک ثبتی

همانطور که می بینید جدول مختصات یو تی ام در سمت راست نقشه درج شده است و سطرهای جدول به تعداد گوشه های ملک است. همچنین پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک که با علامت ممیز از هم جدا شده اند در نقشه نوشته شده است.

نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی مادر و پلاک های فرعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام استعلام پلاک ثبتی مادر و پلاک های فرعی مفروز و مجزی شده از پلاک ثبتی مادر نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام ملک مشاعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام استعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام کروکی ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام کروکی ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام ثبتی جانمایی قطعات تفکیکی پلاک ثبتی در سیستم مختصات یو تی ام نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام ثبتی جانمایی قطعات تفکیکی پلاک ثبتی در سیستم مختصات یو تی ام نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

برای انجام کلیه خدمات امور ثبتی شامل انواع استعلام پلاک ثبتی – استعلام گردش ثبتی – جانمایی پلاک ثبتی – استعلام اخرین وضعیت مالکیت و غیره .. همه روزه در ساعات اداری تماس بگیرید و یا در واتساپ به صورت ۲۴ ساعته با ما ارتباط بگیرید.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!