استعلام آنلاین پلاک ثبتی

استعلام آنلاین پلاک ثبتی تقاضای بسیاری از افرادی است که به نحوی کارشان به کار ملک گره خورده است. با توجه به آسان شدن راه های دسترسی به اطلاعات به خصوص به صورت آنلاین ، استعلام آنلاین پلاک ثبتی می تواند بسیاری از کارها را آسان کند.

هستند افرادی که تا به حال اصطلاح پلاک ثبتی به گوششان نخورده است و تصور می کنند منظور از شماره پلاک ثبتی همان شماره پلاک آبی است که شهرداری بر سر در ملک نصب کرده است.

در حالیکه شماره پلاک ثبتی با شماره پلاک شهرداری تفاوت دارد و حتی هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

بنابراین برای دست یافتن به پلاک ثبتی ملک حتی با مراجعه حضوری به شهرداری امکان پذیر نیست.

پلاک ثبتی توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صادر می شود که به هیچ وجه با مراجعه حضوری به نتیجه ای نخواهید رسید چون اساسا این سازمان بدون نامه رسمی هیچ سوالی یا استعلامی را پاسخ نمی دهد.

کاربرد استعلام پلاک ثبتی

به طور کلی استعلام پلاک ثبتی در موارد زیر ضروری می شود:

توقیف ملک:

برای توقیف ملک به دلیل بدهی و یا اجرای مهریه ، شاکی موظف است مالی را از متهم پیدا کند و به دادگاه معرفی کند. لذا مال باخته آدرس و لوکیشن دقیق ملک را پیدا می کند اما برای تنظیم دادخواست توقیف ملک باید پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک را به دادگاه اعلام کند تا دادگاه جهت توقیف پلاک ثبتی مورد نظر به اداره ثبت نامه بزند.

معامله وکالتی ملک:

برای معامله ملکی که فروشنده اصل سند را ندارد و دست به دست به صورت وکالتی انتقال انجام شده است و مالک آخر به همان صورت وکالتی قصد انتقال به خریدار را دارد. لذا لازم است قبل از جاری شدن قرارداد معامله و پرداخت یک سوم ثمن معامله ، خریدار اطمینان حاصل کند که پلاک ثبتی مندرج در وکالت نامه متعلق به همین ملکی است که به او نشان داده اند.

معامله سند قدیمی شاهنشاهی:

برای معامله ملک که سند قدیمی شاهنشاهی را دارد ، لازم است خریدار مطمئن بشود سندی که به رویت او رسیده است متعلق به ملک مورد معامله است. توضیح اینکه در سندهای تک برگی موقعیت ملک در سیستم کاداستر اداره ثبت در سمت راست پایین صفحه چاپ می شود و همچنین آدرس ملک در سند درج شده است. اما سندهای دفترچه ای فاقد آدرس یا نقشه لوکیشن هستند. بنابراین هیچ راهی وجود ندارد که خریدار مطمئن شود این سند متعلق به همین ملک است. مگر اینکه پلاک ثبتی ملک را استعلام بگیرد و با پلاک ثبتی مندرج در سند دفترچه ای تطبیق دهد.

خرید ملک قولنامه ای:

برای خرید ملک به صورت قولنامه ای حتما دقت کنید که پلاک ثبتی ملک مورد معامله در قولنامه نوشته شود در غیر اینصورت معامله دارای اشکال است. ضمنا هر گاه مالک قصد گرفتن سند تک برگی برای ملک را داشته باشد باید پلاک ثبتی ملک را به اداره ثبت مربوطه اعلام کند و در فرم های درخواست سند تک برگی ، پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک را بنویسید.

تقسیم ماترک ملک موروثی:

برای تقسیم ارث ملک موروثی اگر یکی از وراث عمدا اصل سند را در اختیار بقیه وراث نگذارد ، هر وارث برای تعیین تکلیف سهم الارث خود می تواند راسا اقدام کند بطوریکه کافی است  پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک را به دادگاه معرفی کند تا بتواند از طریق رای دادگاه و همکاری اداره ثبت مربوطه ، به اندازه سهم الارث خود سند تک برگی دریافت کند.

پیش خرید آپارتمان:

آپارتمان پیش خرید شده که سازنده از سند زدن خودداری می کند یکی از پر تکرار ترین دعاوی ملکی در دادگاه ها است. لذا برای اقدام از طریق دادگاه و اخذ حکم الزام به تنظیم سند رسمی باید پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک را به دادگاه و به اداره ثبت مربوطه اعلام شود تا دادگاه و اداره

روش استعلام آنلاین پلاک ثبتی

اولا لازم به تاکید است که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به دلیل اینکه پلاک ثبتی ملک جنبه حقوقی دارد و اعلام عمومی آن می تواند مورد سوء استفاده جهت جعل اسناد و یا کلاهبرداری ملکی شود، از در دسترس قراردادن اطلاعات شماره پلاک ثبتی امتناع می کند.

بنابراین هیچ سایت و یا اپلیکیشنی که به صورت آنلاین شماره پلاک ثبتی ملک را در فضای مجازی در دسترس قرار دهد وجود ندارد.

استعلام پلاک ثبتی از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فقط و فقط از طریق نامه نگاری اداری-سازمانی و در پاسخ به استعلام دادگاه امکان پذیر است.

اما متاسفانه همانطور که در جریان هستید، نامه نگاری های اداری بسیار زمان بر است بطوریکه ممکن است زیان قابل توجهی به متقاضی وارد کند.

مثلا ممکن است قبل از اینکه دادگاه بتواند از طریق استعلام پلاک ثبتی، ملک شخص بدهکار را توقیف کند، متهم اقدام به فروش ملک نماید و دیگر توقیف ملک فایده ایی نداشته باشد.

لذا گروه کارشناسان رسمی ما متشکل از کارشناسان رسمی امور ثبتی دادگستری امکان استعلام آنلاین پلاک ثبتی را فراهم کرده اند. بطوریکه متقاضی با ارسال یک لینک لوکیشن از ملک، اطلاعات کامل پلاک ثبتی شامل شماره پلاک ثبتی اصلی- شماره پلاک ثبتی فرعی-شماره قطعه-شماره پلاک فرعی مفروزی را دریافت می کند.

برای استعلام هزینه می توانید با ما تماس بگیرید.

روش ارسال لوکیشن برای کارشناس امور ثبتی

همانطور که گفته شد برای استعلام پلاک ثبتی لازم است لینک لوکیشن ملک را برای کارشناسان ما ارسال کنید.

جهت ارسال لینک لوکیشن ملک برای کارشناس امور ثبتی، لازم نیست به محل ملک بروید.

به همان روشی که برای تاکسی اینترنتی اسنپ استفاده می کنید می توانید آدرس ملک را روی نقشه گوگل مپ پیدا کنید و بعد گوشی را به حال عکس ماهواره ایی بگذارید تا با دیدن عکس هوایی منطقه راحتتر بتوانید ملک مورد نظرتان را پیدا کنید.

پس از یافتن ملک روی عکس هوایی گوشی موبایل کافیست انگشت خود را در وسط ملک فشار دهید تا لینک اشتراک گذاری در پایین صفحه نمایان شود.

اکنون لینک لوکیشن را برای ما ارسال کنید.

همچنین از صفحه گوشی موبایل اسکرین شات بگیرید و دور ملک را خط حدودی بکشید.

جانمایی پلاک ثبتی ملک روی عکس هوایی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
جانمایی پلاک ثبتی روی عکس هوایی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

به این ترتیب هم لینک لوکیشن و هم عکس هوایی ملک مورد را برای کارشناسان ما ارسال می کنید.

اپلیکشین “بلد” نیز یک اپلیکیشن بسیار کاربردی است چون در اپلیکیشن بلد ، پلاک شهرداری ملک روی هر ملک نوشته شده است. بنابراین اگر اسم کوچه و پلاک ملک را بدانید به راحتی می توانید روی نقشه زوم کنید و ملک مورد نظر در کوچه یا خیابان مورد نظر را پیدا کنید و با فشار دادن انگشت خود در وسط ملک، لینک لوکیشن ملک را برای ما شیر کنید.

اکنون کارشناس با دسترسی به بانک اطلاعات ثبتی و نقشه های ثبتی قدیمی مربوط به لوکیشن مورد نظر، می تواند پلاک ثبتی ملک را استخراج کند.

نقشه ثبتی قطعات تفکیکی مفروز شده از پلاک ثبتی فرعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه ثبتی قطعات تفکیکی مفروز شده از پلاک ثبتی فرعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

لازم به تاکید است که برای مراحل بعدی انجام کار در اداره ثبت، مانند الزام به تنظیم سند و یا صدور سند تک برگ به اندازه سهم الارث، لازم است متقاضی نقشه یو تی ام ملک را که پلاک ثبتی روی ان نوشته شده است و توسط کارشناس امور ثبتی مهر شده است تحویل اداره ثبت بدهد.

چون در سیستم اداره ثبت لوکیشن هر ملک به صورت مختصات جهانی معروف به مختصات یو تی ام ثبت می شود. همچنی برای صدور سند تک برگی لازم است نقشه کاداستر ملک پاین سند تک برگ چاپ بشود.

در زیر نمونه هایی از نقشه یو تی ام یا همان نقشه کاداستری آورده شده است. (نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹)

نقشه یو تی ام سند شاهنشاهی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام سند شاهنشاهی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام سند دفترچه ای پلاک ثبتی اصلی و فرعی سندی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام سند دفترچه ای پلاک ثبتی اصلی و فرعی سندی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام جانمایی سند تعیین محل دقیق پلاک ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام گواهی پلاک ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

متقاضیان محترم خدمات استعلام آنلاین پلاک ثبتی می توانند جهت مشاوره و ثبت درخواست با ما تماس بگیرند.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!