استعلام پلاک ثبتی با لوکیشن

با داشتن لوکیشن ملک می توانید پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک را استعلام بگیرید. لینک لوکیشن ملک را برای کارشناسان ما ارسال کنید تا در کمترین زمان پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک را ارائه دهیم.

اگر ملکی را به صورت قولنامه ایی خریده اید و پلاک ثبتی در قولنامه ذکر نشده است

اگر قصد توقیف ملک را دارید که باید پلاک ثبتی اش را در دادخواست بنویسید

اگر قصد تقسیم ماترک ملک موروثی را از طریق دادگاه دارید و باید پلاک ثبتی ملک را به دادگاه اعلام کنید

اگر قصد خریداری ملکی را دارید که قصد دارید از اسناد و پلاک ثبتی ملک مطمئن شوید

اگر قصد اجرای حکم مهریه را دارید و باید اموال غیرمنقول شوهر از جمله ملک به دادگاه معرفی کنید

با کمک گروه کارشناسان رسمی امور ثبتی ما می توانید در کمترین زمان پلاک ثبتی ملک مورد را داشته باشید تا وقفه ایی در روند پرونده ایجاد نشود.

اما اگر صرفا قصد کنجکاوی در مورد پلاک ثبتی یک ملک را دارید، قطعا نمی توانید هیچ اطلاعاتی از ما کسب کنید چرا که نه تنها مورد راستی آزمایی قرار میگیرید بلکه هزینه استعلام پلاک ثبتی به نحوی است که فقط برای افراد هدفمند به صرفه باشد.

استعلام پلاک ثبتی با ارسال لوکیشن وسط ملک

با استفاده از نقشه گوگل مپ گوشی موبایل و یا اپلیکیش بلد، لینک لوکیشن ملک مورد نظر را ارسال کنید. لازم به تاکید است که نیازی نیست حضورا به محل ملک بروید. شما می توانید آدرس ملک را در گوگل مپ یا اپلیکیشن بلد سرچ کنید و بعد از پیدا کردن ملک مورد نظر روی نقشه، انگشت خود را در وسط ملک قرار دهید تا گزینه اشتراک گذاشتن لوکیشن در پایین صفحه نمایش داده شود. سپس این لینک را از طریق هر یک از پیام رسان های ایرانی یا خارجی شامل واتساپ تلگرام سروش ایتا بله روبیکا و … برای ما ارسال کنید.

اگر ملک مورد نظر زمین خالی بزرگ است، برای تشخیص بهتر می توانید گوگل مپ گوشی را روی حالت ماهواره بگذارید تا نقشه (گوگل مپ) تبدیل به عکس ماهواره ایی (گوگل ارث) بشود. واضح است که تشخیص ملک با دیدن عکس راحت تر از نقشه است.

فرق پلاک ثبتی با پلاک شهرداری

پلاک شهرداری که به پلاک آبی نیز مشهور است بر سر در هر ملک کوبیده شده است و اعداد مرتبی هستند که یک طرف کوچه اعداد فرد و طرف مقابل اعداد زوج هستند.

پلاک شهرداری هیچ ارتباطی با پلاک ثبتی ندارد و داشتن پلاک شهرداری ملک هیچ کمکی به فهمیدن پلاک ثبتی ملک نمی کند.

پلاک ثبتی یک ملک باید از بانک اطلاعات ثبتی استخراج شود. بانک اطلاعات ثبتی یا سیستم کاداستر کشور تنها منبع موثق و کامل برای رسیدن به پلاک ثبتی املاک کشور است.

هر استان به حوزه ها و بخش های ثبتی مشخصی تقسیم شده است.

در زیر نقشه تقسیمات نواحی ثبتی استان تهران و همچنین شهر تهران آورده شده است.

هر بخش ثبتی نیز به قطعات کوچکتری تحت عنوان قطعه اصلی تقسیم می‌شود. یک شماره یا کد شناسایی برای هر کدام از این قطعات اصلی در نظر گرفته می‌شود که به آن شمارۀ پلاک اصلی گفته می‌شود.

اغلب به این صورت است که پلاک ثبتی اصلی  یک منطقه برای تمام ملک های آن منطقه یکسان است. در واقع هر منطقه ثبتی با یک پلاک ثبتی اصلی منحصر بفرد مشخص شده است.

مثلا پلاک ثبتی اصلی منطقه ولنجک تهران پلاک ۶۷ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه لواسان شامل پلاک ثبتی ۷۸ اصلی معروف به مزرعه سنگ لشگری و پلاک ثبتی ۷۹ اصلی معروف به کمرد و سوهانک و پلاک ثبتی ۷۳ اصلی معروف به مزرعه طلادر است.

پلاک ثبتی منطقه خاک سفید پلاک ثبتی ۹۲ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه پونک پلاک ثبتی ۱۱۸ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه باغ فیض (اشرفی اصفهانی) تهران پلاک ثبتی ۱۲۶ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه فرحزاد پلاک ثبتی ۱۱۶ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه جماران تهران پلاک ثبتی ۸ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه حصارک تهران پلاک ثبتی ۷ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه مرادآباد تهران پلاک ثبتی ۱۲۱ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه ازگل تهران پلاک ثبتی ۸۰ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه طرشت تهران پلاک ثبتی ۲۳۹۵ اصلی است.

پلاک ثبتی منطقه ورامین معروف به بهنام عرب پلاک ثبتی ۱۷۱ اصلی است.

پلاک ثبتی مهرشهر کرج پلاک ثبتی ۱۷۰ اصلی است.

اما همیشه اینطور نیست. در برخی مناطق تهران هر ملک خود یک پلاک ثبتی اصلی مستقل است. مثلا در منطقه بازار تهران هر مغازه پلاک ثبتی اصلی مستقل دارد. یا در برخی مناطق هر کوچه یک پلاک ثبتی اصلی دارد. اما مثلا در ولنجک کل منطقه ولنجک پلاک ۶۷ اصلی است.

قطعه های اصلی به قطعات کوچک تر تحت عنوان شماره فرعی تقسیم می‌شوند. قطعه اصلی را به اصطلاح قطعه مادر هم می نامند. معمولا اکثر افراد پلاک ثبتی اصلی ملک خود را می دانند و دنبال استعلام پلاک ثبتی فرعی هستند.

شماره پلاک فرعی از هیچ قاعده ایی پیروی نمی کند لذا استعلام پلاک فرعی از هیچ راهی ممکن نیست مگر مراجعه به یک کارشناس رسمی امور ثبتی.

در واقع شماره پلاک فرعی بر اساس مراجعه متقاضیان به اداره ثبت مربوطه تخصیص داده می شود. یعنی در صف رسیدگی به پرونده ها نفر جلویی شما یک شماره کمتر و نفر پشتی شما یک شماره بیشتر است که ممکن است ملک های شما صدها متر فاصله داشته باشند. بنابراین از روی شماره پلاک فرعی همسایه ها نمی توانید شماره پلاک فرعی ملک خود را بفهمید و لوکیشن ملک تاثیری در تعیین پلاک ثبتی فرعی ندارد.

در زیر نمونه ایی از نقشه ثبتی مربوط به تخصیص پلاک های فرعی در یک پلاک اصلی آورده شده است:

نقشه ثبتی قطعات تفکیکی پلاک ثبتی مادر نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه ثبتی قطعات تفکیکی پلاک ثبتی مادر نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه ثبتی پلاک ثبتی مادر و قطعات تفکیکی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه ثبتی پلاک ثبتی مادر و قطعات تفکیکی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

البته وقتی پلاک ثبتی اصلی به قطعات کوچکتر تقسیم می شوند، به هر قطعه اجالتا یک شماره قطعه تخصیص داده می شود تا زمانیکه متقاضی به اداره ثبت مراجعه کند و رسما پلاک فرعی بگیرد.

شماره قطعه های تفکیکی شماره های پشت سر هم هستند که می توان از روی شماره قطعه همسایه، شماره قطعه ملک خود را بفهیمد. اما همانطور که گفته شد برای انجام کلیه امور ثبتی، شماره پلاک فرعی مهم است نه شماره قطعه.

در زیر نمونه ایی از تقسیم پلاک اصلی به قطعه های تفکیکی آورده است:

نقشه ثبتی قطعات تفکیکی پلاک ثبتی مادر نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه ثبتی قطعات تفکیکی پلاک ثبتی مادر نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه ثبتی پلاک اصلی فرعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه ثبتی پلاک اصلی فرعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
کروکی ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
کروکی ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

استعلام پلاک ثبتی از شهرداری

برای استعلام پلاک ثبتی از شهرداری می توانید به دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری مراجعه کنید.

اما بانک اطلاعات شهرداری منبع کامل و معتبری برای استعلام پلاک ثبتی نیست. اگر ملکی پرونده نوسازی در شهرداری نداشته باشد بنابراین اطلاعات پلاک ثبتی این ملک در بانک اطلاعات شهرداری موجود نیست.

لذا بانک اطلاعات شهرداری منبع کاملی نیست چون شامل همه ملک ها نمی شود. از طرفی منبع معتبری نیست چون موارد متعددی هست که پلاک ثبتی ملک در سیستم شهرداری اشتباه درج شده است و یا بروزرسانی نشده است.

تنها منبع کامل و معتبر برای استعلام پلاک ثبتی، بانک اطلاعات ثبتی اداره ثبت است که همانطور که بدون نامه دادگاه هیچ اطلاعاتی در اختیار متقاضی قرار نمی دهند. از نظر زمانی نیز پاسخ به استعلام دادگاه معمولا چند ماه زمان می برد.

گروه کارشناسان رسمی امور ثبتی ما ، به دلیل اینکه نقشه بردار رسمی ادارات ثبت هستند می توانند بدون تشریفات اداری و ظرف چند روز اطلاعات پلاک ثبتی ملک را با داشتن لوکیشن ملک استخراج کنند.

البته به عنوان کارشناسان رسمی دادگستری و ادارات ثبت و نظام مهندسی،  برای جلوگیری از سوء استفاده از اطلاعات پلاک ثبتی، قبل از انجام کار اسناد و مدارک و دادخواست های متقاضی بررسی کارشناسانه می شود.

لازم به تاکید است همکاری با وکلای محترم دادگستری در پرونده های ملکی بدون هیچ محدودیت و منعی انجام می شود.

استعلام پلاک ثبتی با یو تی ام

اگر برای ملک خود نقشه یو تی ام تهیه کرده اید، نیازی نیست لوکیشن ملک را برای ما ارسال کنید. عکس واضح از جدول مختصات مندرج در نقشه یو تی ام بگیرید و ارسال کنید.

مختصات یو تی ام گوشه های ملک، لوکیشن ملک را برای ما مشخص می کند.

برای افرادی که نمی دانند نقشه یو تی ام چیست توضیح اینکه:

یو تی ام یک سیستم جهانی است که در آن هر نقطه از کره زمین مختصات منحصر به فردی دارد که با مختصات یو تی ام به آن منسوب می شود. طرح جامع کاداستر کشوری نیز که از سال ۱۳۸۹ به تمام ادارات ثبت ابلاغ شد، بر پایه همین سیستم است. به طوری که در تمام ادارات ثبت ، شهرداری ها ، اداره منابع طبیعی، سازمان زمین شهری، سازمان مسکن و شهرسازی ، جهاد کشاورزی و سایر ادارات و ارگانها و سازمانهای مرتبط با امور اراضی و ملک باید بر اساس همین سیستم پرونده های ملکی را تنظیم کنند تا به صورت یکپارچه یک سیستم مدیریت الکترونیکی املاک مشترک در کشور تدوین شود.

نقشه یو تی ام UTM  به معنای نقشه ای است که در آن گوشه های دقیق ملک با حروف انگلیسی ABCDEF…. و یا با شماره های  123456……… مشخص شده است و در جدولی معروف به جدول مختصات یو تی ام UTM  برای هر گوشه دو عدد شش رقمی و هفت رقمی درج شده است. رقم های بعد از ممیز نشان دهنده دقت مختصات است که معمولا تا دو رقم اعشار کافی است چون دو رقم اعشار نشان دهنده دقت سانتی متری است که برای ادارات ثبت و شهرداری ها کافی است.

در زیر نمونه هایی از نقشه یو تی ام UTM  ملک تهیه شده توسط نقشه بردار خانم مهندس آبکار آورده شده است:

نقشه یو تی ام ماده 147نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

نقشه یو تی ام گواهی پلاک ثبتی

معمولا در مراحل اولیه پرونده های ملکی مانند تنظیم دادخواست، نوشتن پلاک ثبتی در فرم دادخواست کفایت می کند. اما در مراحل نهایی کار که رای دادگاه به نفع متقاضی صادر می شود ، کار باید در اداره ثبت مربوطه نهایی شود.

به عنوان مثال در پرونده های تقسیم ارث یا الزام به تنظیم سند، نتیجه کار که همان صدور سند تک برگی به نفع خواهان است، طبق حکم اجرایی اداره ثبت مربوطه پروسه صدور سند تک برگی را آغاز می کند.

یکی از الزامات صدور سند تک برگی طبق حکم اجرایی دادگاه، نقشه یو تی ام گواهی پلاک ثبتی ملک است.

یعنی نقشه ایی که لوکیشن دقیق گوشه های ملک به صورت مختصات جهانی یو تی ام روی نقشه هوایی منطقه مشخص شده باشد و همچنین پلاک ثبتی اصلی و فرعی و شماره قطعه تفکیکی ملک بر روی نقشه درج شده باشد و حتما توسط کارشناس رسمی دادگستری – امور ثبتی گواهی و ممهور شده باشد.

در واقع همان لوکیشن و پلاک ثبتی که هنگام تنظیم دادخواست به دادگاه ارائه شده بود، باید به صورت نقشه یو تی ام گواهی پلاک ثبتی در اختیار اداره ثبت مربوطه قرار بگیرد.

در زیر نمونه هایی از نقشه یو تی ام گواهی پلاک ثبتی آورده شده است (تهیه شده توسط نقشه بردار خانم مهندس آبکار):

نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی مادر و پلاک های فرعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام لوکیشن پلاک ثبتی مادر و پلاک های فرعی مفروز و مجزی شده از پلاک ثبتی مادر نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام جانمایی سند تعیین محل دقیق پلاک ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام گواهی پلاک ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام تثبیت عرصه نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام تثبیت عرصه حدود اربعه پلاک ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام تثبیت عرصه نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام پلاک ثبتی اصلی و فرعی سند دفترچه ای قدیمی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

متقاضیان محترم خدمات استعلام آنلاین پلاک ثبتی می توانند جهت مشاوره و ثبت درخواست با ما تماس بگیرند.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!