آدرس دقیق سند دفترچه ای با نقشه یو تی ام

جانمایی پلاک ثبتی تنها ابزاری است که با آن می توان موقعیت مکانی یا آدرس سند منگوله دار یا بنچاق قدیمی را مشخص کرد . حاصل این کار تعیین آدرس دقیق سند دفترچه ای با نقشه یو تی ام است.

در پروسه تبدیل سندهای قدیمی به سند تک برگی، تمام اطلاعات سندی از حیث حقوقی و همچنین موقعیت دقیق و درست بررسی می شود.

فرق محل دقیق ملک با محل صحیح ملک

موقعیت دقیق به این معنا است که آیا سند ارایه شده متعلق به ملک مورد نظر می باشد یا خیر. موقعیت درست به این معناست که آیا ملک مورد نظر ابعاد و مساحت سندی خود را به طوری که تجاوز به حریم ملک های مجاور نکرده باشد رعایت کرده است یا خیر.

بنابراین باید برای اداره ثبت باید محرز گردد که ملک در موقعیت مکانی درست طبق مختصات یو تی ام واقع شده است و همچنین مرزهای ملک دقیقا طبق سند تثبیت شده اند. در صورتی که هر یک از موارد فوق قابل اثبات نباشد ، سند تک برگی برای ملک صادر نخواهد شد و در واقع ملک یک ملک مشکل دار می باشد.

بررسی صحت آدرس سند منگوله دار قبل از معامله

اطمینان از صحیح بودن پلاک ثبتی و دقیق بودن ابعاد و مساحت از الزامات معاملات ملکی جهت پیشگیری از ضرر و زیان های احتمالی طرفین و اختلافات ملکی است. به این دلیل اخذ سند تک برگی قبل از انجام معاملات ملکی به نفع هر دو طرف معامله است و اکیداً توصیه می گردد.

اما اگر به دلیل طولانی بودن پروسه اخذ سند تک برگی مجبور به معامله با سند منگوله دار دفترچه ای باشدی باید بررسی آدرس سند منگوله دار دفترچه ای با نقشه یو تی ام توسط نقشه بردار کارشناس رسمی امور ثبتی انجام و ممهور شود تا ضمیمه معامله گردد.

گروه کارشناسان رسمی ما در اختیار داشتن انواع تجهیزات نقشه برداری دقیق مانند دوربین نقشه برداری، متر لیزری، دستگاه جی پی اس و..،آمادگی و تبحر خود را در تهیه انواع نقشه های ملکی شامل نقشه جانمایی پلاک ثبتی، نقشه یو تی ام UTM، نقشه ابعاد و مساحت ملک، مورد تایید تمام ادارات ثبت اسناد و املاک اعلام می دارد.

بررسی آدرس سند منگوله دار دفترچه ای با نقشه یو تی ام تخصص ما است.

نمونه نقشه یو تی ام استاندارد سند منگوله دار

در زیر نمونه هایی از انواع نقشه های مورد نیاز برای اداره ثبت جهت اخذ سند مالکیت اورده شده است:

نمونه نقشه یو تی ام UTM وضع موجود ملک جهت مقایسه با طولها و مساحت سندی 

نمونه نقشه یو تی ام وضع موجود نقشه بردار خانم مهندس آبکار09126140339
نمونه نقشه یو تی ام وضع موجود نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

نمونه نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی برای تایید اصالت سند منگوله دار دفترچه ای از نظر پلاک ثبتی اصلی و فرعی مندرج در سند منگوله دار دفترچه ای قدیمی (سند شاهنشاهی)

نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی مادر و پلاک های فرعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار09126140339
نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی مادر و پلاک های فرعی مفروز و مجزی شده از پلاک ثبتی مادر نقشه بردار خانم مهندس آبکار۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

نقشه یو تی ام UTM ملک مشاعی دارای سند مشاعی که هم موقعیت ملک و هم موقعیت ملک مادر در نقشه مشخص می شود:

نقشه یو تی ام مشاعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار  09126140339
نقشه یو تی ام مشاعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

جانمایی ملک در سیستم مختصات یو تی ام UTM بر روی عکس هوایی برای تعیین تکلیف سندهایی که اراضی ملی شده اند: 

عکس هوایی یو تی ام ملک نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
عکس هوایی یو تی ام ملک نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

همچنین در صورتی که مالک سند رسمی را در دست داشته باشد اما موقعیت دقیق ملک را نداند، ابتدا کارشناسان رسمی امور ثبتی موقعیت دقیق ملک را از بانک اطلاعات ثبتی از طریق انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی استخراج می کنند و سپس نقشه یو تی ام را تهیه و ممهور می کنند.

قبل از هر اقدامی ابتدا باید جهت یافتن حدود تقریبی ملک با توجه به پلاک آن در بین سایر قطعات تفکیک شده از زمین مادر، نقشه ثبتی محدوده ملک موجود باشد.

برخی از مالکین نقشه ثبتی منطقه ملک خود را در بین اسناد و مدارک قدیمی مرتبط با ملک دارند که باید این نقشه را به اضافه اصل سند منگوله دار دفترچه ای به نقشه بردار کارشناس رسمی امور ثبتی تحویل دهند تا نقشه بردار اقدام به پیاده کردن ملک بر روی زمین نماید.

نقشه ثبتی قطعات تفکیکی پلاک ثبتی مادر نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه ثبتی قطعات تفکیکی پلاک ثبتی مادر نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

اکنون در این مرحله، نقشه بردار با توجه به متراژهای آورده شده در نقشه پلاک ثبتی و با توجه به عوارض طبیعی و مصنوعی موجود در محدوده پلاک مورد نظر با استفاده از دوربین نقشه برداری و سایر وسایل و تجهیزات نقشه برداری، حدود پلاک مورد نظر را بر روی زمین جانمایی و پیاده می نماید.

پس از مشخص شدن دقیق محدوده ملک یا زمین، نقشه بردار اقدام به نقشه برداری ملک پیاده شده به اضافه عوارض دور و بر آن جهت تهیه نقشه در سیستم مختصات  UTM یو تی ام و ممهور کردن آن به عنوان نقشه بردار رسمی امور ثبتی برای تحویل به اداره ثبت مربوطه می نماید.

به این ترتیب نقشه سند منگوله دار دفترچه ای قدیمی (سند اربعه) ملک بر اساس پلاک ثبتی، تبدیل به نقشه دقیق در سیستم مختصات UTM   یو تی ام می گردد که در آن مکان دقیق ملک بر روی زمین با حد و مرز دقیق و مساحت دقیق توسط کارشناس رسمی امور ثبتی تایید گردیده است و همچنین مالک موقعیت ملک خود را بر روی زمین جهت بازدید کارشناس اداره ثبت پی کنی یا دیوار کشی می کند.

نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی حکم سند جدید برای ملک یا زمین را دارد که جهت هرگونه معامله و یا فعالیت عمرانی اعم از ساخت و ساز، تغییر کاربری و .. به عنوان مبنا قابل استناد و استفاده می باشد.

سند منگوله دار دفترچه ای بدون نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی، ارزش فنی ندارد. اما سند منگوله دار دفترچه ای به انضمام نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی یک پکیج کامل هم از نظر حقوقی و هم از نظر فنی مهندسی است.

به همین جهت است که اخیرا در تمام ارگانهای مرتبط به امور ملک و اراضی, مانند ادارات ثبت و شهرداری ها و سازمان زمین شهری و جهاد کشاورزی و غیره, ارائه نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی ملک جهت تشکیل پرونده الزامی است.

نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی مادر و پلاک های فرعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار09126140339
نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی مادر و پلاک های فرعی مفروز و مجزی شده از پلاک ثبتی مادر نقشه بردار خانم مهندس آبکار۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

در این ادارت صرفا مهر نقشه بردار کارشناس رسمی دادگستری- امور ثبتی مورد قبول است. رشته های دیگر مانند راه و ساختمان یا عمران صلاحیت تایید نقشه یو تی ام UTM را ندارند و مهر آنها مورد قبول ارگانها و سازمانها نمی باشد.

ضمناً با توجه به نوع سند و شرایط ملک، نقشه های تهیه شده توسط نقشه برداران رسمی سازمان نظام مهندسی ما، در صورت درخواست متقاضی و طبق دستور اداره ثبت مربوطه، ممهور به مهر کارشناس رسمی دادگستری و یا امور ثبتی با مناسب ترین قیمت می گردد. 

متقاضیان محترم خدمات نقشه برداری در امور ملک و زمین می توانند جهت درخواست بررسی سند ملک خود و اخذ مشاوره با ما تماس بگیرند.

نقشه بردار خانم مهندس آبکار  09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!