تهیه نقشه یو تی ام UTM با گوگل

اطلاع از امکان تهیه نقشه یو تی ام UTM با استفاده از نرم افزار یا اپلیکیشن گوگل مپ یا گوگل ارث به دلیل راحتی و رایگان بودن ، مورد توجه بسیاری از کاربران است.

نقشه یو تی ام UTM ملک یعنی نقشه ایی با مختصات دقیق گوشه های ملک که به صورت دو عدد ۵ رقمی و ۶ رقمی در سیستم مختصات جهانی نشان داده می شود و هر نقطه روی کره زمین مختصات منحصر بفردی دارد. گول ارث نیز هم به صورت نرم افزار و هم به صورت اپلیکیشن قابل نصب بر روی گوشی های هوشمند، تصویر ماهواره ایی کره زمین را با آپدیت های منظم نمایش میدهد بطوریکه با اشاره به هر نقطه روی صفحه نمایش گوگل ارث، می توان مختصات دقیق آن نقطه را بدست آورد.

بطور کلی مفهوم مختصات همان لوکیشن در گوکل ارث یا گوگل مپ است که امروزه در اپلیکیشن های مسیریاب مورد استفاده عموم است. اما مختصات در استفاده عموم و در اپلیکیشن ها به صورت مختصات جغرافیایی نمایش داده می شود که شامل دو عدد طول جغرافیایی و عرض جغرافیایی است.

اما مختصات در کاربردهای تخصصی طبق دستورالعمل های فنی ادارات ، به صورت مختصات یو تی ام UTM که شامل عدد ۵ رقمی X و عدد ۶ رقمی Y است نمایش داده می شود.

گوگل ارث کره زمین را به صورت تصویر ماهواره ایی نشان می دهد اما گوگل مپ به صورت نقشه نمایش داده می شود.

امروزه هر مالکی براحتی می تواند ملک خود را روی نقشه گوگل مپ پیدا کند و سپس با انتخاب آپشن Satelite یا ماهواره در اپلیکیشن گوگل مپ ، تصویر ماهواره ایی محدوده ملک خود را ببیند.

دقت و وضوح تصاویر ماهواره ایی گوگل در سالهای اخیر بسیار پیشرفت داشته است . بطوریکه می توان با تقریب قابل قبولی مرز ملک با ملک های مجاور را تشخیص داد و مساحت ملک را تخمین زد.

لذا در صورتیکه برای برخی کاربردهای نقشه یو تی ام UTM ملک ، دقت بالایی مورد نیاز نباشد، می توان از روی تصویر ماهواره ایی گوگل ارث، نقشه یو تی ام UTM تهیه کرد.

نقشه یو تی ام ثبت نام درخواست سند ماده 147 نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
تهیه نقشه یو تی ام utm با گوگل نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

 همچنین در مورد زمین های کشاورزی بزرگ که حد و مرز زمین دیوارکشی ندارد و حدود اربعه زمین با عوارض طبیعی مانند جوی آب یا دامنه تپه مشخص شده است، می توان از تصویر ماهواره ایی گوگل برای تشخیص عوارض طبیعی با تقریب خوبی استفاده کرد.

در زیر نمونه هایی از ترسیم مرزهای کشاورزی با استفاده از تصویر ماهواره ایی گوگل ارث آورده شده است. نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

عکس هوایی یو تی ام جانمایی حدود اربعه سندی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
تهیه نقشه یو تی ام utm با گوگل حدود اربعه سندی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
تهیه نقشه یو تی ام utm با گوگل ارث نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
جانمایی پلاک ثبتی روی عکس هوایی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
جانمایی مختصات یو تی ام UTM پلاک ثبتی روی عکس هوایی گوگل ارث نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
جانمایی سند روی عکس هوایی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
جانمایی سند روی گوگل بر اساس حدود اربعه سندی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
عکس هوایی نقشه بلوکی ملک های مجاور نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
تهیه نقشه یو تی ام utm با گوگل ارث نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
تهیه نقشه یو تی ام utm با گوگل ارث نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

ترکیب نقشه یو تی ام UTM دوهزارم و تصویر گوگل ارث

طبق دستورالعمل ، در مواردی که نقشه هوایی یک دوهزارم ۱:۲۰۰۰ منطقه موجود است، لازم است علاوه بر تصویر ماهواره ایی گوگل ارث، جانمایی ملک بر روی نقشه هوایی یک دوهزارم ۱:۲۰۰۰ نیز انجام بشود.

در توضیح نقشه هوایی یک دوهزارم ۱:۲۰۰۰ باید گفته شود که نقشه هوایی یک دوهزارم ۱:۲۰۰۰ در واقع نقشه ایی است که از تبدیل عکس های هوایی به نقشه تهیه شده است. یعنی در سال ۱۳۸۱ سازمان نقشه برداری کشور با هواپیماهای مخصوص مجهز به دوربین های عکس برداری، با پرواز در ارتفاع مشخصی ، از اغلب مناطق ایران عکس برداری هوایی انجام داده است و سپس این عکس های هوایی با دستگاه های مخصوص فتوگرامتری ، رقومی شده است تا تبدیل به نقشه هوایی با مقیاس یک دوهزارم ۱:۲۰۰۰ بشود. این نقشه های هوایی با مقیاس یک دوهزارم ۱:۲۰۰۰ به نقشه دوهزار ۲۰۰۰ معروف هستند.

لازم به ذکر ات که این عکس برداری هوایی در مناطق مرزی یا مناطق حفاظت شده ، به دلیل ملاحظات امنیتی به جای سازمان نقشه برداری کشور، توسط سازمان جغرافیایی وابسته به نیروهای مسلح انجام شده است.

جانمایی پلاک ثبتی روی عکس هوایی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام مشاعی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام UTM یک دوهزارم ۲۰۰۰ زمین کشاورزی نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام افراز پلاک ثبتی نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام UTM افراز پلاک ثبتی روی عکس گوگل نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹
نقشه یو تی ام پیاده سازی ملک های مجاور نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه یو تی ام UTM یک دوهزارم ۲۰۰۰ نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

جهت استعلام هزینه نقشه یو تی ام UTM می توانید همه روزه در ساعات اداری تماس بگیرید. ارتباط با ما در ساعات غیر اداری صرفا از طریق پیام رسان های واتساپ تلگرام سروش ایتا بله روبیکا مقدور است.

در صورتی که نیاز به تهیه نقشه یو تی ام UTM  دارید در ساعات اداری با ما تماس بگیرید و یا در واتساپ با ما ارتباط بگیرید تا در اسرع وقت موضوع شما را بررسی کنیم.​

نقشه بردار خانم مهندس آبکار 09126140339
نقشه بردار خانم مهندس آبکار ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

خدمات نقشه برداری کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی

مدیریت خانم مهندس آبکار: ۰۹۱۲۶۱۴۰۳۳۹

وب سایت رسمی ما : http://ladysurveyor.ir/

همچنین بخوانید:

Copy Protected by Tech Tips's CopyProtect Wordpress Blogs.
واتساپ
تماس تلفنی
error: Content is protected !!